Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Laurenţiu Culda a lansat brandul de budinci de chia Zmura în urmă cu trei ani şi vrea să listeze produsele la nivel naţional

05.04.2023, 00:06

Zmura este un brand de budinci din seminţe de chia, lapte şi piure de fructe produs în Arad şi distribuit în principal în cafenele, băcănii, magazine de proximitate şi lanţuri de magazine din zona de vest a ţării.

Laurenţiu Culda a lucrat în marketing, dar a cochetat şi cu antreprenoriatul atunci când a decis în 2012 să facă o mică plantaţie cu zmeură. Deşi producţia de zmeură a fost vândută mai întâi online şi apoi consumată doar de familie, aceasta a fost practic baza afacerii pe care antreprenorul o dezvoltă acum şi anume Zmura, un mic producător de budinci pe bază de chia, lapte vegetal şi fructe. Zmura este un brand lansat în urmă cu circa trei ani şi astăzi este distribuit în magazine, cafenele sau băcănii din vestul ţării.

„Noi lucrăm B2B, 99% din businessul nostru este B2B, lucrăm cu cafenele, magazine de proximitate şi cu lanţuri de magazine cum este Mega Image, iar cu Profi avem un parteneriat pe care sperăm să-l reluăm în a doua jumătate a anului. Ca şi cafenele lucrăm cu nume locale cunoscute la noi în vest, dar şi cu Ted’s Coffee, Captain Bean, dar avem produsele listate şi în băcănii din zona noastră“, povesteşte Laurenţiu Culda, care conduce o afacere care a depăşit 1 milion de lei vânzări (peste 200.000 de euro). Anul acesta, antreprenorul şi-a propus o dublare a afacerii Zmura Fresh.

Pentru producţia budincilor Zmura foloseşte seminţe de chia, lapte, inclusiv lapte vegetal, dar şi piureuri din fructe şi implicit şi din zmeură, de acolo de unde a pornit ideea acestei afaceri. „Avem 12 produse în portofoliu, dar patru produse de bază. Avem şi varianta vegană a acestor budinci. Şi urmează să lansăm alte două sortimente“. Echipa Zmura Fresh este una mică, Laurenţiu Culda având doi angajaţi şi urmează să mai angajeze o persoană anul acesta. Însă, cu toate acestea, mica echipă are planuri măreţe. În total, cu suma bugetată pentru acest an, Laurenţiu Culda ajunge la o investiţie de 100.000 de euro în dezvoltarea produselor Zmura.

„Am validat piaţa, tehnologia de producţie, dar urmează să trecem la etapa de scalare unde vom investi cel mai probabil câteva sute de mii de euro, dar investiţia de până acum şi ce am bugetat pentru anul acesta vom ajunge la 100.000 de euro“. Mădălina Panaete

Antreprenorul urmează să lanseze un website updatat unde să comunice mai bine cu clienţii. De altfel, el povesteşte că nu are cărţi de vizită dar clienţii îi pot găsi numărul de telefon chiar pe eticheta produsului.

„Nu am cărţi de vizită, dar am o carte de vizită care a funcţionat foarte bine şi mi-am făcut din etichetă o carte de vizită. Şi spre surprinderea mea m-au sunat clienţii şi posibili parteneri cu care acum lucrăm“, a adăugat fondatorul Zmura Fresh.  El consideră că afacerea este la nivelul 1.0, în care a validat piaţa, clienţii cunosc brandul, cel puţin în zona de vest, iar acum investiţiile se vor concetra pe creşterea brandului la nivel naţional sau chiar internaţional.

„Considerăm că Zmura este încă la momentul 1.0. Lucrăm activ să ducem afacerea la momentul 2.0. Ce înseamnă 2.0? Înseamnă să avem capacitatea de a lucra la nivel naţional sau chiar regional pentru că distanţa de la Arad la Bucureşti este mai mică de exemplu de la Arad la Viena. Astea sunt planurile noastre într-un orizont de 3 ani. Înseamnă extinderea termenului de valabilitate a produselor, chiar partenerii din retail şi-a exprimat dorinţa de a lista produsele la nivel naţional“. El precizează că produsele Zmura sunt naturale, nu foloseşte zahăr sau alt conservant în procesul de producţie, iar prin tehnologia de producţie va putea extinde termenul de valabilitate la peste şapte zile. Cu toate acestea, el spune că vrea să păstreze produsele în zona de alimente fresh. De asemenea, mica afacerea va investi şi în marketing,dar şi în sortimente noi de producţie. Mădălina Panaete

Laurenţiu Culda, fondator, Zmura Fresh: Nu am cărţi de vizită, dar mi-am făcut practic din eticheta produselor o carte de vizită, mi-am pus contactele acolo. Şi spre surprinderea mea m-au sunat clienţii şi posibili parteneri cu care acum lucrăm.



ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania