Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Maria Marin şi George Necula creează hârtie manuală şi invitaţii de nuntă în atelierul Foliette, un brand pe care l-au dus la profit de 20.000 euro

27.08.2020, 00:07 Autor: Georgiana Mihalache

„Folosim pentru realizarea hârtiei fibre naturale, de celuloză. Folosim şi hârtia reciclată, adăugăm tot felul de plante, flori, petale viu colorate.“

Maria Marin şi George Necula, doi artişti care au terminat Facultatea de Arte Plastice, au îmbinat creativitatea cu businessul pentru a pune bazele Foliette, un brand sub care produc hârtie din fibre, la care adaugă flori, seminţe. Din atelierul celor doi ies atât foi de hârtie plantabilă, având capacitatea de producţie de 10.000 de astfel de foi lunar, cât şi invitaţii de nuntă.

„Totul a pornit ca o joacă, un experiment în timpul facultăţii, iar în timp, la îndemnul prietenilor, totul a devenit mai serios, ei s-au transformat în primii clienţi. Foliette este un brand prietenos, vesel, aproape de natură, ne place să spunem că ar cuprinde culorile vii ale acuarelei, este despre hârtie manuală plină de petale de flori şi iarbă verde. Este un atelier mic, de familie, care ne ajută să oferim atenţie fiecărui proiect în parte“, a povestit Maria Marin.

Dacă ideea a pornit de la George Necula în urmă cu 20 de ani, pasionat de crearea hârtiei, businessul propriu-zis a luat naştere în urmă cu zece ani, la îndrumarea prietenilor, care le-au cerut celor doi fondatori să le facă invitaţiile de nuntă.

„Am creat un site, prima colecţie de invitaţii, am lucrat mult mai atent la specialităţile de hârtie, la hârtia plantabilă. Am pornit de la zero, investiţia iniţială a fost de câteva sute de euro, am crescut de la un proiect la altul. Atelierul iniţial a fost locuinţa noastră pe care am transformat-o în spaţiu de lucru“, a mai spus Maria Marin.

Pentru producerea hârtiei, cei doi antreprenori folosesc fibre naturale de celuloză, dar şi hârtie reciclată, în direcţia păstrării mediului cât mai natural. În procesul de fabricaţie sunt adăugate şi plante, petale de flori, seminţe, aduse de la antreprenori locali sau culese de fondatorii Foliette. Ulterior, după ce este stabilit şi designul hârtiei sau al invitaţiilor, urmează etapa designului, pictarea manuală  a ilustraţiilor.

„Cea mai mare comandă a fost pentru o firmă şi au fost câteva mii de decupaje plantabile în formă de frunze. Clienţii noştri sunt cuplurile de viitori miri, dar şi firmele care doresc ca invitaţiile şi proiectele lor să spună o poveste, să creeze o experienţă cât mai naturală şi personală“, a mai spus Maria Marin.

Din portofoliul de clienţi predomină cei corporate, care au proiecte mari şi ca diversitate, şi ca număr de produse.

„Într-o lună am putea realiza în jur de 10.000 de foi de hârtie manuală plantabilă. Am crescut, în fiecare an am reuşit să dublăm cifra de afaceri, iar în 2019 am ajuns la un profit de 20.000 de euro. Anul acesta ne-am propus să ne extindem businessul şi să investim în tehnologie nouă. Cred că e esenţial să vii cu ceva actual, mereu avem o idee pregătită“, a mai spus Maria Marin.

Pandemia de COVID-19 a oprit evenimentele cu un număr mare de oameni, ceea ce a reprezentat o provocare pentru creatorii Foliette, însă antreprenorii s-au adaptat şi au pus accent şi pe partea digitală, folosind şi experienţa de design grafic, domeniul în care s-au pregătit.

„La noi totul trebuie să aibă legătură cu pasiunile noastre. Nu ne dăm seama cum trece timpul. Antreprenoriatul ne-a făcut să ne dăm seama de valoarea lucrurilor pe care le facem, să descoperim oameni noi, cu idei, care ne-au influenţat foarte mult“, a mai spus Maria Marin.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania