Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Maria Metea a creat brandul de saltele pentru sport DiYogi şi are clienţi din toată lumea

24.05.2023, 00:06 Autor: Mădălina Dediu Panaete

Prima saltea DiYogi a ieşit pe piaţă în 2019, după ce Maria Metea a muncit cam un an să o creeze Pentru realizarea saltelelor antreprenoarea lucrează cu o fabrică din China. 

Maria Metea iubeşte sportul încă din copilărie şi continuă să fie activă chiar şi acum la vârsta maturităţii. Însă sportul nu i-a adus numai sănătate şi energie pentru a continua task-urile de zi cu zi, i-a dat şi o idee pentru o afacere. Aşa a apărut practic brandul de saltele DiYogi, care pot fi folosite pentru a practica yoga, fitness şi pilates.

„Pentru că am folosit foarte multe saltele, am ştiut cam ce aş vrea, cam cum aş vrea eu să fie saulteaua ideală şi am văzut acest accesoriu de sport ca fiind ca orice accesoriu de sport la care te-ai gândit. De exemplu, atunci când îţi cumperi nişte schiuri, îţi doreşti nu numai să fie ceva pe care să aluneci pe zăpadă, ci să fie un echipament care să te ajute să progresezi, să te ajute să avansezi şi să simţi că de la dată la data în care le foloseşti, devii din ce în ce mai bun“, a povestit Maria Metea.

Ea nu are experienţă în zona de producţie, dar şi-a folosit experienţa de sportiv pentru a concepe nişte saltele care să fie aderente, să stea lipite pe podea şi să aibă amortizarea necesară în timpul executării exerciţiilor. În plus, Maria Metea a considerat că o saltea trebuie şi să te motiveze.

„Am colaborat cu câţiva designeri de produs care m-au ajutat să o dezvolt aşa cum îmi doream, să-i dau acea aderenţă, acea suprafaţă anti-alunecare de care clienţii mei ar avea nevoie. Dar am vrut să le fac şi unice, în sensul în care aceste saltele sunt singurele saltele din lume pe care le poţi personaliza scriind sau desenând pe ele“. Astfel, oamenii pot scrie citate sau versuri sau să deseneze ceva ce îi inspiră.

Prima saltea a ieşit în februarie 2019, dar înainte Maria Metea a lucrat cam un an pentru a dezvolta saltelele. „Primele saltele într-adevăr s-au vândut pe site-ul propriu. După aceea mi-am dat seama că ar trebui să lucrez în aşa fel încât să pot avea vânzări mai predictabile pe parcursul timpului, aşa că m-am orientat către market place-uri şi alte platforme ale distribuitorilor.

În prezent, ele se vând cu precădere în Uniunea Europeană. Piaţa principală este Germania şi România este o piaţă destul de mare, dar şi Marea Britanie şi SUA“. Saltelele DiYogi se găsesc pe site-ul propriu, e-Mag în România, Bulgaria şi Ungaria, dar şi Amazon în ţările din Uniunea Europeană. În plus, saltelele DiYogi se găsesc şi pe site-uri specializate în vânzarea produselor ecofriendly precum AvocadoStore în Germania sau pentru vânzarea produselor pentru sportivi aşa cum este Sport Chek. Pentru a realiza saltelele, Maria Metea lucrează cu o fabrică din China, dar şi aici a întâmpinat o serie de probleme neprevăzute.

„A trebuit să mă orientez către fabrici din afara României şi chiar din afara Europei, colaborând cu o fabrică din China. Prima comandă a fost super, a doua comandă a venit cu 500 de saltele defecte. Eu fiind la început, neavând o investiţie majoră, m-a dat peste cap. Era şi înainte de Crăciun când se vând cel mai bine, aşa că a trebuit să să implementez un mod de a le controla foarte bine înainte ca ele să plece din fabrică cu inspectori calificaţi pentru controlul calităţii, să mai avem un control de calitate“. Ea îi sfătuieşte pe cei care vor să lucreze cu fabrici din afara Europei să aibă astfel de inspectori.

„Saltelele se produc tot în China, dar colaborez cu un expert care m-a ajutat să identific partenerul potrivit“. Maria Metea spune că pentru a deschide o astfel de afacere acum ar fi nevoie de 15.000-20.000 de euro.

Saltelele DiYogi se găsesc pe site-ul propriu, e-Mag în România, Bulgaria şi Ungaria, dar şi Amazon în ţările din Uniunea Europeană, dar şi în magazine specializate.

 


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

 

 

 

 

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania