Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Irina şi Teodor Cerneleţchi produc obiecte pentru iubitorii de pisici în atelierul Catryoshka şi au făcut afaceri de 100.000 de euro în 2019

01.10.2020, 00:08 Autor: Alina-Elena Vasiliu

Participarea la expoziţiile internaţionale de pisici aducea circa 20-30% din business, însă anul acesta astfel de evenimente nu au mai avut loc.

Irina şi Teodor Cerneleţchi aveau fie­care un loc de muncă în 2012, pe vre­mea când se gândeau să por­neas­că îm­­preună o afacere care să le re­unească pasiunile pentru pisici şi pen­tru păpuşile ruseşti Matrioska. Au decis în cele din urmă să devină antreprenori creând brandul Catryoshka, adică un magazin on­­line cu produse dedicate iubitorilor de pisici.

„Am început cu tricouri, încă avem primul model de tricou pe care l-am realizat împreună. Am pus acelaşi imprimeu pe două tricouri – unul alb şi unul negru. Toate imprimeurile sunt realizate de noi. Tot tricourile sunt cele mai vândute produse şi acum“, a povestit Irina Cerneleţchi la emisiunea online ZF Afaceri de la zero.

Treptat, gama de produse s-a extins şi a ajuns să numere 800 de repere astăzi. O parte (circa 80-90%) este realizată în atelierul din sectorul 6 al Capitalei chiar de cei doi antreprenori, în vreme ce altele sunt fie importate, fie realizate în colaborare cu alte ateliere din România. Brandul Catryoshka este pus pe o sumedenie de articole – accesorii, jucării, haine, produse home & deco – toate imprimate cu pisici.

„Investiţia iniţială a fost destul de mică, de vreo 700 de lei în stocuri. Apoi au urmat investiţiile în crearea site-ului şi promovare. În total, au fost cam 500 de euro. De la lansare până acum, după atâta timp, cred că am ajuns la 40.000-50.000 de euro investiţii în echipamente şi în stocuri. Dacă nu investeşti în permanenţă, nu poţi să te dezvolţi foarte mult“, spune Teodor Cerneleţchi. Investiţiile s-au văzut şi în rezultate, astfel că în 2019 Catryoshka a generat o cifră de afaceri de 100.000 de euro şi un profit de 24.000 de euro. Momentan, nu există alţi angajaţi în afară de cei doi antreprenori, deşi anul acesta ar fi trebuit să fie unul de formare a unei echipe. Cum însă pandemia a afectat mediul de afaceri în general, acest plan a fost pus în aşteptare.

„Planul de a avea noi angajaţi a căzut. Am investit însă mai mult în online. În alţi ani, mergeam la evenimentele cu vânzare de haine şi expoziţii internaţionale de pisici. În afară de români, acolo veneau foarte mulţi oameni din restul Europei“, spune Irina Cerneleţchi.

Participarea la astfel de evenimente aducea circa 20-30% din business. Anul acesta, fondatorii Catryoshka aveau în plan să meargă pentru prima dată la o expoziţie în afara ţării, la Milano, care însă nu a mai avut loc.

S-au limitat la vânzările prin propriul ma­gazin online.

Iar vara a fost una intensă, în condiţiile în care, de regulă, este cea mai aglomerată perioadă din an, alături de cea a sărbătorilor de iarnă şi de Paşte.

Pentru a se dezvolta şi pentru a atrage şi mai mulţi clienţi, cei doi au acum în plan să-şi mărească şi mai mult portofoliul. Astfel, în doi-trei ani, Catryoshka ar trebui să ajungă la 2.000-3.000 de repere de produse diferite.

„Putem face asta, dar e nevoie de timp. Ştim ce trebuie să facem, avem experienţa ne­­cesară. Ne dorim totuşi un sediu mai mare.“ Cele mai ieftine produse din magazinul online Catryoshka sunt cănile, care costă

28 de lei. Tricourile – care sunt bestseller – costă aproximativ 50 de lei. Există şi unele pachete-cadou, al căror preţ este cuprins între 100 şi 200 de lei.

În paralel cu afacerea Catryoshka, familia Cerneleţchi deţine şi platforma online Magazinul Mireselor.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF  şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania