Ioan-Adrian Danciu: Ideea acestui business a apărut în perioada în care eram angajat, dintr-o nevoie personală. În urma unei recomandări, am comandat produsele Toppik de pe un site internaţional.
Vânzările produselor Toppik i-au adus în 2018 antreprenorului o cifră de afaceri de circa 100.000 de euro.
Ioan-Adrian Danciu, de profesie IT-ist, a investit 2.000 de euro într-un business care îi permite să distribuie produse destinate persoanelor cu probleme de cădere a părului.
Începând de acum doi ani, antreprenorul din Cluj-Napoca vinde pe piaţa locală mai multe produse cosmetice sub marca Toppik, prin intermediul site-ului propriu, şi vrea să ducă brandul şi în saloanele de coafură şi în cele tip barbershop, destinate îngrijirii bărbaţilor.
„Ideea acestui business a apărut în perioada în care eram angajat, dintr-o nevoie personală. În urma unei recomandări, am comandat produsele Toppik de pe un site internaţional, fiindcă nu erau disponibile şi la noi în ţară în acel moment“, povesteşte Ioan-Adrian Danciu.
Pentru că a fost mulţumit de rezultate, s-a gândit să aducă chiar el produsul pe piaţa locală. Aşa că în două săptămâni a lansat un site, a făcut un credit pentru a primi o finanţare de 2.000 de euro şi a investit banii în dezvoltarea online şi în stocuri de produse.
„La început, creşterea a fost destul de lentă, fiindcă era un domeniu complet nou pentru mine, aveam timp limitat, fiind în continuare angajat, iar bugetul lunar de marketing era destul de limitat. După ce vânzările au crescut şi au ajuns la o oarecare stabilitate, mi-am dat demisia şi m-am focusat 100% pe dezvoltarea afacerii. În prezent, avem câteva sute de comenzi pe lună, un portofoliu de câteva mii de clienţi – majoritatea recurenţi – şi un buget de marketing lunar de aproximativ 1.000 de euro“, spune Ioan-Adrian Danciu.
Concret, gama Toppik are ca produs principal flaconul cu nanofibre de cheratină, care maschează zonele cu păr rar şi subţire. Clienţii sunt în principal bărbaţii cu început de calviţie, dar şi femeile care vor să-şi finiseze coafura. În funcţie de produs – fixativ, balsam, ser şi altele –, cosmeticele Toppik au preţuri care variază între 65 şi 1.725 de lei – pentru un pachet cu mai multe produse.
Vânzările produselor Toppik i-au adus în 2018 antreprenorului o cifră de afaceri de circa 100.000 de euro. Pentru primele nouă luni din 2019, Ioan-Adrian Danciu estimează o creştere de 40% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, proporţie care se va menţine până la finalul acestui an.
„Principala noastră provocare a fost aceea de a educa piaţa, pentru a câştiga încrederea clientului. Clientul din România în general se teme să nu fie păcălit.“
Businessul are în acest moment trei angajaţi, dintre care unu este chiar fondatorul.
Mare parte din investiţiile continue pe care le face Ioan-Adrian Danciu se îndreaptă către promovare şi informarea publicului.
„Momentan, canalul principal de distribuţie este magazinul nostru online, însă în viitorul foarte apropiat vrem să începem colaborările cu saloanele de coafură şi cele de tip barbershop. În alte ţări din Europa şi din Statele Unite ale Americii, unde au o istorie mai îndelungată, produsele Toppik sunt foarte populare printre hairstilişti“, spune antreprenorul.
În paralel, el vrea să înceapă şi colaborări cu alţi parteneri, revânzători în mediul online, pentru a ajunge la un număr şi mai mare de clienţi.
Produsele Toppik sunt fabricate în Statele Unite ale Americii, iar brandul a apărut acum mai bine de trei decenii, prin compania Spencer Forrest. În 2016, brandul a intrat în portofoliul Church and Dwight, companie care are în portofoliu şi mărci precum Batiste sau Trojan. În România, produsele Toppik se vând prin site-ul administrat de Ioan-Adrian Danciu, prin eMag – care funcţionează ca revânzător tot prin intermediul antreprenorului român, şi online pe site-ul retailerului Sephora, care este distribuitor al Toppik la nivel internaţional.
ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă.
- Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.
- În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE