Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Luana Mihai a investit 15.000 de euro în brandul de haine şi accesorii pentru copii Luana's Boutique

21.04.2022, 00:06 Autor: Georgiana Mihalache

♦„Am în plan deschiderea unui magazin pe o platformă internaţională deoarece avem frecvent comenzi şi din Europa.“

Luana's Boutique a trecut de la stadiul de hobby la cel de business în vara anului 2021, după ce fondatoarea Luana Mihai a decis să se dedice complet afacerii cu haine şi accesorii pentru copii. Investiţia iniţială a fost de circa 15.000 de euro, iar produsele realizate în atelierul din Argeş ajung chiar şi peste hotare.

„Luana's Boutique a început în momentul în care am aflat că sunt însărcinată, am avut mult timp liber şi am zis că este momentul să fac ceva. Am început cu accesorii pentru copii, bentiţe, papioane, după care am zis că am o maşină de cusut, să nu o ţin degeaba. Am început cu o rochiţă pe care o am şi acum şi, încurajată de apropiaţi, m-am dezvoltat”, a povestit Luana Mihai. Ea a îmbinat câţiva ani partea de business cu statutul de angajat, iar trecerea a fost dificilă, mai ales în contextul incert dat de criza sanitară. „A fost cea mai bună decizie pe care am putut să o iau”, adaugă antreprenoarea. De la o rochiţă,  primul produs care a ieşit din atelier, portofoliul de produse a evoluat şi în prezent cuprinde şi haine pentru băieţi, dar şi alte produse cerute de părinţi. „Am investit puţin câte puţin iniţial, după care au început investiţiile mari, cred că prin 2018, în maşini industriale, în materiale. Circa 15.000 de euro a fost investiţia, din surse proprii, profitul investit şi credit”, a mai spus Luana Mihai. Ea a precizat că o parte din materia primă vine dintr-o fabrică din Spania, câteva imprimeuri cu un design unic, însă restul materialelor încearcă să le aducă de la antreprenori români, pentru a se ajuta reciproc într-o piaţă concurenţială. „Preţul variază în funcţie de mărimile hăinuţelor, în funcţie de materialele folosite, însă preţurile pornesc de la 30-35 lei pentru o pereche de pantaloni scurţi, de exemplu, şi pot ajunge şi la 200-250 de lei salopetele impermeabile. Lucrez în mare parte pe comenzi online şi pe site avem stocuri, însă ţintesc să lucrez mai puţin la comandă şi mai mult pe stocuri”, a mai spus antreprenoarea.

Clienţii pot găsi produsele pe site-ul luanasboutique.ro, dar şi fizic, la târgurile de profil organizate, care ajută la familiarizarea oamenilor cu produsele şi materialele. Preferinţele clienţilor Luana's Boutique urmăresc ţesăturile naturale, hainele din in, lână, muselină. „În 2022 vom investi în principal doar în promovarea, în participarea la târguri offline. Mai am în plan deschiderea unui magazin pe o platformă internaţional deoarece avem frecvent comenzi şi din Europa, şi atunci m-am gândit că ar trebui să fac şi pasul acesta”, a mai spus Luana Mihai. Ea spune că targetul este să crească afacerile cu 50% faţă de anul anterior, iar pentru anul 2022 ţinta este să ajungă la vânzări de 40.000-50.000 euro.

Antreprenoarea mai adaugă că atunci când a pornit businessul a crezut că va avea mai mult timp liber pentru a lucre la proiectele sale, însă realitatea din mediul de afaceri i-a arătat că nu este aşa. Totuşi, feedbackul clienţilor a dus businessul mai departe.

„Mi-a fost teamă la început, când nu ştiam ce se va întâmpla, dacă vor mai cumpăra. Am avut vânzări constante, iar mămicile au cumpărat hăinuţe pentru copii, chiar dacă au stat acasă. Energia mi-o iau din toate planuri şi proiectele pe care le am, când mă uit la copiii mei şi mă gândesc să facem ceva nou, tot din business vine”, a concluzionat Luana Mihai.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

► În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania