Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Mihaela Epure, chimist de profesie, a creat AmoResin, un brand de bijuterii din răşină. „La început a fost un hobby“

23.05.2021, 09:12 Autor: Alexandra Matei

Antreprenoarea a apelat la programul StartUp Plus, care i-a oferit o finanţare nerambursabilă de circa 33.000 de euro, prin care a asigurat utilajele şi echipamentele necesare, dar şi investiţia în dezvoltarea site-ului ♦ Există cel puţin 100 de modele de bijuterii pe care ea le creează şi pe care le diversifică în cursul unui an.

Mihaela Epure, de meserie chimist, creează şi comer­cializează online bijuterii din răşină sub brandul AmoResin. Businessul a fost creat de aceasta imediat după întoarcerea în România de la un workshop pe care l-a susţinut în Italia şi în cadrul căruia şi-a descoperit pasiunea pentru creaţie.

„Mi-am descoperit pasiunea treptat, relativ recent. Eu fiind chimist de meserie, îmi place foarte mult să experimentez şi acum şapte ani am descoperit răşina, în cadrul unui workshop în Italia. Mi-a plăcut foarte mult, iar când am ajuns acasă mi-am comandat toate cele necesare ca să pot crea. La început a fost un hobby, făceam mici decoraţiuni pentru casă sau pentru prieteni. Apoi, am început să dezvolt acest hobby, mi-am cumpărat materiale şi a venit de la sine totul. Am dezvoltat un business pe partea aceasta, din dorinţa de a îmi oferi mie satisfacţie, făcând ce îmi place, dar şi oamenilor, cărora le ofer ceva nou”, a povestit Mihaela Epure.

Iniţial, proiectul AmoResin era înregistrat ca fiind PFA (Persoană Fizică Autorizată), însă ulterior, după ce afacerea şi-a dovedit potenţialul, antreprenoarea a făcut trecerea la SRL (Societate cu Răspundere Limitată). În acest sens, ea susţine că a apelat la programul StartUp Plus, care i-a oferit o finanţare nerambursabilă de circa 33.000 de euro, prin intermediul căreia a asigurat utilajele şi echipamentele necesare, dar şi investiţia în dezvoltarea site-ului. Porto­foliul AmoResin cuprinde bijuterii din răşină precum cercei, pan­dantive, inele, brăţări sau broşe şi, după cum menţionează Mihaela Epure, sunt cel puţin 100 de modele pe care le creează şi pe care le diversifică în cursul unui an. Totodată, brandul deţine şi produse unicat, care sunt prezentate doar în cadrul evenimentelor fizice, nu şi pe site.

Produsele AmoResin sunt prezente atât pe site-ul oficial al businessului, cât şi pe platforma Emag.

Anul trecut, povesteşte antreprenoarea, a fost destul de dificil pentru business, pentru că siteul nu era pregătit în totalitate, atunci când a venit pandemia, dar la scurt timp, acesta a fost pus la punct şi a funcţionat eficient.

AmoResin nu are încă prezenţă în magazinele fizice. Brandul participă ocazional în Iulius Mall din Cluj la diferite evenimente, cum ar fi cele organizate în perioada lunii martie, de Crăciun sau de Paşte.

„Ne gândim să intrăm şi în magazine fizice pentru că produsele noastre au nevoie să fie atinse, să se vadă. Sunt nişte produse aparte, iar una dintre colecţiile noastre noi se bazează pe lumină şi culoare”.

Un set realizat în atelierul de creaţie al Mihaelei Epure, care conţine un colier şi o pereche de cercei, poate costa până la 210 lei. Aceasta susţine că materia primă este luată de la furnizori din Italia. Răşina, explică ea, este un material foarte comod de purtat, iar cea folosită pentru realizarea bijuteriilor este ecologică, întrucât este extrasă din resturi de plante.

Într-o lună bună, antreprenoarea spune că se atinge un număr de 50 de clienţi. Acest an a început promiţător pentru AmoResin, după cum spune Mihaela Epure, întrucât în 2020 investiţiile s-au concentrat foarte mult pe partea de online.

„Rezultatele au început să apară la sfârşitul anului 2020, începutul lui 2021. Acum că se mai relaxează restricţiile, încercăm să fim prezenţi şi la evenimente fizice. În ultimele două luni, a scăzut puţin partea de online pentru că au trecut anumite evenimente pe care businessul nostru se concentrează, cum ar fi Valentine's Day, luna martie sau Paştele”.

În afara acestor perioade, la care se mai adaugă lunile de vară şi Crăciunul, cererea nu este foarte mare, susţine ea, astfel că businessul se concentrează pe procesul de creaţie.

Pentru anul acesta, Mihaela Epure estimează o cifră de afaceri de aproximativ 80.000 de lei.

Businessul funcţionează, în prezent, cu trei angajaţi. O provocare mare pentru antreprenoare este găsirea de noi colaboratori pe partea de creaţie, întrucât aceştia trebuie să treacă printr-un proces de învăţare la început.

Ea preconizează o dezvoltare a brandului cu noi colecţii şi spune că îşi doreşte şi o colecţie pentru bărbaţi sau cu obiecte de design. În plus, businessul este în căutare de colaborări cu magazine fizice, unde să fie prezente produsele AmoResin, atât pe plan local, cât şi în toată ţara.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania