Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Georgiana Popa creează haine funky pentru femei şi a ajuns la afaceri de 580.000 de lei anul trecut

24.09.2020, 00:08 Autor: Alina-Elena Vasiliu

♦ Odată cu creşterea businessului, ea vrea să extindă şi gama de produse, aşa că se gândeşte la articole precum pijamale, ţinute office, haine pentru copii.

Pasionată încă de mică de vesti­mentaţie, Georgiana Popa a început, la vârsta de 22 de ani, să-şi vândă propriile haine pe reţelele de socializare. Urmă­torul pas a fost să cumpere haine noi pe care să le revândă, ulterior a început să colaboreze cu ateliere de croitorie care realizau haine după schiţele făcute de ea, iar mai târziu, în 2016, şi-a deschis propriul atelier de piese vestimentare pentru femei, sub numele Funkers, în Bucureşti.

„Funkers defineşte designul inedit al articolelor vestimentare. Numele pleacă de la stilul funky, iar funkers sunt de fapt persoa­nele care abor­dează genul acesta vesti­mentar. Deocam­dată mă adresez doar femeilor, dar mă gân­desc să extind colecţiile şi către bărbaţi şi copii“, a povestit Georgiana Popa la emisiunea online ZF Afaceri de la zero.

În 2016, când a deschis atelierul Funkers, nu avea prea multe cunoştinţe despre croitorie, tot ce învăţase fiind din colaborarea cu celelalte ateliere. Îşi dorea însă foarte tare să controleze procesul creativ, de la cele mai mici detalii.

„Atelierul a costat undeva la 20.000 de lei în 2016. Dar a fost doar un început, pentru că un atelier are nevoie constant de investiţii, dacă vrei să creşti şi să ţii pasul cu noile tehnologii. Investesc mult mai mult în atelier decât în magazinul online.“

La început, atelierul se afla undeva aproape de casa ei, ca să-i fie uşor să-l gestioneze. Ulterior, a închiriat o casă mai mare. Astăzi, sediul firmei se află pe strada Polonă din Bucureşti, dar atelierul l-a mutat în provincie, în judeţul Teleorman, unde sunt părinţii ei. „De partea creativă mă ocup doar eu, asta mi-am dorit încă de la început. Fetele din atelier mă ajută cu procesul tehnic. Pe marketing am ajutor de la colaboratori, printre care şi soţul meu. În atelier, momentan, am doar două persoane, pentru că există o limitare în ceea ce priveşte forţa de muncă. Suntem dispuse însă să învăţăm fete care vor să ia totul de la zero în acest domeniu“, mai spune Georgiana Popa.

Pentru că nu reuşeşte să facă faţă doar cu forţa de muncă din propriul atelier, colabo­rează cu încă trei ateliere. Nu produce pe comandă modele de la clienţi, însă poate face ajustări pornind de la modelele pe care le are la dispoziţie pe site.

Preţurile sunt cuprinse între 50 de lei pentru un tricou sau o pereche de pantaloni la reducere şi 200 de lei – pentru produsele tip salopetă, compleu, cu ceva mai mult material sau cele care necesită mai multă manoperă, cum sunt cămăşile.

„Nu am luat în considerare un magazin fizic şi nici nu cred că voi lua în viitorul apropiat. Un showroom însă, da. Cred că un magazin fizic te limitează şi impune stocuri. Noi, în magazinul online, nu avem stoc, totul se produce după ce primim comenzile, iar acest lucru nu ne blochează. În afară de site-ul Funkers, o parte din produse se găsesc şi pe platforma eMag.“

Cifra de afaceri pe care i-a adus-o Funkers Georgianei Popa a fost de 580.000 de lei în 2019, cu un profit de 20.000 de lei. Odată cu creşterea businessului, ea vrea să extindă şi gama de produse, aşa că se gândeşte la articole precum pijamale, ţinute office, haine pentru copii.

„În perioada de stare de urgenţă, m-am gândit de ce are nevoie din punct de vedere vestimentar cineva care stă închis în casă. Şi am creat un compleu format din colanţi şi un tricou supradimensionat, o ţinută foarte cool, care a fost primită foarte bine. Este în continuare unul dintre cel mai bine vândute produse Funkers.“

Georgiana Popa spune că a moştenit spiritul antreprenorial de la părinţii ei, care aveau o afacere proprie, o fabrică de pâine. Cu lucrurile pe care le-a învăţat de la ei şi cu entuziasmul pe care îl avea la dispoziţie, ea a reuşit mai târziu să gestioneze un business de la zero, creat prin forţele proprii.

 

Preţurile sunt cuprinse între 50 de lei pentru un tricou sau o pereche de pantaloni la reducere şi 200 de lei – pentru produsele tip salopetă, compleu, cu ceva mai mult material sau cele care necesită mai multă manoperă, cum sunt cămăşile.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania