Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Luiza Barbu creează ilustraţii sub brandul Luţ Illustration pe care le trimite în ţară şi afară

06.12.2022, 00:06 Autor: Miruna Diaconu

♦ Businessul a fost însă deschis oficial anul acesta, iar din 2017 şi până la înfiinţarea companiei, Luiza Barbu a analizat piaţa, dar a şi experimentat diverse tehnici de ilustraţie.

Luiza Barbu creează ilustraţii sub brandul Luţ Illustration pe care le trimite în mai multe locuri din ţară şi de peste graniţe. Povestea micului business a început încă din 2017, când Luiza Barbu a început să facă diverse ilustraţii pe care le-a postat pe reţelele de socializare.

„Eu am făcut liceul şi facultatea pe zona de grafică, după terminarea facultăţii m-am angajat într-o agenţie de publicitate. Un an m-am simţit pierdută şi nu mai aveam motivaţie să lucrez şi nici timp. Atunci am zis să îmi deschid o pagină pe Instagram şi să mă motivez să lucrez săptămânal şi să postez”, spune Luiza Barbu.

Businessul a fost însă deschis oficial anul acesta, iar din 2017 şi până la înfiinţarea companiei, Luiza Barbu a analizat piaţa, dar a şi experiementat diverse tehnici de ilustraţie.

„Am vrut să văd ce pot face şi ce pot să creez. M-am dezvoltat destul de mult, de la desenul pe foaie, am început să pictez şi globuri şi broşe. Oamenii mă întrebau dacă aş putea să fac anumite lucruri şi încercam să fac să fie totul bine”, explică ea.

Luiza Barbu realizează diverse ilustraţii, însă cele mai cerute sunt cu animale, pe care acum le desenează pe globuri de Crăciun, fiind în plin sezon de sărbători.

La început, Luţ a primit multe aprecieri pozitive din partea oamenilor. Primele ilustraţii postate pe pagina de socializare au fost cele realizate în timpul facultăţii de Luiza Barbu.

„Nu mă mai reprezintă acele ilustraţii, fac ilustraţii şi cu case. Oriunde mă duc mă inspiră ceva, iau un element de acolo şi îl reprezint în ilustraţiile mele. Oamenii s-au regăsit în acele ilustraţii şi le-am vrut acasă.”

Portofoliul Luţ a evoluat de la clasica pânză de pictat până la broşe din lut polimeric pictate, sticlă pictată, însă antreprenoarea susţine că vrea să încerce să picteze şi pe alte tipuri de materiale, inclusiv pe textile.

Investiţia iniţială a fost mică, mare parte din obiectele necesare pentru crearea ilustraţiilor le avea deja Luiza Barbu.

„Tot ce câştigam la job, o parte mergea către firmă, iar ce aveam nevoie, îmi cumpăram pe moment. Nu am avut o sumă cu care am pornit, a fost pe parcursul timpului”, precizează ea.

Costul unui print de artă variază în funcţie de dimensiune, de la 90 lei pentru format A4 şi până la 130 lei pentru A3. în cazul lucrărilor originale, dimensiunile variază în funcţie de cerinţele oamenilor, dar şi de inspiraţia Luizei Barbu. Ilustraţiile sunt vândute împreună cu o ramă.

Ea precizează faptul că resimte o majorare de circa 10% a costurilor, însă încearcă pe cât posibil să nu transfere aceste creşteri şi către clienţii finali.

Luiza Barbu a observat că, în ultimii ani, cererea pentru ilustraţii a cresut, iar oamenii sunt tot mai interesaţi să îşi achiziţioneze astfel de lucuri.

Antreprenoarea îşi doreşte ca pe viitor să participe la mai multe târguri şi să îşi diversifice gama de produse.

 


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

► În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania