Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Iulia Neagoe a fondat un atelier de parfumerie cu o investiţie de 80.000 de euro acum cinci ani şi a creat până acum patru colecţii

16.03.2020, 00:08 Autor: Alina-Elena Vasiliu

În atelierul Luviane, situat în zona Republica din Bucureşti, Iulia Neagoe creează parfumuri în diferite forme - macerate şi diverse variante de parfum solid.

Iulia Neagoe a creat un atelier de parfumuri în Bucureşti după ce s-a specializat în cadrul unui master în Austria, ea purtând pasiunea pentru arome încă din copilărie. Businessul ei poartă acum numele Luviane, o anagramare a numelui fondatoarei, Iulia Victoria Neagoe.

„Fac parfumuri de la o vârstă fragedă, dar la început toată lumea credea că e o joacă. Am terminat Facultatea de Construcţii în Bucureşti, un mas­ter în Mana­gement, dar şi un master în Biochimie în Austria. Am studiat foarte mulţi ani şi aroma­cologia, terapia prin parfum. Am făcut prac­tică, în Austria, într-un magazin Ma­rio­nnaud (retailer de cos­metice şi par­fu­me­rie „ n. red.), iar la finalul lui 2013, soţul meu m-a încurajat să-mi fac propriul business“, a povestit Iulia Neagoe la emisiunea online ZF Afaceri de la zero.

În atelierul Luvi­ane, situat în zona Republica din Bucu­reşti, Iulia Neagoe cre­ează parfumuri în diferite forme - mace­rate şi diverse variante de parfum solid. In­gre­­dientele sunt naturale, în principal plante. Din 2013 până acum, antre­prenoarea a inves­tit aproximativ 80.000 de euro în acest business. „Costă foarte mult ingredientele, pentru că sunt naturale şi nu poţi cumpăra în canti­tăţi mici. În ultimii doi ani însă, am investit mai mult în echipa­men­te şi recipiente. Nu am furnizori din Ro­mâ­nia, pentru că aici avem o climă nepo­tri­vi­tă pen­tru ingre­diente de parfumerie“, spune Iulia Neagoe. Dacă de producţia efectivă a parfumurilor se ocupă chiar ea, pentru partea de ambalare şi etichetare lucrează în sistem de colaborare. Antre­prenoarea nu are angajaţi, astfel că tot ceea ce înseamnă creaţie revine în sarcina ei.

„În 2019, cifra de afaceri a fost de apro­xi­mativ 100.000 de lei (21.000 de euro - n. red.). Tot profitul a fost reinvestit. Pentru extin­derea atelierului am mai investit 10.000 de euro. În 2020, sper să dublez cifra de afa­ce­ri.“

Tot pentru acest an, planul Iuliei Neagoe este lanseze un produs nou, dar şi să-şi ex­tin­dă parteneriatele în ţară. Momentan, în afara Bucu­reştiului, doar în Sibiu mai vinde par­fumuri într-un magazin fizic. Restul vân­ză­rilor se fac prin intermediul site-ului propriu. „Până acum am creat patru colecţii: Miresme româneşti, Dor, Florile re­ginei (o colecţie dedicată Reginei Maria) şi Simfonie gurmandă (bazată pe ingre­di­en­te precum miere sau cafea). În februarie 2014 am lansat şi un par­fum pentru femei însărcinate, care con­ţine lavandă, azalee, ingrediente care nu dau alergii. Am mai lansat, de asemenea, şi o apă de toaletă pentru copii, un parfum pe care l-am creat ca mărturie la botezul fetiţei mele.“

Iulia Neagoe spune că parfumurile Luviane se înscriu în categoria produselor premium. Preţul unui parfum solid pleacă de la 125 de lei şi poate ajunge la 665 de lei sau 700 de lei pentru un elixir. În cadrul unui  workshop în care clientul îşi poate crea parfumul personalizat, preţul poate depăşi 1.000 de lei, în funcţie de ingre­dientele folosite.

„Iasomia şi tuberoza sunt cele mai căutate arome. Am însă şi clienţi care preferă aromele gurmande“, spune Iulia Neagoe.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

- Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

- În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

Preţul unui parfum solid pleacă de la 125 de lei şi poate ajunge la 665 de lei sau 700 de lei pentru un elixir. În cadrul unui workshop în care clientul îşi poate crea parfumul personalizat, preţul poate depăşi 1.000 de lei, în funcţie de ingredientele folosite.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania