Afaceri de la zero
Produsele din magazin au preţuri care pornesc de la 25 de lei, cum este cazul cerceilor pictaţi cu tehnica punctului pe suport de lemn, sigilaţi în răşină, şi pot ajunge până la câteva mii de lei pentru o rochie, de pildă.

Afaceri de la zero. La paradisul artizanilor: cum poţi să îmbini pasiunea cu dezvoltarea şi cu afacerile

03.10.2022, 11:12 Autor: Alina-Elena Vasiliu

Mioara Iofciulescu este de profesie jurist şi specialist în comunicare. A împletit cariera cu o pasiune aparte pentru artă în general şi pentru dezvoltare personală, iar toate împreună au constituit imboldul pentru un business care valorifică şi apetitul altor amatori de artă.

Galeria de Artă Handmade este un magazin fizic în care se găsesc exclusiv produse lucrate manual de artişti şi artizani români. Fondarea galeriei în martie 2022 şi deschiderea magazinului în luna aprilie a acestui an au fost demersuri fireşti în contextul activităţii pe care am desfăşurat-o în domeniul artei handmade, începând din anul 2019”, povesteşte Mioara Iofciulescu. Ea este unicul asociat al businessului, însă în organizare îi mai vin în ajutor soţul ei şi încă doi colaboratori. Din 2019 încoace, a urmat mai multe cursuri în domeniul artelor şi al dezvoltării personale, de la modelaj de bijuterii la arte combinate, fiind, totodată, managing director în cadrul grupului Atlantis România, o companie cu activitate în dezvoltarea imobiliară şi producţia de energie regenerabilă. „Investiţia iniţială în amenajarea spaţiului şi crearea conceptului a fost de 15.000 de euro. Noi idei apar în fiecare lună şi noi investiţii sunt necesare, la o scară mai mică, pentru că e nevoie să fim creativi şi inventivi pentru a atrage cât mai mulţi clienţi. Portofoliul de produse aflate în magazin depăşeşte valoarea de 120.000 de euro.”

Galeria de Artă Handmade, situată în mallul Promenada din Bucureşti, a prins contur în martie 2022, iar de atunci până la finalul lunii august a generat o cifră de afaceri de circa 13.000 de euro. Mioara Iofciulescu are doi angajaţi, consilieri artistici, cu studii în domeniul artelor, care se ocupă de prezentarea şi vânzarea produselor în galerie. Pe rafturi se găsesc tablouri şi decoraţiuni realizate cu diferite tehnici şi materiale (pictură, mandala, decoupage, răşină, modelaj, croşetat), produse textile pictate, bijuterii ţesute cu mărgele, realizate cu pietre semipreţioase sau coliere statement, creaţii vestimentare realizate cu dantele şi broderii fine, genţi croşetate sau pictate, brâuri, accesorii pentru păr, berete şi pălării, dar şi jucării croşetate, lucrate din fetru, din lână împâslită sau alte materiale cu textură moale, potrivite pentru copii. De toate pentru toţi, dar neapărat handmade. „Dorim să diversificăm gama de produse, să ne adaptăm fiecărui sezon, să dezvoltăm zona creaţiilor vestimentare unicat cu rochii de ocazie şi rochii de mireasă, precum şi să deschidem un atelier de design vestimentar. În acest sens, am şi aplicat pentru fonduri în cadrul proiectului StartUp Nation.”

Clienţii galeriei sunt, în general, iubitori de artă, români sau străini aflaţi în vizită, cunoscători ai domeniului sau care apreciază produsele lucrate manual, care înţeleg că principala caracteristică şi valoare a acestora este unicitatea. Produsele din magazin au preţuri care pornesc de la 25 de lei, cum este cazul cerceilor pictaţi cu tehnica punctului pe suport de lemn, sigilaţi în răşină, şi pot ajunge până la câteva mii de lei pentru o rochie, de pildă. La rândul ei, Mioara Iofciulescu este şi ea un artizan precum cei pe care i-a adunat în galerie. În 2019, a fondat brandul Candy Flowers Art, sub care realizează decoraţiuni turnate din răşină epoxidică, flori modelate petală cu petală din pastă de porţelan cu uscare la aer, aranjamente cu flori criogenate şi bijuterii cu pietre semipreţioase. În 2021, a fondat Academia de Artă Handmade Bucureşti, ca modalitate de a susţine şi a dezvolta arta handmade, după ce pandemia îngreunase şi mai mult efortul artizanilor de a-şi vinde produsele. Membrii academiei sunt şi producătorii obiectelor care se găsesc la vânzare în Galeria de Artă Handmade. Academia a organizat până acum workshopuri şi alte evenimente menite să consolideze comunitatea de artişti pe care a strâns-o în jurul ei. „Obiectivul major pentru viitorul apropiat este amenajarea unui muzeu de artă handmade, în cadrul căruia să fie expuse obiecte valoroase atrase în patrimoniul Academiei de Artă Handmade Bucureşti, cum ar fi costume tradiţionale, lucrări premiate la concursuri de profil sau piese deosebite realizate pentru expoziţii”, mai spune Mioara Iofciulescu.



Cinci idei de afaceri de la zero

Izvorul ideilor de business nu seacă niciodată, iar asta o demonstrează atât noile, cât şi vechile generaţii de antreprenori. Ziarul Financiar a pornit în căutare de idei proaspete de afaceri, într-un proiect susţinut de Banca Transilvania, menit să pună în lumină spiritul antreprenorial al României de astăzi. Găsiţi mai jos o selecţie de businessuri pornite de la zero şi mai multe proiecte similare pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero.

 

Patos – brand de bere (Siliştea Snagovului, jud. Ilfov)

Fondatori: Anca şi Bogdan Puia

Investiţie iniţială: 70.000 de euro

Cifră de afaceri în 2021: 50.000 de euro

Prezenţă: în 27 de localuri din Bucureşti şi din ţară


Lunaz – brand de haine (Bucureşti)

Fondatori: Roxana şi Andrei Zaharescu

Investiţie iniţială: 20.000 de euro

Cifră de afaceri estimată pentru 2022: 20.000-30.000 de euro

Prezenţă: online


Loca – business cu preparate low-carb (Bucureşti)

Fondatoare: Laura Eremia

Investiţii: peste 65.000 de euro

Prezenţă: Bucureşti


Şedinţe foto pentru bebeluşi (Bucureşti)

Fondatoare: Daniela Ursache

Cifră de afaceri în 2021: 100.000 de euro

Prezenţă: Bucureşti


Krest – unitate de cazare (Vatra Dornei)

Fondatori: Ştefan Codescu, Mirela Codescu, Mădălina Alupei şi Andrei Alupei

Investiţii: 260.000 de euro

Prezenţă: Vatra Dornei


ZF, Banca Transilvania şi Vodafone  au lansat PROIECTUL AFACERI DE LA ZERO, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.
În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

Intraţi pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero şi descoperiţi universul de companii create de micii antreprenori.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania