Afaceri de la zero

Mihaela Rusu, cofon­da­toare a brandului Paso Doble Boutique: Clienta noastră este o femeie puternică, so­fis­­ti­cată, cu preferinţe pentru îmbrăcămintea de lux, mereu în ton cu moda, având experienţă în shopping.

Afaceri de la zero. Mihaela şi Antonia Rusu, mamă şi fiică, au investit 15.000 de euro într-un magazin de tip outlet în centrul Clujului

29.09.2020, 00:08 Autor: Florentina Niţu

Mihaela Rusu, pasionată de mică de modă şi cu ex­pe­rien­ţă în antrepreno­riat, îm­preună cu fiica sa Antonia, artist plastic, au pus pe picioare în urmă cu doi ani un ma­gazin de tip outlet cu haine de lux în centrul Clu­jului, unde comercializează şi bijuterii handmade, dar şi lumânări parfumate din ceară de soia, după o investiţie de 15.000 de euro.

„Totdeauna am fost pasionată de modă, doar că preţurile hainelor pe care mi le do­ream erau mult prea mari. În copilărie aveam o vecină croitoreasă şi am început să pătrund tainele acestei meserii. Fiecare nouă croială sau textură pe care o descopăr îmi aduce o stare de bucurie. (...) Orice fe­me­ie îşi doreşte să poarte haine ele­gante, dar preţul este o pro­ble­mă, aşa că m-am gân­dit că un magazin de tip outlet poate deveni chiar un butic de lux. Totul stă în mărcile pe care reuşeşti să le aduci la un loc“, spune Mihaela Rusu, cofon­da­toare a bran­du­lui Paso Doble Boutique.

Aceasta nu era străină antrepre­no­ria­tu­lui când a pornit businessul, anterior având un magazin în care comercializa haine şi o agenţie imobiliară. De altfel, ea a lu­crat câţi­va ani ca economist.  „Oportuni­tatea  a venit când am moş­­­te­nit de la părinţi o mică sumă de bani şi am hotărât să deschid din nou un magazin. Am pornit această afacere cu 15.000 de euro.“

Fiiica sa, Antonia Rusu, îi este asociată în business, ea cochetând cu designul de obiect, având un atelier în care produce bijuterii şi obiecte decorative. „Ne-am propus să adu­cem împreună haine şi bijuterii lucrate manual în serii limitate.“

„Micul nostru butic se află pe strada Andrei Şaguna, într-o zonă romantică şi pli­nă de istorie, cunoscută drept Canalul Morii. (...) La început, clienţii ne-au găsit trecând pe stadă, deoarece aveam vad bun. Apoi s-a aflat din om în om. Mai  târziu ne-am făcut o pagină de Facebook, iar acum avem propriul magazin online“, povesteşte antreprenoarea.

Compania se adresează în special feme­i­lor cu vârsta cuprinsă între 25 şi 65 de ani, care dis­pun de resurse materiale peste medie. În por­tofoliul Paso Doble Boutique se găsesc articole premium de la branduri ca Desigual, Guess, Orsay, Comma sau Vero Moda. „Clienta noastră este o femeie puternică, so­fis­­ti­cată, cu preferinţe pentru îmbrăcămintea de lux, mereu în ton cu moda, având ex­perienţă în shopping.“

Mihaela Rusu precizează că cea mai  mare  provocare a sa ca antreprenor a fost să asigure supravieţuirea firmei în timpul pandemiei, cu încasări 0 timp de trei luni, însă afirmă că „un client pe care l-ai câştigat revine şi are încredere în produsele pe care i le oferi“, acest lucru întâmplându-se după ieşirea din starea de urgenţă.

„Pandemia a fost un şoc pentru noi. Tocmai începea sezonul de primăvară, când nouă ne cresc vânzările. A fost perioadă foarte grea întrucât, deşi nu ni s-a impus oprirea activităţii, panica i-a făcut pe oameni să renunţe la shopping, să-şi limiteze orice cheltuială. (...) Ne-am mutat într-un spaţiu mai mic ca să reducem costurile. Am acceptat cererea multor clienţi de a-şi vinde la noi în consignaţie articole primite cadou sau nefolosite. Apoi am construit un magazin online“, explică antreprenoarea.

Tot în această perioadă, ea a văzut oportunitatea de a investi în producţia de lumânări parfumate din ceară de soia. „Este nevoie să te reinventezi, să oferi constant ceva nou. Este nevoie de adaptare la lumea în care trăim.“

„Eram într-o situaţie dificilă şi aveam nevoie de finanţare, iar după ce am umblat pe la mai multe bănci, am obţinut un credit de la Banca Transilvania, prin BT Mic, care ne-a ajutat să mergem mai departe.“

La sfârşitul anului 2020, antreprenoarea spune că ar fi mulţumită cu o cifră de afaceri cam la  jumatate faţă de anul trecut, când a realizat aproape 17.000 de lei. „În situaţia economică actuală este foarte greu de anticipat ce va fi în două, trei luni.“

„Pentru următorii 2-3 ani ne propunem să menţinem relaţiile cu clienţii actuali, să atragem o clientelă pe segmentul de lumânări şi cadouri şi ne gândim să dezvoltăm un proiect axat pe obiecte decorative turnate manual sub brandul Atelier Antonia Rusu. Considerăm că poziţia noastră în centrul Clujului şi oferta variată de articole de îmbrăcăminte şi încălţăminte, plus obiecte decorative unicat ne vor conferi stabilitate pe piaţă, cât şi dezvoltarea acestei mici afaceri de familie“, a mai spus Mihaela Rusu.

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF  şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

O campanie Ziarul Financiar și Banca Transilvania