Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Lidia Cremenescu şi Mario Georgescu s-au întors în România în 2016 şi au creat brandul de încălţăminte Danube Footwear pentru pasionaţii de skateboarding

18.12.2019, 00:08 Autor: Florentina Niţu

Ideea businessului Danube Footwear a pornit de la lucrarea de disertaţie a lui Mario Georgescu, care presupunea designul unui pantof de skateboarding. În prezent, brandul fabricat la Râmnicu Vâlcea ajunge şi pe pieţele externe.

Lidia Cremenescu (29 de ani) şi Mario Georgescu (28 de ani) au fondat businessul Danube Footwear, primul brand româ­nesc de skate shoes în 2017 când au hotărât să se întoarcă în România, după ce şi-au făcut studiile în străi­nătate şi au lo­cuit apoi o perioadă în Marea Britanie. Ei şi-au propus să creeze un business în pro­ducţie legat de pasiunea lor – skateboardingul.

„Povestea  a pornit din dragoste pentru acest sport şi pentru că noi doi ne-am reunit după şapte ani la terminarea liceului. Totul a început de la proiectul lui Mario din lucrarea de dizertaţie. El a vrut să facă un pantof de skate. Eu am studiat Artă Culinară şi Management Hotelier în Elveţia, am lucrat în Paris şi în Anglia, apoi am vrut să încep businesuul meu. Am văzut oportunităţi în România şi ne-am întors să producem încălţăminte sport, specializată pentru skateboarding“, spune Lidia Cremenescu.

Skateboardingul este un sport apărut în anii ’70 în America, care din 2020 este şi sport olimpic. Cei care practică acest sport ştiu că aceşti pantofi se „mănâncă“ foarte repede, iar profesioniştii îşi schimbă încălţările o dată pe lună sau chiar mai des.

Mario Georgescu este un practicant al aces­tui sport de peste zece ani şi a încercat să adu­că pe piaţă o variantă îmbunătăţită a pan­tofilor pentru acest sport. „Noi ne-am întors în România pentru că am vrut să dezvoltăm ceva aici, să producem local, cu furnizori români. Am pornit cu 4.000 de euro, rezervele noastre din Anglia“, poves­teşte Lidia Cremenescu.

„Pantofii sunt produşi în România. Am re­uşit să facem ceva al nostru aici. Ne-am în­tors la sfârşitul lui 2016, iar de Paşti, în 2017, am scos prima colecţie. Danube Footwear este un brand care uneşte oamenii cu aceleaşi pa­siuni, cum uneş­te Dunărea mai mul­te ţări. Ne pla­ce mult na­tu­ra şi toate ele­men­te­le s-au le­gat de la sine“, spu­ne Mario Georgescu.

Prima colecţie a cuprins 100 de pe­rechi de pantofi, ghe­te şi încălţă­min­te joasă. Colec­ţiile ulterioare s-au men­ţinut între 100 şi 120 de perechi, iar cea mai recentă colecţie, lan­sată luna aceasta, are ca temă o colaborare cu trupa Subcarpaţi. „Când o colecţie se epuizează, trecem la următorul proiect, folosim altă tehnologie, detalii de construcţie.“ Pantoful Danube Footwear are un toecap din piele cauciucată. Această zonă este cea unde încălţările de skateboarding se rup cel mai repede pentru că frecarea este mare. În 2-3 săptămâni ajungi să ai găuri, spun cei doi.

Iniţial, ei au început producţia într-o fabrică din Bucureşti, iar anul acesta au început o colaborare cu o fabrică din Râmnicu Vâlcea, care are o capacitate mai mare de producţie. Preţul pantofilor variază înte 400-490 de lei.

Produsele sunt livrate în toată Europa, bună parte din clienţi fiind din Germania, Olanda, dar şi din Canada. Pantofii sunt comercializaţi online prin intermediul magazinului propriu şi în trei magazine fizice: Boarders, H20, Sneaker Industry din Bucureşti.

„Am intrat pe zona de îmbrăcăminte anul trecut în decembrie. Am făcut cu nişte prieteni modele de serigrafie, toate diferite. Acum am făcut o colecţie de hanorace şi pulovere, la Bucureşti. În 2020 vrem să facem patru colecţii de încălţăminte, dar şi îmbrăcăminte care să susţină ideologia şi brandul“, a mai spus Lidia Cremenescu.

Mario Georgescu spune că în 2020 vor pune accent pe promovarea businessului şi a acestui sport, dar şi pe creşterea prezenţei la nivel naţional şi internaţional. „Vrem să facem o şcoală de skateboarding, iar din primăvara lui 2020 începem un proiect în acest sens.“ La ediţia din 2020 de la Tokyo skateboardingul va deveni sport olimpic. Nu va mai fi doar o joacă pentru pasionaţi, după cum spune Mario Georgescu.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

- Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

- În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania