Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Iulia şi Anamaria, două iubitoare de cărţi, au creat Tai-Mălai cu Poveşti, o platformă unde poţi găsi recomandări şi cărţi pentru copii

22.03.2023, 00:06

Tai-Mălai cu Poveşti a fost gândit la început doar ca o comunitate a celor care caută recomandări de cărţi pentru cei mici, dar la finalul anului trecut a luat naştere în BT Stup şi businessul celor două antreprenoare.

Iulia Scutaru Ghiţescu şi Anamaria Ghiţescu au insuflat pasiunea pentru cărţi şi fetelor lor, iar martore ale acestei pasiuni stau bibliotecile care au devenit neîncăpătoare. Citind atât de multe cărţi şi având şi feedbackul copiiilor lor s-au gândit să lanseze o platformă prin care să ajute şi alţi părinţi, bunici sau mătuşi să aleagă cărţi pentru copii cu vârsta de până la zece ani. Aşa a luat naştere Tai-Mălai cu Poveşti, o platformă de consultanţă şi recomandări de cărţi pentru copii.

„Amândouă avem o pasiune pentru citit încă din copilărie şi mi se pare natural să transmitem aceeaşi pasiune fetelor noastre. Aşa au pornit descoperirile noastre despre cărţi şi am început să împărtăşim noutăţile. Şi la un moment dat, cum cumpăram foarte multe cărţi, ne-am gândit cum ar fi dacă ar exista un loc de unde am putea afla câte ceva despre cărţi înainte de a le cumpăra. Şi ne-am gândit cum ar fi să facem noi un astfel loc“, povesteşte Anamaria Ghiţescu. Aşa că într-o seară de decembrie s-au gândit să creeze o comunitate pentru cei care îşi doresc să ştie câte ceva despre cărţi înainte de a le cumpăra.

„Am vrut iniţial să creăm o comunitate, nu ne-am gândit la business. Ne-am dat seama că copiii noştri citesc şi descoperă cărţi noi împrumutându-şi unul altuia şi datoria noastră de părinţi era să le sprijinim şi să le găsim noutăţi. Şi am creat un spaţiu online din care şi alţi părinţi să se inspire. Mai târziu au început alţi părinţi de unde ne luăm inspiraţia şi ce cărţi să aleagă pentru copiii lor. Şi de aici a venit şi ideea de business“, povesteşte şi Iulia Scutaru Ghiţescu. Mădălina Panaete

Un an mai târziu, Tai-Mălai cu Poveşti a trecut de la statului de simplă platformă la cea de mic business, prin care Iulia şi Anamaria livrează cărţi pentru copii doritorilor. Scutaru Ghitescu Iulia PFA a luat naştere cu ajutorul BT Stup, un spaţiu fizic şi virtual, dedicat susţinerii comunităţii antreprenoriale, indiferent de banca la care antreprenorii sunt clienţi. Practic, businessul a luat naştere în urmă cu aproximativ patru luni. Primul client a fost o mămă care a dorit pentru copilul ei un calendar Advent, care includea 24 de cărţi, ceea ce a dat speranţă celor doua antreprenoare că lucrurile vor merge în direcţia bună.

 

„ De la ideea de business până la înfăptuirea lui paşii noştri au fost destul de simpli datorită Stup-ului, deşi aveam o teamă şi o retincenţă. Ne gândeam cu tristeţe câte lucruri de oameni mari o să facem şi cât de complicate o să fie toată tevatură, deşi voiam să fie totul ca la carte. Soţul meu ştia de Stup şi a venit ideea foarte natural: încercaţi la Stup, eu ştiu că lucrurile acolo se fac uşor. Sincer am pornit fără aştepări. Credeam că o să ajungem într-un loc scorţos în care lumea vrea să-ţi prezinte pachete bancare, să-ţi vândă credite. Dar pentru noi a fost extraordinar“

Serviciul Tai-Mălai cu Poveşti costă 275 de lei. Pachetul cuprinde trei cărţi, o scrisoare de la cele două antreprenoare, dar şi o surpriză.

Anamaria spune că erau dezamăgite de câte lucruri complicate trebuie să facă pentru a porni un business şi dacă nu era Stup nu înaintau dezvoltarea proiectului. Ea explică faptul că atunci când au luat decizia de a face această comunitate care mai târziu s-a transformat şi într-un mic business s-au gândit şi la timpul pe care părinţii, bunicii îl petrec căutând cărţi pentru cei mici.

„De şapte ani bibliotecile noastre tot cresc, sunt nişte cunoştinţe pe care le-am acumulat în timp, am investit multe resurse în cărţi şi am investit şI timp să le alegem. Deci ştim mai multe pentru că am citit atât de mult, avem cunoştinţe. Putem ajuta persoanele interesate fără ca ele să stea să caute ceva potrivit pe tot internetul. De asemenea, avem şi validarea fiicelor noastre“. Serviciul Tai-Mălai cu Poveşti costă 275 de lei. Pachetul cuprinde trei cărţi, o scrisoare de la cele două antreprenoare, dar şi o surpriză. De unde vinele numele de „tai-malai“?

„Ne-am dorit să avem un nume care să-ţi atragă atenţia şi să te facă să te gândeşti mai departe. Iar tai-malai înseamnă leapşa“.

Cele două antreprenoare au investit în înfiinţarea PFA-ului, acum lucrează la site şi pe viitor vor investi şi în marketing.

„Credem că este foarte important să ajungem la oameni. După ce avem website-ul terminat, pentru că este important să avem serviciul complet şi la o calitate cât mai înaltă, vom pune în practică ideile de promovare pe care nu vrem să le divulgăm încă“, a spus Anamaria.

Iar Iulia adaugă că planurile nu se opresc aici.

„Primul pas este deschiderea site-ului (,,,). Şi vrem să ajungem la cât mai multă lume, iar asta înseamnă şi puţin marketing. Iar într-un viitor nu foarte îndepărtat sperăm să avem şi un spaţiu al nostru pentru că bibliotecile noastre de acasă au devenit neîncăpătoare. Ne-ar plăcea să avem în jurul nostru şi alţi copii şi să le citim“.



ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania