• Leu / EUR4.7787
  • Leu / GBP5.6852
  • Leu / USD4.3149
Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Mihai Stanciu, inginer într-o companie din automotive, şi-a transformat pasiunea pentru cutii şi accesorii din lemn într-un business după o investiţie de 40.000 de euro

08.10.2019, 00:08 Autor: Florentina Niţu

„Am un prieten de familie tâmplar, iar el mi-a dat la un moment dat nişte bucăţi de lemn pe care el nu le mai folosea. Din ele am făcut primele bijuterii din lemn. Am văzut că îmi place să lucrez cu lemnul, am cumpărat mai mult de la el şi am început să fac lucruri din ce în ce mai mari.“

Atelierul lui Mihai, după cum îi spune şi numele, a fost creat de Mihai Stanciu în urmă cu mai bine de un de­ceniu pentru a marca pa­siu­nea pentru bijuterii din lut pictate, iar mulţi ani a fost doar „un mic atelier în care lucram din plăcere“. Astăzi, Mihai Stanciu are 28 de ani, profesează ca inginer în domeniul auto­motive, dar în paralel realizează şi accesorii şi obiecte dintre cele mai diverse folosind lemn de nuc, piese de ceas mecanic sau tablă de cupru în micul său atelier situat în Avrig, la o distanţă de 25 de kilometri de Sibiu.

„Am început să lucrez în atelier de acum 14 ani, făcând bijuterii din lut, pe care le pic­tam sau le decoram. Lucram la început pen­tru pri­e­teni sau pentru familie. Apoi, încet, în­cet, am trecut la bijuterii pentru ceasuri. Îmi plă­ceau foarte mult ceasurile. După ace­ea am des­co­perit lemnul şi frumuseţea lui şi am trecut la obiecte din lemn“, îşi aminteşte Mihai Stanciu.

El spune că şi-a descoperit pasiunea pen­tru lemn dintr-o întâmplare. Are un prieten de familie tâmplar, care i-a oferit la un mo­ment dat câteva bucăţi de lemn pe care el nu le mai folosea, iar din ele a făcut primele obiec­te. Astfel, şi-a dat seama că-i place să mo­deleze lemnul, unul dintre cele mai puternice elemente ale naturii. Hobby-ul său s-a transformat în afacere în 2018, când a atras fonduri europene de 40.000 de euro pentru a moderniza atelierul şi pentru a-şi cumpăra echipamente mai performante.

Portofoliul Atelie­rului lui Mihai cuprin­de acum de la cutiuţe pentru bijuterii sau acce­sorii la tăviţe pentru cafenele. Cei mai mulţi clienţi sunt persoa­ne fizice care îşi do­resc produse cu diferite mesaje. Comenzile companiei vin prin intermediul propriului site, dar şi prin intermediul paginii de Facebook. O cutiuţă pentru verighete costă 200-250 de lei, iar timpul de realizare al acesteia este de patru sau cinci zile.

„În ultimul an, deoarece fondurile au permis achiziţionarea unor echipamente mai complexe, ne-au permis extinderea către clienţii din mediul de afaceri. Putem acum să livrăm materiale personalizate din lemn, într-un număr mai mare şi un timp mai scurt. Astfel am început cu festivalurile pentru care am lucrat doar trofeele. Apoi am început cu proiecte mai complexe, în zona HoReCa, unde am avansat de la tăvi de cafea şi numere de la intrare la cutii de vin, personalizare interior şi panouri outdoor“, povesteşte Mihai Stanciu. Prin Atelier au trecut apoi obiecte din zona corporate de la pixuri din lemn de nuc, executate de la zero, la cadouri personalizate, cutii de ceasuri şi decoruri interioare.

„Îmi place ceea ce fac, dar e greu să trec de la statutul de angajat la cel de antreprenor, pentru că există nesiguranţa zilei de poi­mâi­ne. Îmi place şi ingineria, dar nu mă văd fă­când asta la nesfârşit. M-am identificat mai mult cu ceea ce fac în atelier“.

Mihai Stanciu adaugă că are un angajat care îl ajută la prelucrarea lemnului şi este con­vins că la un moment dat se va implica 100% în Atelier, mai ales că cererea creşte de la o zi la alta. El adaugă că este o provocare să fii antreprenor în 2019 în România, dar în acelaşi timp este plăcut, pentru că face ceea ce-i place. El subliniază că provine dintr-o familie de antreprenori, iar el este singurul an­ga­jat. „Tatăl meu are o afacere, sora mea are, cumnatul meu are şi cumva m-a impul­sio­nat şi acest lucru să trans­form Atelierul într-un business.“

În viitor, antreprenorul îşi propune să atragă şi alte sur­se de finanţare pentru a-şi dez­volta afacerea, de altfel, îşi pro­pune să reinvestească profitul.  „În 2019 sper să avem o cifră de afaceri de 10.000 de euro, iar în 2020 să ajungem la 30.000 - 40.000 de euro“, încheie fondatorul Atelierul lui Mihai.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

- Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

- În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar și Banca Transilvania