Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Maximilian Klosowski produce sosuri naturale în Bihor sub brandul Dipit Sauce şi aşteaptă până la 50.000 euro afaceri în 2022

13.06.2022, 00:06 Autor: Georgiana Mihalache

„Vrem să accesăm fonduri să ne mărim capacitatea de producţie. Scopul este să intrăm într-un lanţ de magazine mari.“

De la pasiunea pentru gătit şi testat diferite reţete de sosuri pentru mâncăruri, Maximilian Klosowski a pornit o afacere în care produce sosuri naturale, cu ingrediente de la producători locali, dezvoltând brandul Dipit Sauce. După o investiţie de circa 7.000 euro într-un mic spaţiu de producţie, antreprenorul vrea să ajungă la 50.000 euro afaceri în 2022.

„Am creat firma în 2015, îmi doream să fac o afacere în domeniul vopselurilor, dar am renunţat la această idee. La începutul pandemiei am început propriu-zis afacerea cu sosuri. Noi experimentam cu sosuri, eu sunt bucătar din pasiune, mi-a plăcut ideea aceasta şi am zis să încercăm să vedem cum merge. Iniţial am vândut prietenilor şi cunoştinţelor”, a povestit Maximilian Klosowski despre începutul Dipit Sauce. Cele mai căutate produse sunt sosurile Dracula, un sos fermentat din cel mai iute ardei din lume, şi Honey Habanero, cu miere. Reţetele de sosuri sunt dezvoltate chiar de antreprenor, cu ajutorul prietenilor care testează rezultatul final. Materia primă vine din piaţa locală, de la ardei capia, ardei roşii sau iuţi, condimente.

„Iniţial am comandat nişte seminţe de diferite tipuri de ardei iute. Am tot plantat pe balcon, am experimentat. În 2017, un prieten mi-a adus nişte ardei foarte iuţi şi de acolo am început să folosesc ardei foarte iuţi”, a mai spus antreprenorul. El lucrează pe comenzi, colaborând cu mai multe băcănii şi magazine din Bucureşti, Iaşi, Cluj, Râmnicu Vâlcea. În prezent, capacitatea de producţie este de 10.000 de sticle de sos pe lună. Preţul produselor se încadrează între 20 şi 40 de lei pentru sticlele de 50 ml sau 200 ml.

„Suntem în discuţii să intrăm într-un lanţ de magazine mai mari, este un pic mai greu, dar acesta este unul dintre scopurile din anul acesta. Vrem să accesăm fonduri să ne mărim capacitatea de producţie. Scopul este să intrăm într-un lanţ de magazine mari şi targetul ar fi piaţa din America, dar acolo este mai greu cu transportul. Materia primă este destul de scumpă, dar ne descurcăm”, a mai povestit fondatorul Dipit Sauce. Produsele „made in România” ajung deja peste graniţe, într-un magazin din Germania, planurile fondatorului companiei vizând intrarea şi pe alte pieţe din Europa. 

Circa 40.000-50.000 de euro va fi cifra de afaceri în 2022, mai adaugă fondatorul companiei Dipit Sauce.

„Antreprenoriatul îmi place, eu nu mă pricepeam înainte la business, dar am învăţat, în fiecare zi mă documentez, învăţ lucruri noi. Îmi place pentru că pot să fac ce îmi doresc, nu lucrez pentru altcineva şi am tot felul de idei noi. Nu am limite în business. Un tânăr ar trebui să aibă curaj, să nu se lase bătut. Doi ani va fi greu, în funcţie de business, dar în fiecare zi, dacă faci un pas înainte, va fi tot mai bine”, a concluzionat Maximilian Klosowski.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

► În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

► Proiect editorial susţinut de Vodafone Business.

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania