Afaceri de la zero

Horaţiu Bogdan Mîrza, fondator eGrătare: Pentru anul 2020, principalul obiectiv este tehnologizarea, producţia în serie a unor module, în principal cuptoarele tradiţionale pe lemne accesibile mai multor categorii de clienţi, dar şi exportul produselor. Pentru o bucătărie de vară amenajată de Horaţiu Bogdan Mîrza, preţul porneşte de la 5.000 de euro.

Afaceri de la zero. Horaţiu Bogdan Mîrza face bucătării de vară personalizate după investiţii de 100.000 de euro

26.02.2020, 00:08 Autor: Alina-Elena Vasiliu

Ca urmare a tuturor investiţiilor făcute până acum, Horaţiu Bogdan Mîrza mizează pe o cifră de afaceri de 150.000 – 200.000 de euro în 2020 din amenajările de bucătării.

Horaţiu Bogdan Mîrza, un antreprenor din Arad, face de 12 ani bucătării de vară pentru clienţi din toată ţara, personalizate în funcţie de cerinţele cumpărătorilor. Businessul său poartă numele de eGrătare.

„Proiectul eGrătare a început acum 12 ani, cu o echipă tânără, cu mult entuziasm, în spiritul păstrării tradiţiilor de odinioară, amintind de pita coaptă în cuptorul cu lemne, ca la bunica acasă. Astăzi, am ajuns să avem realizate peste 100 de modele de bucătării de vară simple sau complexe, tradiţionale sau moderne, totul în funcţie de spaţiul disponibil şi de arhitectura casei. Fiecare amenajare este gândită, schiţată şi pusă în plan de noi pâ­nă la cele mai mici de­talii“, poves­teş­te Horaţiu Bogdan Mîrza.

Bucătăriile au la bază tematici şi mo­de­le româneşti şi sunt rea­lizate la Arad şi mon­tate în spaţiul clien­tului.

„Investiţia iniţială a fost minimă, însă de la început până în pre­zent am investit con­tinuu. Aş putea apro­xima suma la circa 100.000 de euro“, ada­u­gă antreprenorul.

Ca urmare a tuturor investiţiilor făcute până acum, Horaţiu Bogdan Mîrza mizează pe o cifră de afaceri de 150.000 – 200.000 de euro din amenajările de bucătării în 2020. Antreprenorul arădean a dezvoltat şi o divizie de produse de serie, care ar urma să-i mai aducă circa 300.000 de euro, dar şi un magazin online cu pro­duse pentru industria HoReCa (pre­cum grătarele mobile), de unde aşteaptă aproximativ 50.000 de euro. Acestea din urmă sunt importate şi comer­cia­lizate în magazinul online.

„Pentru anul 2020, principalul obiectiv este tehnologizarea, producţia în serie a unor module, în principal cuptoarele tradiţionale pe lemne accesibile mai multor categorii de clienţi, dar şi exportul produselor. Toate aceste planuri necesită angajarea a circa şapte-zece persoane.“

Pentru o bucătărie de vară amenajată de Horaţiu Bogdan Mîrza, preţul porneşte de la 5.000 de euro, iar la accesoriile din magazinul online, un grătar mobil costă minimum 30 de euro, putând ajunge chiar şi la 10.000 de euro în cazul unuia mai complex.

„Pentru amenajări de bucătării de vară personalizate, clienţii noştri sunt persoane cu venituri peste medie. Produsele de serie – cuptoare, grilluri şi accesorii – se adresează unei clientele cu venituri medii“, mai spune antreprenorul.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

- Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

- În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania și Vodafone