Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Marius Clain a creat „un magazin“ de vacanţe personalizate, iarna la schi şi vara la sailing, iar numărul clienţilor creşte cu 300% pe an

05.02.2020, 00:08 Autor: Florentina Niţu

♦ Pikasea, un brand destinat vacanţelor pe barcă, şi Pikaski, pentru vacanţe de iarnă la schi în Austria, au strâns câteva sute de clienţi în cei trei ani de funcţionare, iar ambiţia lui Marius Clain, antreprenorul din spatele celor două proiecte, este să extindă conceptul vacanţelor experienţă, neconvenţionale spre un număr cât mai mare de consumatori ♦ „În prezent avem 60-70 de contracte semnate pentru vacanţe de vară pe barcă.“  

„Nu suntem o agenţie de tu­rism. Vacanţele noastre sunt foarte potrivite oame­ni­lor care vor să expe­ri­men­teze alt format“, aşa îşi începe povestea Marius Clain, antreprenor din 2001, cum se defineşte chiar el, care în 2017 a creat brandul Pikasea, destinat vacanţelor de vară pe barcă, iar în iarna următoare a pus pe piaţă şi Pikaski pentru clienţii care vor o vacanţă în Alpii austrieci sau în Dolomiţi în Italia.

„Avem câteva sute de persoane care ne-au fost cliente din 2017 până în prezent, am avut o creştere de 300% în fiecare an. În prezent avem 60-70 de contracte semnate pentru vară şi cu 40 de persoane suntem în discuţie“, spune Marius Clain, care adaugă că în 2019 veniturile generate de cele două proiecte s-au ridicat la 50.000 de euro.

În spatele deciziei de a porni cele două proiecte se află pasiunea lui Marius Clain şi a familiei sale pentru călătorii şi nevoia de a descoperi lucruri noi, inedite.

„Pikasea şi Pikaski s-au născut în 2017 ca o alternativă la vacanţele convenţionale. Noi căutam o serie de vacanţe în care să ne regăsim pasiunile şi să trăim bucuria de a descoperi lucruri şi culturi noi. Ne-am aruncat în vâltoarea unui curs de sailing, am creat apoi Pikasea, iar Pikaski a apărut la cererea clienţilor care se plimbau alături de noi în vacanţele pe mare în Europa“, povesteşte Marius Clain.

În urma specializărilor şi certificărilor obţinute, antreprenorul a început să organi­zeze excursii pe mare, cu ambarcaţiuni de tip velier sau catamaran pentru grupuri de opt persoane, aceasta fiind capacitatea maximă a unei bărci. „Putem merge şi în flotile de până la 20 de ambar­ca­ţiuni, astfel creşte şi capacitatea pe care o punem la dispoziţia clienţilor“.

Practic, antreprenorul vinde pachete de vacanţă neconven­ţio­na­le, le vinde „experienţe“ clien­ţi­lor săi, experienţe care cuprind ca­za­re, transport, variante pentru timpul liber, servirea meselor, întâlniri cu localnici etc.

Pikasea organizează do­uă tipuri de vacanţe, una ex­clusiv pentru adulţi şi va­canţe pentru familii, unde trase­ele sunt adaptate aces­to­ra, având măsuri suplimentare de protecţie. Cele mai cerute desti­na­ţii de vară pe ambarcaţiuni sunt în Grecia, dar Pikasea organizează şi vacanţe în Italia şi Croaţia. „În 2021 vom deschide rute noi, una în Thailanda pentru Crăciun şi Revelion pe vas“, spune Marius Clain.

În Grecia, compania are în portofoliu două trasee, în zona arhipelagului insulelor din Salonic, o zonă foarte accesibilă pentru publicul român, şi în Lefkada. Preţul unei experienţe de o săptămînă pe barcă în Grecia este de 550 de euro/persoană. Costurile totale ale unei vacanţe, ce includ biletul de avion şi masa, sunt de aproximativ 800-1.000 de euro. Pikasea deschide sezonul în aprilie, iar din mai intră în plin sezon.

„Avem skipperi profesionişti, acreditaţi internaţional, alegem trasee cu vreme prietenoasă, cu traversări de 2-3 ore. Suntem conectaţi la sursele de meteorologie, iar în cazul în care vremea este instabilă, rămânem în porturi. În insula Eghina, insula fisticului din Grecia, am mers la localnici să degustăm fistic“.

Pentru vacanţele de iarnă, staţiunile Ischgl şi Kaprun din Austria au fost vedete până acum, dar în martie Pikaski organizează „ultima ieşire“ din acest sezon în Alpii Dolomiţi. „A trebuit să găsim un mix, Austria a răspuns pozitiv tuturor nevoilor clienţilor la nivel de grup şi individual.“

Grupurile trimise în vacanţe la schi de Pikaski sunt formate în medie de 40-50 de persoane. În acest sezon de iarnă, compania a organziat două excursii, prima pentru un grup de 45 de adulţi, iar cea de-a doua pentru un grup de 20 de persoane, familii.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

 

O campanie Ziarul Financiar și Banca Transilvania