Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Iulia Iştoc creează rochii pentru şedinţe foto şi evenimente private în Sfântu Gheorghe şi le trimite în toată ţara, dar şi în Anglia şi Germania

26.01.2021, 00:07 Autor: Florentina Niţu

♦ Tânăra antreprenoare, cu studii în domeniul protecţiei mediului, a urmat anul trecut cursuri de croitorie şi anul acesta îşi doreşte să se mute din „colţul de acasă“ într-un „atelier adevărat“, iar speranţa sa este ca statul să dea drumul la cea de-a treia ediţie a programului Start-Up Nation ♦ „Un atelier cu maşini de cusut, cu maşini de brodat, cu materialele necesare, cu chiria şi cu tot cu angajaţi m-ar costa 200.000 de lei.“

Nicoleta Iulia Iştoc îşi aminteşte că în copilărie realiza rochii pentru păpuşi, iar după ce s-a căsătorit a primit zestre de la părinţi „vechea maşină de cusut cu pedale“, pe care a pus-o în funcţiune imediat după ce s-a născut fiica sa, pentru care a creat o rochie de tulle la prima ei şe­din­­ţă foto. Încurajată de fotograful de la eve­ni­­ment şi de familie, a început să creeze tot mai mult, iar acum produsele Eve Juliett, bran­dul pe care îl deţine, ajung în toată ţara, dar şi Anglia şi Germania.

„Ideea mi-a venit în 2018, când Anisia, fetiţa mea care are 3 ani acum, avea prima şe­dinţă foto şi am hotărât să realizez eu ţinu­ta. Ea a purtat primul produs şi acum este ima­ginea brandului nostru. (...) Mi-am creat un mic colţ acasă unde creez, dar vreau să mă mut într-un atelier, pentru că nu mai am loc“, povesteşte Nicoleta Iulia Iştoc.

Ea a terminat Facultatea de Ecologie şi Pro­tecţia Mediului la Sibiu, iar în prezent lu­crea­ză ca funcţionar public. Banii din salariul de bugetar îi investeşte în pasiunea sa, spune ea, iar experienţa o ajută, pentru că foloseşte toa­te materialele şi reciclează. „Îmi place mult antreprenoriatul“.

Iniţial, numele brandului era Julia July Accesories, tânăra din judeţul Covasna fă­când şi mărturii pentru botez, cutiuţe şi gen­tuţe din hâr­tie. Acum, ea se focusează doar pe produc­ţia de rochii şi body-uri fashion pen­tru shootinguri foto şi evenimente pri­vate, astfel că a schimbat numele în Eve Juliett. „Eve Juliett reinventează rochiile de epo­că. Fiecare bro­derie are o poveste, cu drag ţesută de fe­mei simple, a căror pasiune era cusutul ca artă.“

„Am învăţat singură să cos, dar pentru a-mi contura intuiţia, anul trecut am urmat cursu­rile de croito­rie ale DallesGo şi ur­mea­ză să dau examenul final. Voi fi croitor şi vi­itor designer. (...) Îmi doresc un atelier ade­vărat, cu maşini de cusut, cu maşini de bro­dat, dar cu materialele necesare, cu chiria şi cu tot cu angajaţi m-ar costa 200.000 de lei. M-ar aju­ta un program de genul Start-Up Nation, aştept viitoarea ediţie“, spune Iulia Iştoc, care speră ca până la finalul lui 2021 să-şi realizeze obiectivul.

În general, ea lucrează în weekend şi fo­lo­seşte materiale precum tulle şi dantelă, pe care le achiziţionează de la furnizori din Ro­mânia. Când vine vorba de inspiraţie, antre­prenoarea afirmă că încearcă să-şi eviden­ţieze sentimentele prin ţinute, dar urmăreşte şi emisiuni de modă şi pagini cu fotografii fashion de pe reţeaua Pinterest. „Fiecare ţinută are şi un accesoriu pentru păr, pentru că aşa văd eu o ţinută completă.“

Primii săi clienţi au fost fotografi, care foloseau articolele vestimentare la shooting-uri foto. Apoi, au cunoscut-o prin interme­diul pagini de Facebook şi alte persoane, ast­fel că a avut comenzi de ţinute şi pentru bote­zuri, însă în 2020 acestea au fost mai mici, eve­nimentele fiind amânate. „Am clienţi din toată ţara şi din străinătate, din Anglia şi Germania.“

„Cel mai simplu body costă 160 de lei, iar cea mai sofisticată rochie costă 1.500 de lei şi durează două zile să o fac, dacă lucrez non-stop la ea“, explică Iulia Iştoc. Ea crede că un antreprenor la început de drum are nevoie de multă ambiţie, pentru că sunt multe provocări.

Ea a participat cu produsele şi la două evenimente importante, la emisiunea de modă Festina cu Irina de la Bucureşti şi la festivalul Kasta Morrely Fashion Week de la Iaşi – cu o colecţie capsulă.

„În 2021 o să mă axez pe imaginea afacerii şi pe dezvoltarea mea şi a companiei. Îmi doresc să fac un magazin online şi să apar în cât mai multe reviste internaţionale. (...) În cinci ani văd produsele mele pe podiumuri din afară şi cred că dacă îţi place ce faci, reuşeşti“, susţine fondatoarea Eve Juliett.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă.  

► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF  şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero

► În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro. 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania