Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Larisa Puşcaşu a adus conceptul de iglu în staţiunea Azuga şi vrea să dezvolte cinci unităţi de cazare sub brandul Wegloo

17.01.2020, 00:08 Autor: Georgiana Mihalache

Larisa Puşcaşu a învăţat antre­prenoriat din familie, de la tatăl său, iar în august 2019 a făcut primul pas pe cont propriu cu businessul Wegloo, un cort de tip iglu cu facilităţi de la încălzire permanentă până la internet şi terasă, ajungând la afaceri de circa 10.000 de euro cu o singură unitate de cazare.

Spaţiul de 40 de metri pătraţi din iglu şi apro­pierea de pârtia de la Azuga, una dintre sta­ţiunile montane importante din ţară, au atras turiştii, astfel că în primele luni de la des­chidere, 70% din timp Wegloo a fost ocupat.

„Wegloo este un joc de cuvinte şi vine de la cuvintele we – noi şi iglu scris în engleză. Este un iglu, va urma curând şi cea de-a doua uni­tate, ne dorim să extindem acest concept şi în alte locuri frumoase din România“, a spus Larisa Puşcaşu.

Ea a ales pentru dezvoltare Azuga pen­tru natura încă neatinsă din această zonă, dar şi pentru apropierea de pârtia de schi pentru iubitorii sporturilor de iarnă.

Înainte de Wegloo, Larisa Puşcaşu a studiat în Marea Britanie, a fost consultant în management şi în IT.

„Am decis să mă întorc înapoi în ţară şi revin la visul meu de a-mi deschide propria afacere.

În ceea ce priveşte domeniul turis­mului, are o legătură cu părinţii mei, care m-au luat împreună cu ei în călătoriile lor şi mi-au dezvoltat această pasiune. Am spus că vreau să mă întorc la mine în ţară şi să creez ceva unic aici.“

Larisa Puşcaşu se gândeşte la o soluţie pentru încălzire cu panouri fotovoltaice şi spune că o structură de tip iglu este mai costisitoare decât o unita­te de cazare clasică. Speci­ficul Wegloo este tavanul transparent care le permite turiştilor să poată observa stelele şi care atrage mai ales familiile cu copii. De altfel, cuplurile reprezintă jumătate dintre clienţi, iar restul sunt familii.

Afacerea se bazează pe conceptul de glamping – glamourous camping, iar turiştii au confortul dintr-o cameră de hotel în mijlocul naturii. Preţul pentru o noapte de cazare la Wegloo este de 590 de lei iarna, pe timp de vară preţurile fiind mai mici, şi include facilităţi de la mic dejun, la televizor sau baie proprie, în cadrul aceluiaşi spaţiu.

„Iniţial am vrut să pornesc cu un singur iglu pentru că voiam să văd cum funcţionează piaţa din România. Mai există glampinguri în ţară, însă niciunul, din câte ştiu eu, nu funcţionează pe tot parcursul anului şi nu au o toaletă complet utilată“, a mai spus Larisa Puşcaşu.

Clienţii pot intra pe site-ul wegloo.ro sau pe reţelele sociale, dar majoritatea ajung în urma recomandărilor prietenilor.

„Structura geodezică la noi nu exista până acum, este des întâlnită în Europa, în Columbia. Am vrut să achiziţionez din ţară, dar nu am găsit, plănuiesc ca pe viitor să încerc să dezvolt în România aceste materiale să reuşim să le fabricăm chiar noi“, a mai precizat Larisa Puşcaşu.

Ea a mai adăugat că mai lucrează alături de un singur angajat, însă când se va dezvolta va căuta şi alte persoane pentru a face faţă cererii.

Pentru 2020 antreprenoarea se aşteaptă la un grad de ocupare de 90%, având în vedere că turiştii pot închiria spaţiul pentru minimum două zile.

„Domeniul turismului este în continuă dezvoltare, majoritatea românilor au început să călătorească mai mult în afara ţării şi au văzut ce alte servicii există acolo, iar când aleg să petreacă un sejur în ţară au aceleaşi aşteptări“.

Larisa Puşcaşu a menţionat că vede un trend de întoarcere a oamenilor spre natură, spre conceptul eco, mai ales în cazul tinerilor, care vor să scape de zgomotul şi poluarea marilor oraşe.

Antreprenoarea crede că un plan de afaceri bine pus la punct şi deciziile rapide, fără perioade lungi de aşteptare sunt cheia în antreprenoriat.

„Puteam să rămân să lucrez şi să urc pe scara corporatistă, dar tot timpul m-am gândit că România poate mai mult şi este o ţară foarte frumoasă, avem mulţi oameni capabili. Noi tinerii trebuie să ne hotărâm să schimbăm ceva pentru a evolua“, a spus Larisa Puşcaşu.

În 2018, România a primit doar 2,8 milioane de turişti străini, de trei ori mai puţini ca Bulgaria şi de şase ori sub nivelul din Ungaria.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă.  

 Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

 În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania