Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Iona, un brand românesc de bijuterii din aur creat de Simona Telteu, merge spre afaceri de 100.000 de euro. „Planul nostru este să ne dezvoltăm internaţional“

04.02.2020, 00:08 Autor: Florentina Niţu

♦ Investiţia din spatele lansării brandului Iona s-a ridicat la 80.000 de euro, iar ambiţia Simonei Telteu este de a duce bijuteriile pe toate pieţele europene prin intermediul mediului online ♦ „Este mai greu să fac marketing pentru un start-up decât pentru o corporaţie“.  

Ideea de a avea propriul brand de bijuterii din aur s-a născut în mintea Simonei Telteu încă din 2016 pe când lucra în domeniul marketingului într-o corporaţie, pornind de la nevoia sa şi a colegelor sale de a-şi cumpăra bijuterii din aur accesibile şi nu în funcţie de gramaj. Astfel, în 2018 a pus pe picioare Iona, un brand de bijuterii din aur care se îndreap­tă în acest an spre vânzări de 100.000 de euro.

„Iona este un brand de bijuterii din aur, ro­mânesc, care duce mai departe tradiţia, un brand cu poveste, care crede în semnificaţia bijuteriei şi în povestea din spatele ei şi pro­mo­vează designul de bijuterie fină. (…) Numele brandului provine de la Iona, piesa de teatru a lui Marin Sorescu, dar are şi o co­no­taţie biblică, căutarea de sine“, povesteşte Simona Telteu, fondatoarea brandului Iona.

După o cercetare serioasă a pieţei, ce s-a în­tins pe o perioadă de doi ani, Simona Telteu a in­vestit 80.000 de euro în ideea sa, ace­ea de a face bijuterii „made in Ro“, la preţuri accesibile.

„Continuăm să investim şi în 2020. Planul nostru este să ne dezvoltăm internaţional, mai ales în Uniunea Europeană, pentru că am pri­mit multe mesaje din partea român­ce­lor din Diaspora. În prezent, avem comenzi din toată România şi din diaspora. Vrem să ne extin­dem în zona online, pentru că noi considerăm că prezentul şi viitorul e al online-ului“.

În portofoliul Iona se găsesc acum peste 350 de produse, bijuterii din aur alb, galben şi roz. Aspectul produselor este creionat de designeri externi şi de arhitecţi, care înţeleg cel mai bine precizia – foarte importantă pentru o bijuterie – şi nevoia omului mo­dern, explică antreprenoarea. Într-o co­lecţie sunt produse între 15 şi 30 de modele de bijuterii.

Bijuteriile Iona sunt vândute şi în oraşele mici din România, nu doar în marile oraşe, iar acolo oferta nu este atât de mare precum cererea, iar cel mai des româncele cumpără cercei şi lănţişoare. „Un preţ mediu pentru o pereche de cercei este de 400-500 de lei, iar pentru un colier  700-800 de lei.“

Totuşi, compania produce şi bijuterii la preţuri mai ridicate, precum ve­righete personalizate ce ajung la 2.000-2.500 de euro. Simona Telteu adaugă că bijuteriile Iona se adresează persoanelor educate, cu venituri medii sau mari, independente financiar.

Pe lângă vânzarea B2C, Simona Telteu a început să dezvolte şi zona B2B şi a încheiat câteva parteneriate cu corporaţii, care oferă cadou angajaţilor bijuterii cu ocazia a diferite evenimente, cum ar fi 1 martie sau 8 martie. „Avem colaborări şi pentru campanii, unde ne asociem cu branduri mari de pe piaţă.“

„Este mai greu să fac marketing pentru un start-up decât pentru o corporaţie, este o diferenţă de buget, iar asta te învaţă să fii mai creativ, mai aproape de client şi mai uman. 2019 a fost un an foarte bun, am avut o cifră de afaceri de 67.000 de euro, iar în 2020 sperăm să depăşim 100.000 de euro“.

Antreprenoarea susţine că are foarte multe cliente recurente, iar pentru zona pe care activează (online) cunoaşterea clientului este esenţială, astfel că în viitorul apropiat se va concentra pe acest aspect. Ea spune că nu are în plan să deschidă un magazin fizic, însă îşi propune să îmbo­găţească portofoliul actual cu produse noi.

florentina.nitu@zf.ro

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania