Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Laura Hărdălău, profesor logoped, a pornit proiectul Jucării Vorbăreţe şi a creat un portofoliu cu circa 3.000 de materiale logopedice şi de dezvoltare emoţională destinate copiilor

23.11.2022, 00:06 Autor: Alexandra Matei

♦ Proiectul a pornit cu un magazin online, iar apoi a urmat deschiderea unui magazin fizic în Oradea♦  Preţurile produselor pornesc de la 10 lei şi pot ajunge până la 650 de lei ♦ Printre planurile de dezvoltare se numără intrarea pe piaţa internaţională cu produsele Jucării Vorbăreţe, listarea acestora pe Amazon şi deschiderea mai multor magazine fizice în ţară.

Laura Hărdălău, profesor logoped în învăţământul special, a pus bazele proiectului Jucării Vorbăreţe acum mai bine de un deceniu, prin care şi-a propus să îi ajute pe cei mici să vorbească corect şi să se dezvolte emoţional. Ea a pornit cu un magazin online, unde se vând cărţi şi materiale logopedice şi de dezvoltare emoţională, a dezvoltat un portofoliu care cuprinde astăzi circa 3.000 de produse şi a deschis ulterior şi un magazin fizic în Oradea.

„Jucării Vorbăreţe a pornit cu mulţi ani în urmă, în 2011, în momentul în care am reuşit să pun cap la cap mai multe jocuri logopedice pe care eu le-am notat în timp ce lucram în cabinet cu cei mici. Totul a pornit din dorinţa mea de a transmite mai departe ceea ce eu nu am găsit atunci când am debutat ca profesor logoped în învăţământul special - nu existau materiale, jocuri logopedice sau cărţi, ci doar materiale teoretice. Practic, am strâns la un loc jocuri care au funcţionat pentru cei mici pentru corectarea pronunţiei“, a povestit ea.

„Avem de asemenea şi materiale pe zona de dezvoltare emoţională, precum poezii despre emoţii. Avem aproximativ 3.000 de produse în magazinul nostru şi peste 25 de edituri cu care colaborăm din toată ţara.”

Colecţia Jucării Vorbăreţe, precizează aceasta, este, de fapt, inima brandului cu acelaşi nume. De-a lungul anilor, antreprenoarea a început să colaboreze cu mai multe edituri şi să selecteze materiale precum cărţi, jocuri sau jucării logopedice de la mai mulţi colaboratori.

Businessul colaborează, totodată, şi cu alţi logopezi şi psihologi care concep genul acesta de materialele, însă are şi o editură şi o tipografie unde acestea sunt realizate concret.

Proiectul Jucării Vorbăreţe are ca public ţintă părinţi, logopezi, educatori, grădiniţe, creşe sau cabinete psihologice.

Investiţiile, spune Laura Hărdălău, au crescut treptat de-a lungul anilor. Spre exemplu, anul acesta, precizează ea, în perioada Black Friday, s-au făcut investiţii doar în publicitate de circa 7.000 de euro.

Cel mai vândut produs din magazinul Jucării Vorbăreţe, afirmă aceasta, este un material numit „45 de jocuri pentru dezvoltarea vorbirii”, pe care ea însăşi la scris pe vremea când fiica ei era bebeluş.

„Se poate folosi pentru copiii între zero şi trei ani. Conţine exerciţii practice, dar şi imagini demonstrative”, a detaliat antreprenoarea.

Pe partea de dezvoltare emoţională, cel mai apreciat produs este „Cutiuţa cu emoţii jucăuşe”, un joc foarte cerut de către grădiniţe, şcoli, părinţi sau cabinete psiihologice, mai adaugă ea.

Aceste produse, dar şi celelalte care fac parte din portofoliul Jucării Vorbăreţe, se vând preponderent în mediul online. În magazinul fizic din Oradea, care apărut dintr-o necesitate şi o dorinţă a oamenilor din oraş, intră atât localnici, cât şi turişti din ţară sau de peste graniţe.

„Prin online ne este foarte uşor să ajungem în toată ţara. În magazinul fizic am avut atât clienţi din Oradea, cât şi turişti, inclusiv din Republica Moldova.”

Preţurile produselor pornesc de la 10 lei şi pot ajunge până la 650 de lei.

Anul trecut, cifra de afaceri a ajuns la 518.000 de euro, spune Laura Hărdălău, iar anul acesta, ea se aşteaptă să depăşească pragul de 550.000 de euro.

În viitor, printre planurile de dezvoltare se numără intrarea pe piaţa internaţională cu produsele Jucării Vorbăreţe, listarea acestora pe Amazon şi deschiderea mai multor magazine fizice în ţară.

„Ne dorim foarte mult să avem produse care să fie traduse şi în alte limbi, să intrăm în Ungaria, pentru că de noi este foarte aproape şi am primit propuneri de acolo. (...) Vrem să deschidem mai multe magazine fizice în ţară. Următoarea ţintă este Bucureştiul şi încercăm să atingem acest obiectiv la anul.”

Una dintre cele mai comune probleme de vorbire în rândul celor mici, mai spune aceasta, este pronunţarea literei R. Laura Hărdălău spune că aceştia nu trebuie să meargă neapărat la logoped pentru o astfel de problemă, ci pot face exerciţii pregătitoare pentru pronunţia sunetului, cum ar fi exerciţii de gimnastică pentru buze, limbă sau obraji.

Pentru ea, experienţa de antreprenor este una foarte solicitantă pentru că se desfăşoară în paralel cu job-ul de logoped la o şcoală specială din Oradea.

„Ambele îmi aduc satisfacţii. Faptul că pot să ajung cu materialele noastre la cât mai mulţi copii din ţară, să îi fac fericiţi şi să îi ajut să vorbeasă îmi dă putere să merg mai departe”, a mai adăugat fondatoarea proiectului Jucării Vorbăreţe.

 


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

 


 

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania