Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Mariana Comşa a creat Şaluri Ruseşti, un business prin care aduce în România şaluri autentice. „Livrăm oriunde în Europa şi sperăm să ajungem să livrăm şi oriunde în lume“

03.12.2021, 00:07 Autor: Alexandra Matei

♦ În prezent, producţia şalurilor ruseşti are loc în oraşul Pavlovo Posad din Rusia ♦ Preţurile încep de la 180 de lei şi pot ajunge, în cazul şalurilor mari, până la 600 de lei.

Mariana Comşa din Bucureşti a primit în dar, acum câţiva ani, un şal rusesc, pe care l-a îndrăgit atât de mult încât a ajuns să facă parte din vestimentaţia sa zilnică. Ulterior, în 2018, în urma pasiunii sale pentru aceste piese vestimentare, a dat naştere businessului Şaluri Ruseşti, prin care astăzi aduce şalurile autentice de Pavlovo Posad în România.

„Totul a început în 2018, în toamnă, într-o perioadă în care eram acasă cu bebeluşul meu. Ideea şalurilor a pornit ca urmare a acelui şal pe care l-am primit cadou de la o prietenă care locuieşte la Moscova. Mi-a plăcut atât de mult încât, din momentul în care l-am primit, a început să facă parte din vestimentaţia mea zilnică. În acea perioadă, îmi doream să încep să fac lucruri care să mă facă să mă simt împlinită pe plan profesional, aşa că am înfiinţat această societate, pe care am numit-o simplu, Şaluri Ruseşti. Cred că şalurile nu sunt doar nişte produse, nişte accesorii vestimentare, ele sunt o stare, o bucurie“, a povestit antreprenoarea.

Mariana Comşa a pornit la drum cu doar 11.000 de lei, bani pe care i-a investit în materia primă. Atunci când a dat naştere businessului, ea a contactat fabrica mamă din Rusia, înfiinţată înainte de anul 1800, în care se produc, încă de atunci, şaluri din mătase şi lână merinos.

În prezent, producţia şalurilor ruseşti pe care antreprenoarea de aduce în România prin intermediul afacerii sale are loc în oraşul Pavlovo Posad din Rusia.  Procesul de producţie începe cu pictura care se aplică pe ţesătura de lână. „Şalurile nu au pe ele un proces mecanic sau o ţesătură. Pe ţesătura de lână se aplică picturi ale unor pictori ruşi. Apoi, încep să se aplice franjuri împletiţi manual“, a explicat Mariana Comşa.

În România, susţine ea, businessul are un depozit în apropiere de Bucureşti, iar următorul pas este deschiderea unui magazin fizic în care clienţii vor putea veni să vadă produsele înainte de a le achiziţiona. În momentul de faţă, şalurile ruseşti se vând prin intermediul site-ului, iar zilnic, după cum spune antreprenoarea, sunt între una şi cinci comenzi. Ea menţionează însă că businessul funcţionează sezonier, iar vânzările ating apogeul în perioada toamnă-iarnă şi în primăvară.

Şalurile sunt împărţite pe mărimi, de la 89 de centimetri, cea mai mică mărime, până la 148 de centimetri.  Cele mai cerute modele de şaluri, precizează Mariana Comşa, sunt cele mai mari, de 148 cm, care au şi franjuri împletiţi, dar şi cele de 146 cm. Preţurile încep de la 180 de lei şi pot ajunge, în cazul şalurilor mari, până la 600 de lei.

Pe lângă şaluri, fondatoarea afacerii menţionează că în portofoliu a apărut un nou produs anul trecut, şi anume mănuşile clasice ruseşti cu un singur deget. Acestea sunt făcute dintr-un material special pentru contactul cu zăpada, având în compoziţie bumbac fin prelucrat şi blană artificială la interior.

Prin intermediul afacerii Şaluri Ruseşti, şalurile de Pavlovo Posad ajung oriunde în Europa, iar unul dintre planurile de dezvoltare vizează livrarea în toată lumea. În România, cei mai mulţi clienţi vin din Timişoara, Cluj, Maramureş şi Bucureşti. „De când am început, livrăm şalurile ruseşti oriunde în Europa şi sperăm să ajungem să livrăm şi oriunde în lume.“

În 2020, businessul creat de Mariana Comşa a ajuns la afaceri de circa 20.000 de euro. Antreprenoarea susţine că acesta a fost cel mai bun an de până acum şi că afacerea a crescut organic de la an la an.Pentru 2021, ea îşi propune, întâi de toate, să menţină cifra de afaceri de anul trecut, dată fiind situaţia actuală.

În prezent, în echipa Şaluri Ruseşti există, pe lângă fondatoare, care se ocupă tot ce înseamnă logistică, un fotograf, un model şi o persoană care se ocupă de promovare. În trei ani, antreprenoarea îşi doreşte ca businessul să aibă cel puţin o locaţie fizică şi o echipă mult mai mare. Una dintre dorinţele sale este, de asemenea, să creeze locuri de muncă pentru mamele care întâmpină greutăţi în viaţă şi în dezvoltare.

Pentru Mariana Comşa, drumul în antreprenoriat a început odată cu deschiderea acestei afaceri. Deşi a avut de trecut peste unele obstacole, aceasta susţine că ar lua-o oricând de la capăt.

„Orice provocare am întâlnit, am căutat soluţii pentru ea. Mi-am pus întrebarea de ce se întâmplă asta şi cum pot să o rezolv. Pentru mine, nu cred că există situaţii în care să nu găseşti soluţii. Aş putea să o iau oricând de la capăt“.  Alexandra Matei

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

♦ Proiect editorial susţinut de Vodafone Business

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania și Vodafone