Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Mihaela Dumitraşcu s-a întors din Anglia, unde a lucrat mai mulţi ani în retailul de modă, şi a pornit un business de lenjerie intimă sustenabilă ca o reacţie la fast-fashion

11.11.2022, 00:06 Autor: Miruna Diaconu

♦ Mickey’s Wear a fost deschis anul trecut după o investiţie iniţială de circa 3.000 de lire, iar planurile antreprenoarei sunt de a participa la mai multe târguri fizice din Bucureşti şi din ţară, aceasta fiind o modalitate bună de a lua contact direct cu clienţii.

Mihaela Dumitraşcu a studiat la Facultatea de Jurnalism şi Media în Anglia, unde a şi lucrat în cadrul unui retailer de modă, însă odată cu pandemia s-a întors în România, unde a decis să rămână şi să îşi deschidă propriul business cu lenjerie intimă şi haine sub brandul Mickey’s Wear.

„A început ca un proiect de licenţă, am studiat jurnalism şi media şi am terminat anul trecut, iar proiectul meu de licenţă a constant într-o strategie de Instagram pentru un brand imaginar de lenjerie intimă. Îmi doream de câţiva ani să înfiinţez un proiect de lenjerie intimă pentru că am lucrat cinci ani în retail în România şi în Anglia, unde am fost responsabilă de departamentul de lenjerie intimă”, spune Mihaela Dumitraşcu.

Odată cu izbucnirea pandemiei, antreprenoarea a decis să se întoarcă în România pentru a petrece acea perioadă cu familia. Începând să lucreze la licenţă, Mihaela Dumitraşcu a realizat că îşi doreşte să rămână în România să îşi deschidă un mic business iniţial cu lenjerie intimă, iar apoi şi cu alte tipuri de articole vestimentare. O primă provocare pe care a întâmpinat-o antreprenoarea în acest business a fost găsirea unor oameni care să o ajute cu producţia lenjeriei intime.

„A fost foarte greu să găsesc oameni specializaţi în realizarea lenjeriei intime dispuşi să înţeleagă conceptul meu şi să mă ajute. La unii oameni pe care i-am găsit, a trebuit să renunţ pentru că nu au înţeles ce îmi doream eu, iar alţii au renunţat ei. Lenjeria intimă este total diferită de restul hainelor, cineva care ştie să facă haine nu ştie să facă şi lenjerie intimă, care este mai complicată, sunt foarte multe detalii şi nu există loc de greşeli”, explică ea.

În primele luni de funcţionare a micului business, antreprenoarea nu ştia cărui public se adresează, îşi dorea să fie şi în Anglia, dar şi în România. Şi-a dat seama care ar trebui să fie clienţii săi ţintă abia după câteva luni, iar de atunci, strategia de promovare şi de vânzare este îndreptată pentru a ajunge la cât mai mulţi oameni din generaţia Z, acesta fiind publicul Mickey’s Wear.

„Publicul meu ţintă sunt nişte oameni care apartin unor grupuri foarte nonconformiste, oameni deschişi, în principiu generaţia Z, pentru că ei sunt şi cei mai dispuşi să încerce lucruri noi.”

Produsele Mickey’s Wear sunt realizate din materiale naturale şi încearcă să păstreze un principiu al sustenabilităţii. Dorinţa de a crea un brand de lenjerie intimă sustenabilă a venit şi dintr-o reacţie pentru ceea ce se întâmplă în zona de fast-fashion, lucrând mai mulţi ani în cadrul unor retaileri de modă, însă ea susţine că sustenabilitatea ar trebui sş fie de la sine înţeleasă atunci când e vorba de un brand mic local.

„A fost o reacţie la fast-fashion, dar nu îmi place să descriu aşa. Mi se pare că tot mai multe branduri mici sustenabile, a devenit o presiune şi o modalitate foarte uşoară de a ne descrie proiectelor sub umbrela sustenabilităţii. Este modă lentă, dar nu acesta est eprincipalul motiv pentru care l-am creat, ci pentru că a venit din pasiunea mea pentru materiale şi oameni”, mai spune ea.

Mare parte din materialele prime folosite în realizarea produselor sunt importate din afara ţării, dar Mihaela Dumitraşcu îşi doreşte să colaboreze cu producători români de ţesături.

Investiţia iniţială în acest business a fost de circa 3.000 lire. Mihaela Dumitraşcu îşi doreşte să îşi deschidă un magazin online, dar înainte de a face o astfel de investiţie vrea să participe la diverse târguri din Bucureşti şi din ţară pentru a lua contact direct cu clienţii. Ea spune că cea mai bună promovare este cea prin recomandare.

 


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania