• Leu / EUR4.9490
  • Leu / GBP5.6367
  • Leu / USD5.0469
Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Ioana Stănescu îmbină arta cu businessul după ce a investit 10.000 de euro în Colorate, brandul de pictură pe pereţi şi obiecte decorative

06.03.2020, 00:08 Autor: Georgiana Mihalache

„Am multe cereri din partea părinţilor care doresc să amenajeze camerele copiilor, dar şi companii care vor să dea un alt aer biroului.“

Ioana Stănescu a intrat în business în 2014, când a creat brandul Colorate, pornind de la domeniul în care s-a pregătit, fiind absolventă a Facultăţii de Arte. După o investiţie de 10.000 de euro, businessul Colorate înseamnă astăzi pictură pe pereţi la cererea clienţilor, de la părinţi până la companii, dar şi obiecte din ceramică decorate.

„Am terminat Facultatea de Arte, secţia ar­tă murală, pictat pe pereţi şi businessul a ve­nit de la pasiunea pentru culori. A pornit ca o joacă, am vrut să sune românesc, să fie auten­tic şi să mă reprezinte“, a povestit Ioana Stănescu.

Ea a mai spus că suprafeţele inedite pe care le pictează rămân pereţii, iar clienţii care îi cer picturi sunt părinţii care vor să decoreze pereţii camerelor copiilor, dar şi companiile din ce în ce mai preocupate de a crea un mediu prietenos angajaţilor. „Am cău­tat un produs pe care să îl vând şi pe care să şi-l dorească multă lume, aşa am ajuns la par­tea de farfurii, porţelan şi cera­mică. Am păs­trat partea de picturi de pereţi, tablo­uri, pic­tăm pe orice suprafaţă“, a mai spus Ioana Stănescu.

Ea este cea care se ocupă de picturi şi de decorare a obiectelor din porţelan, iar atunci când cererea este mai mare, în special în perioada sărbătorilor, mai are colaboratori. Pe săptămână pot ieşi chiar şi 150 de farfurii decorate de antreprenoare, care lucrează însă pe comenzi. Obiectele care urmează să fie decorate – farfuriile şi cănile, vin de la furnizori români.

„Clienţii veneau la început din recomandări, acum ne promovăm pe reţelele sociale, pe site-ul nostru, colorate.ro. Când vine vorba de clienţi care vin din companii, acolo lucrurile sunt diferite, vin de pe alte proiecte către noi“, a mai spus Ioana Stănescu.

Ea a explicat că oamenii îşi doresc şi picturi pe farfurii, nu doar un mesaj. Pentru a răspunde acestei cereri, în special pentru copii, antreprenoarea a scos o gamă de produse dedicată celor mici.

În prezent, farfuriile sau cănile ajung la atelierul Colorate, acolo unde sunt pictate şi arse în cuptoare speciale, astfel încât mesajul pictat să se păstreze cât mai mult timp. Pentru că spaţiul din atelier este mic, antreprenoarea vrea să extindă spaţiul de producţie şi să deschidă de asemenea un showroom.

„Deşi totul se întâmplă online, mulţi vor să vină să vadă pro­cesul. Vrem să avem şi partea de ate­liere, unde să vină copiii, adulţii să picteze şi să înţeleagă pro­cesul“, a ex­plicat Ioana Stănescu.

Partea corporate, servici­ile oferite către companii, aduce în prezent cea mai mare parte din business, iar planurile antreprenoarei sunt de a ajunge şi la cât mai multe persoane fizice.

„Foarte multe cereri le am din partea părinţilor care doresc să amenajeze camerele copiilor, dar şi companii care vor să dea un alt aer biroului, astfel încât angajaţii să se simtă mai bine“, a mai spus Ioana Stănescu.

O cană sau o farfurie personali­za­tă costă 49 de lei, dar preţul poate diferi în funcţie de mesaj, complexitate, culorile folosite.

„Mi se părea că farfuriile sunt anoste, nu au nimic să te atragă, să vrei să mănânci până la final. Mi-am amintit de porţela­nurile cu mo­de­le care te atrăgeau, era o surpriză să vezi ce model ai pe farfurie. Am vrut să fie ceva care să rezume într-un fel experienţa culinară.

Toată lumea îşi doreşte ceva personalizat, înseamnă că acorzi mai multă atenţie persoanei respective când îi faci un cadou“, a mai spus Ioana Stănescu.

Ea a povestit că arta nu este văzută ca un domeniu profitabil, iar procesul de la idee la business a fost unul de durată. Antreprenoarea consideră că oamenii trebuie convinşi că un tablou pictat sau un cadou personalizat oferă mai multă culoare casei. Este însă un întreg proces de educare, iar influenţele care vin din strìnătate îi face şi pe clienţi mai deschişi la acest tip de obiecte.

„Aş porni din nou pe acest drum al antreprenoriatului, mi-am dorit din totdeauna şi deşi au fost multe obstacole, nu am renunţat la idee pentru că la un moment dat am zis că va ieşi aşa cum am gândit-o eu la început. Trebuie multă muncă, dăruire, viziune, înţelegere faţă de cei cu care interacţionezi şi de nevoile clienţilor, e un cumul de factori pentru un antreprenor“, a mai spus Ioana Stănescu.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania și Vodafone