• Leu / EUR4.9457
  • Leu / GBP5.7258
  • Leu / USD4.6715
Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Lorincz şi Alexandra Aitai au dus brandul de articole vestimentare şi de decor pentru copii Odiseea lui Artur la peste 25.000 de euro vânzări în 2020, primul an de activitate

25.03.2021, 00:07 Autor: Georgiana Mihalache

„În acest domeniu este nevoie de experienţă şi să fii înconjurat de oameni de la care poţi învăţa. Clienţii români încep să aibă încredere în brandurile româneşti.“

Inspiraţi de nevoia pentru copilul lor, soţii Lorincz şi Alexandra Aitai au decis în 2020 să schimbe planul de business axat pe articole vesti­men­tare pentru adulţi spre zona co­piilor şi au început să creeze în atelierul din Târgu-Mureş hăinuţe pentru copii şi obiecte de decor pentru camera celor mici. Aşa a luat naştere Odiseea lui Artur, care a ge­nerat în 2020 vânzări de peste 25.000 de euro.

„Businessul a pornit în 2017, atunci am înfiinţat firma, am avut noroc cu fondurile Start-Up Nation, aşa am început, am investit în atelier. Este foarte important să ai locul unde să prindă viaţă ideile. Ne-am luat toate utilajele de care avem nevoie. În 2019 s-a născut fiul meu Artur, iar în 2020 am avut timp să reflectăm asupra situaţiei, să visăm. Simţeam că vreau să merg în altă direcţie“, a povestit Lorincz Aitai.

El este absol­vent al Facultăţii de Artă din Cluj, iar ulterior a lu­crat în domeniu, de unde a căpătat şi ex­perienţa necesară pentru a porni pe cont pro­priu alături de soţia sa. Cei doi tineri an­treprenori au avut susţinerea familiei şi a prietenilor pentru a face primii paşi în lumea businessului.

Investiţia pentru Odiseea lui Artur nu a fost una mare – circa 1.000 de euro în mate­rie primă, aprovizionare, în special pentru că utilajele şi echipamentele existau deja în ate­lierul în care prind acum viaţă hainele pentru copii sau obiectele pentru camerele lor.

„Pentru noi Odiseea lui Artur este un nou început, este spaţiul unde mă las pur­tat de imaginaţie, unde pot crea fără li­mite. Noi ne concentrăm pe două tipuri de ca­tegorii - vestimentaţie pentru copii şi ca­mera copilului, care a apărut mai mult din necesitate, pentru că aveam nevoie de un coş de depozitare, a venit ziua fiului meu, ne-am gândit să îi facem ceva noi. Aşa a apărut şi cortul care, din categoria camera copilului, este cel mai căutat produs“, a mai spus Lorincz Aitai.

El lucrează în atelier alături de mama sa, care are şi experienţă în domeniul producţiei de textile, lucru care ajută brandul, mai ales pe fondul lipsei specialiştilor.

„Sunt din ce în ce mai multe branduri în domeniul meu şi am observat că fac lucruri foarte frumoase, clienţii care cumpără de la noi sunt deja obişnuiţi cu aceste produse“, a mai precizat fondatorul Odiseea lui Artur.

Ca metodă de lucru, antreprenorii produc în mare parte pe comenzi, în special articolele vestimentare, în cazul cărora diferă mărimile. Preţurile pentru hăinuţele copiilor sunt cuprinse între 100 şi 200 de lei, iar la categoria produselor de decor, cortul este cel mai căutat obiect, costă 730 lei, fiind şi cel mai complex produs sub marca Odiseea lui Artur.

„Am ştiut că asta este ceea ce vrem să facem şi, cu toate că nu a fost uşor, ne-au ajutat şi părinţii, prietenii, au fost foarte multe comenzi“, a mai precizat Lorincz Aitai.

Ca plan pentru 2021, primul an complet de activitate, antreprenorul vrea să pună în funcţiune site-ul pe care clienţii pot intra să comande produsele. În prezent, acest proces se desfăşoară prin intermediul reţelelor sociale Facebook şi Instagram.

„Clientul are nevoie şi de un site unde să îşi poate face cumpărăturile, să vadă ce mai e nou. Vrem să mărim echipa, mai avem nevoie de cel puţin încă un om să facem faţă şi la comenzi, să avem timp să ne ocupăm şi de produse noi. Acestea sunt scopurile noastre, să mărim şi producţia“, a mai spus fondatorul Odiseea lui Artur.

Lorincz Aitai spune că experienţa vechiului business, pe care l-a transformat în ceea ce este astăzi Odiseea lui Artur, l-a ajutat să capete experienţa pentru a se dezvolta pe o nişă nouă.

„În acest domeniu este nevoie de experienţă şi să fii înconjurat de oameni de la care poţi învăţa. Clienţii români încep să aibă încredere în brandurile româneşti, a fost nevoie de curaj să încep ceva nou la care visam“, a completat Lorincz Aitai.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

► În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania și Vodafone