• Leu / EUR4.9471
  • Leu / GBP5.6906
  • Leu / USD5.0130
Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Ioana Anuţei şi-a transformat apartamentul în atelier pentru producţia de lumânări parfumate însoţite de mesaje: „Luna decembrie a fost cea mai bună, am vândut 2.000 de lumânări“

02.08.2022, 00:06 Autor: Alina-Elena Vasiliu

♦ De partea de turnare se ocupă în prezent doar Ioana Anuţei, iar în perioadele aglomerate, când are nevoie de ajutor, îi sunt alături familia şi prietenii. Însă pe viitor se gândeşte să aducă şi angajaţi în echipă.

Ioana Anuţei a căutat, la începutul pandemiei, modalităţi de a se deconecta de la contextul sanitar, iar ceea ce i-a adus cea mai mare plăcere a fost să creeze lumânări parfumate, mai ales după ce a descoperit diferenţa între lumânările clasice, din parafină, şi cele din ceară de soia.

„Mie mi-au plăcut dintotdeauna lumânările parfumate, dar momentul definitoriu a fost când am descoperit o lumânare de soia de la Guerlain. Am încercat să-i reproduc aroma, am căutat tutoriale, am văzut notele pe care le conţine, am comandat materialele de care credeam că am nevoie pentru a face lumânări parfumate – uleiuri parfumate, fitiluri şi un termometru de gătit. Din prima serie, am păstrat eu o lumânare, iar pe celelalte le-am făcut cadou“, a povestit la emisiunea online ZF Afaceri de la zero Ioana Anuţei, fondatoarea brandului Candles with a mood, în vârstă de 27 de ani. Prima investiţie a fost de 2.500 de lei. Îşi aminteşte că, iniţial, topea ceara într-un ibric pe aragaz. Între timp, a aflat că ceara nu trebuie topită direct pe aragaz, ci într-o baie de aburi, iar pe parcurs, a achiziţionat aparatele de care avea nevoie ca să facă lucrurile ca la carte. Conceptul a fost să creeze lumânări amuzante, aşa că astăzi piesele Candles with a mood vin însoţite de mesaje, acesta fiind şi unul dintre primele criterii în funcţie de care clienţii aleg ce să cumpere. „Atelierul a rămas în apartamentul în care locuiam, iar eu m-am mutat. Am investit pe parcurs undeva la 2.000-3.000 de euro. Ca vânzări, luna decembrie (2021 – n. red.) a fost cea mai bună, am vândut circa 2.000 de lumânări, preţul fiind cuprins între 50 şi 100 de lei. Am avut şi multe comenzi corporate.“ 

De partea de turnare se ocupă în prezent doar Ioana Anuţei, iar în perioadele aglomerate, când are nevoie de ajutor, îi sunt alături familia şi prietenii. Însă pe viitor se gândeşte să aducă şi angajaţi în echipă.

„Vânzările se fac doar online deocamdată, pe Instagram, Facebook şi pe site, dar primim şi vizite în atelier de la cei care vor să miroasă lumânările înainte să cumpere. Şi timingul cred că a ţinut cu noi, pentru că am observat că pandemia a mutat mulţi clienţi în mediul online.“

Ioana Anuţei îşi aminteşte că primii bani i-a făcut în şcoala generală, tot din vânzarea de articole handmade, medalioane pictate manual. În liceu făcea fotografii şi participa la concursuri la care învăţa cum se prelucrează fotografiile şi tehnici de design grafic. În timpul facultăţii, a făcut cursuri de machiaj, iar în 2015 s-a angajat la o parfumerie, unde a studiat cum se armonizează notele din parfumuri. Toate aceste experienţe la un loc, crede Ioana, au ajutat-o să gestioneze astăzi propriul business cu lumânări parfumate.

„Statistic, clienţii noştri sunt preponderent tineri între 18 şi 35 de ani. Brandul rezonează atât cu Gen Z, cât şi cu Millennials. În 2022, plănuim să ne extindem afacerea, să dezvoltăm noi parteneriate şi să începem să vindem şi în magazine fizice“, spune Ioana Anuţei.

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

► În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

 

Ioana AnuŢei, fondatoarea Candles with a mood: Statistic, clienţii noştri sunt preponderent tineri între 18 şi 35 de ani. Brandul rezonează atât cu Gen Z, cât şi cu Millennials.

 

Preţul unei lumânări parfumate este cuprins între 50 şi 100 de lei.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania și Vodafone