Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Iulia Iacob din Bacău a creat o firmă de design şi organizare de evenimente care i-a adus afaceri de 100.000 de euro în 2019

31.03.2020, 00:08 Autor: Alina-Elena Vasiliu

Pentru că businessul este unul sezonier, colaborările se încheie punctual pentru fiecare proiect.

Iulia Iacob a învăţat antreprenoriatul în familie, astfel că dintotdeauna a fost în căutare de idei în care să-şi demonstreze spiritul creativ şi între­prinzător. După ce a încercat mai multe domenii, Iulia Iacob a ales organizarea de evenimente şi a creat Mugur de ZOF, o companie de design şi producţie de eve­nimente inspirate din natură.

„Am terminat Facultatea de Finanţe-Bănci, Asigurări şi Burse de Valori şi provin dintr-o familie de antrepre­nori“, se descrie tânăra.

A moştenit grija pen­tru flori de la mama ei şi lucrul cu lemnul din micul atelier de tâm­plărie al tatălui. În urmă cu câţiva ani, planul era să deschidă o cafenea în oraşul ei natal, în Bacău, scop pentru care aştepta să obţină o finanţare. Întâmplarea a făcut însă ca, în perioada respectivă, în vara anului 2015 mai exact, părinţii ei să sărbătorească 25 de ani de la căsătorie, aşa că a închiriat recuzită, a comandat flori şi le-a pregătit în detaliu o cină surpriză. A apelat la un fotograf să imortalizeze momentul, imaginile au fost postate pe Facebook şi în curând a primit primele cereri pentru a realiza decoruri la evenimentele altor persoane.

„M-am sfătuit cu tata şi am decis să renunţ la ideea de cafenea şi să merg către evenimente. Practic, aşa a prins viaţă şi m-a ales Mugur de ZOF. În vara anului 2016, am plecat la drum cu cei 3.000 de euro pe care i-am câştigat, cu multă energie, creativitate şi încredere. Am primit la fiecare pas încurajarea alor mei şi mulţumirea fiecărui client“, spune Iulia Iacob.

Anul 2019 s-a încheiat cu o cifră de afaceri de aproape 100.000 de euro. Tot profitul a fost investit în recuzită şi în educaţia în domeniul evenimentelor. Pentru că businessul este unul sezonier, colaborările se încheie punctual pentru fiecare proiect.

„Povestea numelui a pornit de la dragul de lemn şi flori, pasiuni dobândite de la părinţii mei, prezenţa obiectelor de lemn devenind astăzi semnătura noastră nelipsită la fiecare proiect. Îmbinarea celor două cuvinte transmit cele mai importante valori după care ne ghidăm: mugur – ideea de reînflorire, adaptarea la tendinţe, cerinţe, locuri, iar ZOF vine din greaca antică, de la «sophos», care înseamnă «înţelept».“

Businessul Iuliei Iacob se înscrie în categoria serviciilor premium, spune ea, iar preţurile diferă de la un eveniment la altul, în funcţie de numărul de persoane, de tipurile de servicii contractate şi de complexitatea designului.

„Ne plac evenimentele restrânse, unde putem crea spaţii care să-i facă pe oameni să se simtă fericiţi. Suntem pregătiţi să călătorim oriunde în ţară pentru a îndeplini visurile clientului nostru“, spune Iulia Iacob.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

- Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

- În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar și Banca Transilvania