Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Laura Ene, de profesie medic nutriţionist, şi soţul ei au investit peste 30.000 de euro în businessul Ela Bistro, pentru a putea livra mâncare dietetică

10.04.2020, 00:07 Autor: Alina-Elena Vasiliu

Mâncarea se comandă la kilogram, astfel că un kilogram de plăcintă de exemplu, constând în cinci sau şase porţii, costă 40 de lei, iar un litru de supă sau ciorbă 30 de lei.

Laura Ene, de profesie medic diabetolog şi nutriţionist, şi soţul ei George Pătrulescu au fondat în urmă cu câteva luni Ela Bistro, un concept de mâncare gătită special pentru persoanele care ţin diete sau care vor să mănânce sănătos, fiind atente la calorii. Businessul s-a axat până acum doar pe livrări, însă cei doi antreprenori vor să-l extindă şi cu un restaurant fizic în Bucureşti, după ce pandemia de Covid-19 va trece.

Până atunci însă, s-au adaptat la cerinţele clienţilor şi livrează mai mult meniuri pentru familie.

„Meniurile sunt gândite pentru cei care au nevoie să slăbească, iar oamenii primesc mâncarea la pachet. Momentan suntem concen­traţi doar pe partea de livrări, dar intenţionăm să deschidem şi un restaurant fizic. Acum, livrările noastre cuprind în principal me­niuri de familie şi mâncare la kilo­gram, gândindu-ne că, şi dacă stăm acasă, tot ne este greu să gătim în fiecare zi altceva“, a povestit Laura Ene pentru emisiunea online ZF Afaceri de la zero.

Atenţia pe care o acordă mâncării s-a concretizat şi într-o academie de nutriţie unde predă pentru cursanţii care vor să devină tehnicieni nutriţionişti acreditaţi. Aşa şi-a dat seama că multe persoane invocă adesea lipsa unor restaurante de unde să poată comanda mâncare cu un număr prestabilit de calorii şi corectă din punct de vedere nutriţional. Experienţa ei de nutriţionist împreună cu cea din domeniul restaurantelor a soţului ei au dus la fondarea Ela Bistro. „Ni s-a alăturat sora soţului meu, care este bucătăreasă de meserie, şi aşa am făcut o mică afacere de familie care să-i ajute pe cei care vor să mă­nânce sănătos şi dietetic. Se pot comanda supe, ciorbe, aperitive, salate, garnituri, feluri principale, dar şi deserturi, făcute cu în­dulcitori. În general, vorbim despre meniuri clasice, cu mâncăruri de zi cu zi. Nu folosim sosuri, rântaşuri, prăjeli, maioneze, adaosuri du­bioase“, spune Laura Ene.

Mâncarea se comandă la kilogram, astfel că un kilogram de plăcintă de exemplu, constând în cinci sau şase porţii, costă 40 de lei, iar un litru de supă sau ciorbă - 30 de lei. Cele mai căutate sunt însă preparatele precum sarmalele, ardeii umpluţi sau salata de vinete, toate dietetice. Ela Bistro a conceput şi un meniu pentru Paşte.

„De altfel, aşa ne-am şi lansat, tot cu un meniu de sărbătoare, cel pentru Crăciun. Acum vom avea disponibile pentru livrare borş de miel, friptură de miel, salate, legume, pască dietetică cu brânză şi stafide. Comenzile se pot plasa pe site sau telefonic.“

Pentru a transforma pasiunea pentru mâncare sănătoasă în business, Laura Ene şi soţul ei au investit peste 30.000 de euro. Ea nu a dat însă complet meseria de medic pe statutul de antreprenor, continuând să profeseze în cabinet şi fiind, de fapt, „creierul“ reţetelor pe care soţul ei şi sora acestuia le pun în practică. Bucătăria din care ies toate preparatele se află în sectorul 2 din Bucureşti, în spatele spitalului Colentina.

„Pandemia ne-a afectat, pentru că abia pornisem, abia ne formasem clientela, dar trebuie să ne adaptăm. Nu am pornit de la început cu ideea de mâncare la kilogram, dar acum ne-am conturat această formulă, care se dovedeşte a fi câştigătoare.“

Dacă până acum, clienţii erau corporatiştii din birouri, care comandau meniuri pentru masa de prânz şi le aşteptau la serviciu, în ultima vreme livrările ajung la domiciliul celor care lucrează de acasă.

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

- Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

- În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar și Banca Transilvania