Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Liliana Arnaut, absolventă de Arte, face 50.000 de euro cu un atelier de ilustraţii lângă Cişmigiu şi îşi vinde creaţiile în reţelele de librării Cărtureşti şi Diverta

21.02.2020, 00:07 Autor: Alina-Elena Vasiliu

Săptămânile din preajma începutului de martie sunt printre cele mai aglomerate din an, pentru că ilustraţiile Lilianei Arnaut sunt potrivite pentru realizarea de mărţişoare sub diverse forme.

Liliana Arnaut, o tânără absol­vent­ă de Arte, şi-a transformat su­frageria în atelier şi creează ilus­traţii cu care personalizează semne de carte, căni, sacoşe, per­ne şi, în această perioadă, mărţişoare. Cu aceas­tă activitate, a obţinut în 2019 venituri de 50.000 de euro, din care profitul reprezintă 70%.

„Am urmat studii în domeniul artei vre­me de 14 ani. Eu sunt originară din Republi­ca Moldova şi am venit în Bucureşti pen­tru că m-am gândit că aici sunt mai multe opor­tunităţi. Am terminat în 2014 facultatea şi tot atunci am început să fac ilustraţii pe cont propriu. Mi-am propus ca, timp de un an, să fac ceea ce-mi place, iar dacă reuşeam să mă întreţin, să continui. Dacă nu, aş fi căutat să mă angajez“, a povestit Liliana Arnaut la emisiunea ZF Afaceri de la zero.

Primul an a fost unul de test, a participat la primele târguri de produse handmade (con­fecţionate manual) şi a început să-şi ex­pună produsele – atât tablouri, cât şi stickere, cărţi poştale şi magneţi. Cele mai multe vânzări le făcea însă nu din tablouri, ci din ce­lelalte obiec­te personalizate, aşa că a ales să se concentreze pe această direcţie. Pentru busi­ness, a ales să-şi folosească propriul nu­me, astfel încât, ca artist, să devină cunoscută în piaţă.

„Am vrut să aduc arta mai aproape de omul obişnuit, să o cobor de pe pereţii muzeelor şi să o fac mai accesibilă, aşa că am început pas cu pas. După facul­tate, eu ştiam să ţin pensula în mână, nu cum să ges­tionez o afacere. Din 2015, uşor-uşor, pa­siu­nea a devenit business, iar din 2017 am început să am creşteri tot mai mari ale vân­zărilor“, mai spune Liliana Arnaut.

În 2019, cifra de afaceri totală a ajuns la 50.000 de euro, bani obţinuţi din vânzările de mag­neţi de frigider, broşe, semne de carte mag­netice, suporturi pentru pahar, sacoşe, per­ne decorative, tablouri, stickere, brelocuri, căni, calendare şi altele.

Businessul este operat prin firma Liliana Arnaut SRL. În dezvoltarea afacerii, are sprijinul soţului ei, responsabil mai degrabă de aspectele administrative, în vreme ce ea este creierul creativ.

„Lucrăm 12-14 ore pe zi în atelierul nostru de lângă parcul Cişmigiu. Pictez cu pensula pe hârtie, iar ilustraţia finală o scanez şi o printez pe diverse suporturi.“

Ilustraţiile sunt apoi printate în diverse centre specializate şi tipografii din Bucureşti, dar şi din ţară.

Săptămânile din preajma înce­pu­tului de martie sunt printre cele mai aglomerate din an, pentru că ilustraţiile Lilianei Arnaut sunt potrivite pentru realizarea de mărţişoare sub diverse forme. Mărţişoarele costă minimum 10 lei.

Crăciunul şi Paştele sunt alte perioade de agitaţie în atelierul tinerei antreprenoare.

„Cele mai multe comenzi le primesc pe site de la clienţi din Bucureşti, dar în ultimele luni am observat că mulţi dintre cumpărători provin din zona Moldovei.“

Dincolo de vânzările prin intermediul site-ului propriu, obiectele personalizate cu ilustraţiile Lilianei Arnaut se găsesc şi în librăriile Cărtureşti, Diverta şi mai multe magazine, în principal din oraşele turistice.

„Visul meu este ca, în viitor, să deschid un magazin cu produsele mele şi tot acolo să am şi un atelier unde oricine doreşte să poată veni să vadă cum sunt făcute ilustraţiile.“

În 2020, Liliana Arnaut vrea să lanseze câteva produse noi, printre care agende, puzzle-uri şi mousepad-uri personalizate, dar şi câteva obiecte vestimentare.

„În proporţie de 80%, clienţii noştri sunt femei cu vârsta cuprinsă între 18 şi 45 de ani. Acest lucru este uşor de înţeles, în condiţiile în care 90% dintre lucrările mele conţin motive florale“, spune Liliana Arnaut.

În 2020, Liliana Arnaut vrea să lanseze câteva produse noi, printre care agende, puzzle-uri şi mousepad-uri personalizate, dar şi câteva obiecte vestimentare.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă.  

l Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

l În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar și Banca Transilvania