• Leu / EUR4.9471
  • Leu / GBP5.7699
  • Leu / USD4.6905
Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Isabela Teodor şi-a dus pasiunea pentru modă la rang de business şi a deschis în 2017 un atelier de design vestimentar în Cluj, cu finanţare prin StartUp Nation

10.09.2021, 00:08 Autor: Alina-Elena Vasiliu

♦ Prin magazinul virtual deschis recent, a reuşit să se extindă mai mult la nivel naţional şi se gândeşte chiar să ajungă cu businessul şi în alte ţări.

Pasiunea pentru modă pe care a avut-o dintotdeauna a condus-o pe Isabela Teodor, o tânără din Cluj-Napoca, spre un business propriu în designul vestimentar, ea deschizându-şi propriul atelier imediat după terminarea studiilor de master. Se întâmpla în anul 2017, când a accesat o finanţare de 200.000 de lei prin programul StartUp Nation, iar piesele pe care le creează au ca brand chiar numele ei, Isabela Teodor.

„Am absolvit Universitatea de Artă şi Design din Cluj şi am simţit că trebuie să fac ceva pentru a rămâne în domeniu. Mă vedeam făcând asta toată viaţa. În 2017, când am terminat masterul de Design vestimentar, am aplicat pentru StartUp Nation. Eram o tinerică pasionată de modă, fără prea multe cunoştinţe de business. Aveam 27 de ani“, a povestit Isabela Teodor la emisiunea online ZF Afaceri de la zero.

Cea mai mare parte din finanţarea pri­mi­tă, circa 70%, a mers către aparatură, pentru că îşi dorea să aibă un atelier bine dotat, la fel de mult cum voia să aibă şi oameni buni în echipă. Astăzi mai lucrează cu o croitoreasă, cu care împarte cot la cot munca, şi are şi colaboratori, cum se întâmplă, de pildă, în cazul realizării tiparelor. „Într-o zi obişnuită din viaţa mea, merg la atelier de dimineaţă, în jur de 8.30, am programări, mă întâlnesc cu clientele, alegem materialele potrivite. Am remarcat că 90% dintre cliente vor rochii de seară, pentru evenimente.“

Pentru realizarea unei singure rochii lucrează cam două zile, dacă ar fi să pună la un loc tot timpul alocat. Preţurile pieselor Isabela Teodor sunt cuprinse între 800 şi 1.500 de lei, dar depind mult de tipul de ma­te­rial folosit. Isabela face atât rochii de seară şi de mireasă, cât şi costume, iar în perioada iernii se concentrează pe paltoane şi alte pro­duse de sezon. „Lucrăm exclusiv la comandă, iar acum, prin intermediul programului Start Online by BT Mic, avem şi o componentă online. Am deschis magazinul online acum o lună şi jumătate. Pandemia ne-a arătat cel mai mult importanţa deţinerii unui astfel de magazin. Pentru viitor, îmi doresc să ne mărim echipa şi să cresc partea de online“, spune antreprenoarea din Cluj-Napoca.

Prin magazinul virtual, a reuşit să se ex­tindă mai mult la nivel naţional şi se gândeşte chiar să ajungă cu businessul şi în alte ţări.

Anul 2020 a fost unul destul de greu pen­tru businessul ei, pandemia făcându-şi con­si­d­erabil simţită prezenţa, mai ales prin anu­larea multor evenimente. Cum acti­vi­ta­tea firmei nu s-a putut derula pe întreg parcursul anului, cifra de afaceri a fost de apro­ximativ 80.000 de lei, mai mică faţă de 2019.

„A fost un an greu, dar benefic pentru mine pe termen lung. M-a forţat să fac un pas înapoi, să privesc businessul în ansamblu şi să găsesc soluţii. Am învăţat că viaţa de antreprenor este mult mai grea decât am crezut, însă dacă iubeşti ceea ce faci, întotdeauna o să reuşeşti să te ridici, iar eu cred că succesul aparţine celor care nu renunţă“, spune Isabela Teodor.

În toţi anii de la fondarea businessului până acum, adaugă ea, a înţeles că munca poate să bată talentul şi a învăţat despre ea însăşi că nu ar putea fi angajat al altcuiva.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă.  

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania și Vodafone