Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Ionuţ Cucu din Tulcea a creat magazinul online de obiecte personalizate Printbu, şi a strâns peste 12.000 de obiecte create şi afaceri de 600.000 de lei

08.07.2022, 00:05 Autor: Alexandra Matei

♦ Cele mai multe cereri de personalizare sunt pentru căni, tricouri sau tablouri canvas.

Ionuţ Cucu a început o afacere în zona de produse şi cadouri personalizate acum patru ani, când a deschis la Tulcea un atelier şi un magazin online sub numele de Printbu. Până acum, el a personalizat aproximativ 12.000 de produse – căni, tricouri, perne, tablouri.

Businessul său a ajuns anul trecut la afaceri de 600.000 de lei, iar anul acesta antreprenorul îşi propune să atingă primul milion de lei.

„Printbu a luat naştere în 2018, iar un an mai târziu am încheiat şi o finanţare StartUp Nation, de 40.000 de euro şi am dat drumul activităţii noastre de personalizare a obiectelor şi cadourilor. Totul a plecat de la o idee a unui prieten şi apoi, mi-am dat seama că ceea ce fac la Printbu a devenit o pasiune şi pentru mine. În primul an de activitate, am plecat la drum cu un calculator, două imprimante şi câteva produse cumpărate de la furnizorii cu care colaborăm şi astăzi. Apoi, am mers în zona de start-up, pentru a putea scala businessul. Despre mine pot spune că sunt un tânăr visător ce îşi doreşte să ajungă la independenţă financiară în următorii ani. Anul acesta preconizăm dublarea cifrei de afaceri. Avem ca obiectiv atingerea pragului de 1,5 milioane de lei“, a spus Ionuţ Cucu, fondatorul Printbu. 

Cele mai multe cereri de personalizare sunt pentru căni, tricouri sau tablouri canvas. Mai nou, susţine el, în portofoliul Printbu au fost adăugate şi plăci de ardezie personalizate, iar anul acesta urmează să se introducă peste 30 de categorii noi de produse.

În magazinul online, în momentul de faţă, sunt listate mai bine de 1.000 de produse care se pot personaliza în funcţie de cerinţele clientului.

Modele sunt predefinite, iar clientul intră pe site şi îşi încarcă singur fotografia pe modelul pe care şi l-a ales.

Pentru personalizarea obiectelor, mai spune acesta, se folosesc procese precum cel de sublimare, adică de transfer termic de pe hârtie pe obiect, utilizat în special în cazul cănilor. Pentru tricouri, explică el, se foloseşte tehnica imprimării DTG, direct în ţesătură, iar tablourile canvas sunt realizate cu ajutorul unei imprimante speciale.

Preţul pentru o cană personalizată porneşte de la 27 de lei şi ajunge până la 42 de lei, iar comenzile ajung la clienţi în maxim trei zile lucrătoare. În medie, bonul de cumpărături ajunge la 65 de lei. „Suntem în zona de cumpărături de impuls, cu produse ieftine şi de efect“, a precizat Ionuţ Cucu.

Cei mai mulţi clienţi vin din oraşele mari ale ţării, cum ar fi Bucureşti, Timişoara sau Cluj-Napoca, acolo unde sunt şi centre studenţeşti sau hub-uri de business.

Cea mai mare parte a publicului Printbu este reprezentată de clienţii persoane fizice, însă magazinul a avut şi cereri de personalizare a obiectelor din zona corporate.

„Avem şi clienţi care comandă de la noi B2B. Noi ne-am îndreptat până acum doar către clienţii persoane fizice, însă de anul acesta vom începe să ne extindem şi pe zona de B2B, cu pachete promoţionale pentru afaceri. Din zona de business, au venit către noi asociaţii, diverse companii şi crame, care ne-au cerut personalizarea cu logo-urile lor“, a detaliat antreprenorul.

În lunile bune, spune acesta, magazinul ajunge la circa 3.000-4.000 de comenzi. Cea mai bună lună a fost întotdeauna luna decembrie, când s-au înregistrat chiar şi 6.000 de comenzi.

Totodată, Ionuţ Cucu consideră că anul acesta este cel mai bun an pentru business din perspectiva vânzărilor. „Am atins deja volumul de vânzări realizat pe tot anul trecut.“

Pandemia nu a influenţat în mod negativ activitatea businessului ci, din contră, magazinul online de cadouri personalizate a reuşit să aibă anul trecut o creştere de 200.000 de lei faţă de anul precedent, chiar dacă oamenii au stat mai mult în casă şi vânzările nu au fost constante.

În perioada următoare, Ionuţ Cucu îşi propune să dezvolte portofoliul de produse şi zona de B2B, iar pe termen lung, ţinteşte extinderea la nivel european.

„Îmi doresc să ajungem lideri pe piaţa de obiecte personalizate. E mult de muncă, dar îmi doresc să ajungem acolo cu paşi mărunţi“,  a mai spus el.

Astăzi, echipa Printbu numără patru persoane. Fondatorul susţine că formarea acesteia şi găsirea oamenilor potriviţi a fost cea mai mare provocare a sa ca antreprenor. Alexandra Matei

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania