Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Ludmila Corlăteanu desenează şi produce rochii sub brandul Milla Milla în colaborare cu fabrici din ţară. „Din februarie am deschis un magazin online“

05.08.2020, 00:07 Autor: Florentina Niţu

„Valoarea pieţei de fashion în România este mare, iar în online se mută mulţi consumatori şi marja de profit este mai mare în cazul vânzării directe, prin intermediul site-ului.“

Povestea brandului Milla Milla a început în 2016, la solicitarea unui atelier din Milano, îşi aminteşte Ludmila Corlăteanu, cea care crea încă din 2008 rochii de seară semnate cu numele propriu pentru piaţa din Orientul Mijlociu. În urmă cu patru ani, ea a realizat pentru prima dată o colecţie de rochii de zi şi avea nevoie de un nume uşor de reţinut, care acum este recognoscibil pe mai multe pieţe străine, produsele fiind vândute în toată lumea.

„Din 2008 produc rochii de seară, imediat cum am terminat cursul de design la Institutul Marangoni din Milano. Am început să merg la târguri internaţionale şi să preiau comenzi şi livram angro produsele, până anul acesta. (...) În România nu era prezent brandul meu, iar în februarie aveam nesiguranţa a ceea ce va urma, magazinele din Orien­tul Mijlociu nu mai vindeau, în Milano s-a în­chis atelierul cu care colaboram şi am hotărât să des­chid un magazin online, să vând către consumatorul final, fără intermediari, fără adaos“, povesteşte Ludmila Corlăteanu.

În România, ea a deschis un magazin online cu rochii de zi, de tip cămaşă, multifuncţionale, pentru care are în gamă 20 de tipuri de produse, dar vrea să diversifice portofoliul, având în plan să creeze pentru piaţa locală rochii de seară sau de cocktail, făcute cu materie primă achiziţionată din Europa.

Înainte de pandemia de COVID-19, Ludmila Corlăteanu comercializa produsele desenate şi fabricate în România în unităţi din Iaşi, Suceava sau Buzău, în toată lumea. Rochiile de seară, îşi aminteşte ea, mergeau foarte bine pe piaţa din Orientul Mijlociu, iar cele de zi erau preluate de show­roomul din Milano şi distribuite pe tot globul. „Eu făceam două colecţii de rochii de zi şi două colecţii de rochii de seară pe an. Acum, îmi propun să fac o colecţie nouă la 2-3 luni pentru magazinul online.“

„Colaborarea cu showroomul din Milano nu se ştie când reporneşte. Voiam să mă extind în  America, dar nu se ştie când se va putea. Acum magazinul online merge bine şi este foarte frumos că discut cu clientul şi primesc feedback în timp real“, spune Ludmila Corlăteanu.

Ea afirmă că în prezent, în magazinul online o rochie costă circa 100 de euro, iar partenerii din Italia o comercializau cu 300-450 de euro. „Iniţial, am făcut o colecţie de 60-70 de rochii de zi unice sau brandul Milla Milla pentru partenerul din Milano, o colecţie de 3.500 de produse.“

Deschiderea către clientele din România este un pariu câştigător al brandului de modă, pentru că în fiecare lună vin în jur de 50 de comenzi prin intermediul magazinului online. De altfel, antreprenoarea poate descoperi cine este clienta sa, în prezent fiind conturate două profile: primul tip este o clientă până în 30 de ani, activă, fără copii, pasionată de job, iar al doilea tip este o clientă peste 35 de ani, cu doi copii şi implicată la job.

„În situaţia actuală nu mă gândesc la magazin fizic, probabil o să fac o colaborare cu un magazin fizic. (...) Posibilitatea de creştere e foarte mare, valoarea pieţei de fashion în România este mare, iar în online se mută mulţi consumatori şi marja de profit este mai mare în cazul vânzării directe, prin intermediul site-ului“.

Contextul actual a adus astfel şi ceva bun în businessul Milla Milla, faptul că a reuşit să se concentreze mai mult pe piaţa românească, în primul rând, iar atunci când lucrurile îşi revin la normal o să fie şi mai bine.

„Este solicitant să fii antreprenor în România, mai ales în primii ani când ai probleme, mult stres, iluzii, însă după o perioadă problemele zilnice şi stresul devin parte din viaţa de antreprenor. Important este să le iei ca atare şi să nu te panichezi“, consideră Ludmila Corlăteanu.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

 

O campanie Ziarul Financiar și Banca Transilvania