Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Irina Mihai-Galeş a investit 20.000 euro în Oak Toys, brand de jucării din lemn, şi vrea să ducă produsele în Europa

23.06.2020, 00:08 Autor: Georgiana Mihalache

„Totul a pornit când ne-am redecorat casa si am căutat sisteme de iluminat. M-am gândit să le creez eu, fiind arhitect de profesie.“

Antreprenoarea Irina Mi­hai-Galeş, de profesie arhi­tect, a decis în 2017 alături de so­ţul său să creeze brandul Oak Toys, sub care produce jucării şi obiecte de mobilier din lemn pentru camera copiilor. 

După ce fondatorii busi­nes­su­lui au primit finanţare în primul program Start-up Nation şi au mai investit în plus 20.000 de euro, planurile urmăresc extinderea la nivel inter­naţional şi listarea produselor pe plat­forme de vânzare pentru a ajunge şi în alte ţări.

„Totul a pornit când ne-am redecorat casa şi am căutat sisteme de iluminat, am întâmpinat o dificultate în a găsi ceva pe gustul nostru şi m-am gândit le creez eu, fiind arhitect de profesie, dar nu profesez în domeniu direct. Îmi place să lucrez cu obiecte, să creez, să dezvolt şi atunci m-am gândit să le facem noi“, a povestit Irina Mihai-Galeş.

Combinând experienţa din familia soţu­lui său, care deţine o fabrică de mobilă, cu pasiunea pentru lemn a antreprenoarei, având inspiraţie de la copilul lor, a prins contur brandul Oak Toys, numele venind de la stejar, materia primă principală folosită pentru jucării.

„Am creat o lampă din lemn de măslin pe care l-am colecţionat cu mama mea de când sunt mică. Ea fiind jumătate grecoaică, mergem în Grecia destul de des şi pe plajă găsim bucăţi de lemn de măslin aduse de apă. Întotdeauna m-a pasionat pentru că sunt diferite, au tot felul de noduri, de forme. Rezultatul a fost satisfăcă­tor şi m-am gândit ce ar fi dacă am putea să creăm şi alte obiec­te de mobilier care să îl ajute pe co­pilul nostru să devină inde­pen­dent“, a mai spus Irina Mihai-Galeş.

Ea a adăugat că pentru copii este im­portant să se simtă incluşi în lumea adulţilor, să poată ajunge la lucrurile pe care şi le do­resc cum ar fi cuierul, blatul de bucătărie.

Gama de produse include jucării şi mo­bilier cu lemn, majoritatea din stejar masiv.

„Am ales stejarul deoarece este un material durabil în primul rând şi poate fi transmis din generaţie în generaţie. În plus, nu se strică, este rezistent, finisajele sunt naturale, folosim ulei de in fiert ecologic, ceară naturală de albine. Vrem să conectăm copiii cu natura“, a mai spus fondatoarea Oak Toys.

Motivul pentru care a vrut să dezvolte un business propriu a fost experienţa din industria mobilei din familie, dar şi programul Start-up Nation, care a acoperit costurile cu utilajele.

„Dacă ar fi să contorizez, în jur de 20.000 de euro extra am investit să putem să ducem la capăt producţia. Mi se pare că producţia în România este solicitantă. Atelierul este în cadrul fabricii de mobilă, avem noroc că putem fi acolo fără acel spaţiu nu am fi reuşit fără ajutorul oamenilor de acolo, experienţa unei echipe de 30 de oameni, plus colaborarea cu personalul“, a mai spus Irina Mihai-Galeş.

Pentru produse lucrează în general pe comenzi, având partea de obiecte persona­lizate, unde este necesar numele copilului, forma dorită.

„Chiar de curând am mai adăugat un produs persona­lizat, am văzut că se caută foarte mult aceste produse şi de aceea am încercat să satisfacem clienţii noştri, producem lămpi de veghe pentru copii“, a mai spus fondatoarea Oak Toys.

Părinţii pot găsi produsele din lemn pe platformele de socializare, dar şi pe eMag şi în diverse market-place-uri. De altfel, printre planurile de dezvoltare se numără şi site-ul companiei, care va fi refăcut.

O lampă personalizată din lemn costă în jur de 250 de lei, iar jocul labirint pentru copii costă 160 de lei, potrivit paginii Oak Toys.

„Produsele pot fi folosite în foarte multe feluri, lămpile sunt cele mai vândute produse, boardurile pentru învăţare şi calendarul cu inele care se mişcă, iar copilul se poate juca, poate seta data, se poate familiariza cu cifrele. O jucărie are interpretări multiple, pot fi jocuri de rol, le pot picta“, a mai spus antreprenoarea.

În ultimii ani, părinţii au început să se îndrepte mai mult spre jucările tradeţionale, educative, realziate din lemn, mai ales în contextul dezvoltării tehnologice care ţine copiii în case, în faţa ecranelor. Acest trend îl simte şi Irina Mihai-Galeş, care spune că perioada pandemiei de COVID-19 nu a oprit vânzările de jucării.

„În perioada aceasta chiar a fost solicitant pentru părinţi cu copiii, nefiind grădiniţele, şcolile deschise jucăriile s-au căutat. Am observat o tendinţă a părinţilor de a ţine cumva copiii ocupaţi prin jucărie când, de fapt, noi vrem să conectăm părinţii cu copiii, cu natura şi să poată să aibă măcar câteva minute pe zi de joacă liberă, unde eşti prezent, laşi telefonul deoparte“, a mai spus fondatoarea Oak Toys. Ea a precizat că fiind un business de familie, restricţiile din pandemie nu au afectat producţia, însă au adaptat anumite campanii cu grădiniţele, închise pe perioada stării de urgenţă.

Următorul pas în business vine cu un accent mai mare pe zona mobilierului pentru copii, dar şi o colecţie nouă de lămpi.

„2019 a fost un an creativ un an în care am învăţat foarte multe lucruri, să folosim software-uri, utilaje, am cercetat mult, am asimilat şi am adus în continuare aport propriu firmei. Am început să simţim spre sfârşitul anului o diferenţă. Se simte diferenţa de sărbători, în special de Crăciun, dar produsele noastre fiind educative, părinţii au nevoie de ele pe tot parcursul anului şi nu pot să zic că este o mare diferenţă de Crăciun“, a mai spus Irina Mihai-Galeş.

Targetul de afaceri în 2020, după proiectele dezvoltate anul trecut, este de circa 20.000 euro afaceri (100.000 lei), iar pentru anul acesta antreprenoarea vrea să ducă produsele „made in România“ şi n străinătate.

„Am văzut viaţa de antreprenor cu optimism, am considerat că perseverenţa este necesară, ambiţi, energia pe care o ai şi să crezi în ideea ta că o să funcţioneze“, a concluzionat Irina Mihai-Galeş.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania