Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Mihaela Botoşăneanu a investit 80.000 de euro în Perfect Clean, o spălătorie ecologică de haine în Iaşi. „Vrem să mai deschidem o locaţie“

10.06.2021, 00:06 Autor: Alexandra Matei

♦ În decursul unei luni, Perfect Clean Iaşi are în jur de 150-200 de clienţi, iar bonul mediu este de circa 40-50 de lei ♦ Mihaela Botoşăneanu din Iaşi a pornit în 2020 spălătoria ecologică Perfect Clean, în urma unei investiţii de 80.000 de euro, atât din fonduri proprii, cât şi prin granturile accesate prin programul Start-up Nation. Astăzi, spălătoria care a luat naştere chiar la finalul stării de urgenţă funcţionează într-o locaţie stradală din Iaşi, are patru angajaţi şi poate oferi servicii pentru aproximativ 200 de clienţi într-o lună.

 

„Am văzut cum este să pleci chiar de la zero, să îţi fie greu şi să creşti treptat. Am învăţat să fiu cât mai chibzuită şi să muncesc pentru a ajunge acolo unde îmi doresc. Astăzi, suntem o spălătorie ecologică de haine şi oferim şi servicii de preluare şi livrare la domiciliu. Îmi place ceea ce am construit. Îmi doresc să cresc şi să mai deschid încă două unităţi – una, până la final de 2021, iar la începutul anului următor, pe cealaltă”, a spus Mihaela Botoşăneanu.

Cei mai mulţi clienţi ai spălătoriei de haine sunt persoane fizice, iar circa 30% din totalul clienţilor sunt clienţi corporate. Spălătoria oferă servicii de curăţare şi pentru restaurante, pensiuni sau grădiniţe. În decursul unei luni, Perfect Clean are în jur de 150-200 de clienţi, iar bonul mediu este de circa 40-50 de lei. Antreprenoarea crede că afacerea ar avea potenţial să se extindă mai mult către zona de servicii pentru HoReCa, însă este nevoie de mai multe investiţii pentru a face acest lucru posibil.

„Pentru a ne extinde cu serviciile şi mai mult către zona HoReCa, ar trebui să avem mult mai multe echipamente. Ne gândim ca pe viitor să accesăm mai multe fonduri şi să facem un lanţ pentru HoReCa”.  Produsele vedetă, spune Mihaela Botoşăneanu, diferă în funcţie de perioadă. Astfel, în sezonul cald, oamenii aduc la spălătorie în special încălţămintea, rochiile sau sacourile, în timp ce în perioada de iarnă, gecile sunt cel mai des întâlnite articole de îmbrăcăminte care ajung pe umeraşele spălătoriei Perfect Clean.

În primele şapte luni de funcţionare, Perfect Clean a avut o cifră de afaceri de 105.000 de lei, în condiţiile în care cele mai multe afaceri din industria HoReCa au fost închise, iar grădiniţele nu au funcţionat.

Anul acesta a început similar, povesteşte antreprenoarea, întrucât România se afla în continuare în stare de alertă, iar faptul că restaurantele, hotelurile sau grădiniţele nu funcţionau s-a resimţit în activitatea spălătoriei. Totuşi, din luna aprilie, Mihaela Botoşăneanu a precizat că lucrurile au revenit la normal. „Începând cu luna aprilie, deja s-a simţit o creştere, iar în mai am fost asaltaţi de cereri. Cu siguranţă vom depăşi cifra de afaceri de anul trecut”.  Anul următor, pe lângă deschiderea unei alte locaţii a spălătoriei Perfect Clean, antreprenoarea îşi propune să deschidă şi o curăţătorie de covoare.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

⇒Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

⇒ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar și Banca Transilvania