Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Lidia Nicolae face obiecte din ceramică într-un atelier de lângă Bucureşti, în care a investit 10.000 de euro

28.08.2020, 00:07 Autor: Alina-Elena Vasiliu

♦ În 2020, primul an de funcţionare pentru business, Lidia Nicolae estimează că veniturile vor ajunge la 10.000 de euro.

Lidia Alina Nicolae, cu studii în domeniul artelor, a amenajat un atelier lângă Bucureşti, la Siliştea Snagovului, unde realizează obiecte din ceramică, după investiţii de 10.000 de euro. Brandul ei, Ceramical, se regăseşte pe căni, boluri, obiecte de decor şi alte produse, lucrând atât cu stocuri, cât şi pe comenzi.

„Am reuşit să punem afacerea pe picioare la sfârşitul lui 2019, dar povestea cu ceramica a început de fapt acum vreo cinci ani, la Şcoala de la Piscu“, a povestit Lidia Nicolae la emisiunea online ZF Afaceri de la zero.

În business îi este alături soţul ei, fiecare ocupându-se de diverse aspecte ale afacerii. Împreună au organizat atelierul, care se află într-o casă cu grădină şi cu mult spaţiu, pentru că o astfel de activitate, spune antrepre­noarea, nu s-ar putea face într-un apartament. Investiţiile lor, din surse proprii, au mers către cuptoare, roata olarului şi alte unelte indispensabile realizării obiectelor din ceramică, artista spunând că pornirea unei afaceri în acest domeniu nu necesită investiţii majore.

„Urmărim toate tendinţele de design, de culoare, pentru că trebuie să ne adaptăm. Dorinţa mea este să dezvolt în continuare obiecte utile. Fac stocuri, dar primim şi foarte multe comenzi personalizate, oamenii ne sună sau ne scriu şi ne spun ce obiecte îşi doresc.“

Obiectele Ceramical sunt disponibile pentru vânzare pe site-ul cu acelaşi nume, dar şi pe reţelele de socializare. În 2020, primul an de funcţionare pentru business, Lidia Nicolae estimează că veniturile vor ajunge la 10.000 de euro.

„Odată cu pandemia, oamenii s-au centrat mai mult pe amenajarea casei. Din martie, a crescut interesul pentru obiectele decorative, dar şi pentru farfurii ceramice, boluri, pahare şi căni.“

Cele mai vândute obiecte Ceramical sunt cănile, al căror preţ, în funcţie de model şi de dimensiune, variază între 50 şi 80 de lei. Borcanele de ceramică cu capac pentru stocarea alimentelor în bucătărie şi lumânările parfumate sunt mai complexe şi ajung să coste mai mult.

Înainte de Ceramical, Lidia Nicolae a lucrat la graphic designer la o companie de marketing research. Este absolventă a Universităţii de Artă, pe care a terminat-o în 2010, a făcut şi un master în Grafică, apoi şi-a continuat şi cariera artistică în paralel cu jobul.

„Ne-am făcut un deziderat ca sfârşitul de an şi anul ce urmează să ne prindă cu o nouă colecţie de ceramică de lux într-o tehnică aparte, respectiv cu produse create special pentru copii, dar şi cu obiecte de dimensiuni mai mari, cum ar fi ghivece din ceramică pentru exterior sau vaze ceramice pentru flori.“

O categorie de produse care a suferit un declin începând cu luna martie, din cauza pandemiei, a fost cea a obiectelor personalizate pentru evenimente, cum ar fi mărturiile ceramice pentru botez – lumânări parfumate, recipiente pentru aranjamente florale.

După ce vremurile se vor linişti, spune Lidia Nicolae, se gândeşte să deschidă şi un punct fizic de vânzare pentru produsele Ceramical.

Cele mai vândute obiecte Ceramical sunt cănile, al căror preţ, în funcţie de model şi de dimensiune, variază între 50 şi 80 de lei.

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania