Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Mircea Struţeanu, fotograf şi instructor de escaladă, a creat brandul de lămpi Glom, confecţionate din lemne adunate din pădure

01.05.2020, 13:00 Autor: Alina-Elena Vasiliu

♦ Vânzările se fac atât pe site-ul propriu Glom, cât şi pe platforma Etsy, lămpile regăsindu-se şi în câteva cafenele şi restaurante din Bucureşti.

Mircea Struţeanu este, de peste zece ani, fotograf freelance şi instructor de escaladă la o sală de căţă­rat indoor din Bucureşti, iar acum mai bine de un an a creat Glom, un brand de lămpi care au la bază lemne găsite în pădure.

„Pasiunea pentru munte, pă­dure şi lemn o am încă din copilărie. Proiectul Glom l-am lansat la începutul iernii trecute, în 2018, după ce creasem prima lampă în vara anului 2018. Toate lămpile sunt făcute din lemne pe care eu le găsesc în păduri, lemne uscate din copaci care nu mai sunt vii. Pentru mine este foarte important respectul faţă de natură, aşa că nu iau lemne din niciun copac viu, ci doar ce găsesc deja uscat sau încă verde, dar din copaci doborâţi de furtuni“, a povestit Mircea Struţeanu la emi­siunea online ZF Afaceri de la zero.

Prima lampă pe care a făcut-o şi-a găsit locul în camera lui. Treptat, a creat unele similare pentru casa familiei de la munte şi nu a trecut mult până când a început să creeze în număr mai mare şi să le vândă oficial. Experienţa lui de studii este în strânsă legătură cu pasiunea pentru păduri, fiind absolvent de Protecţia Mediului şi având şi un master în Gestionarea durabilă a peisajelor. Investiţiile lui Mircea Struţeanu în Glom au fost de circa 3.000 de euro, pentru stocul de materiale şi piese electrice.

„Pentru prima fază a proiectului, nu mi-am închiriat spaţiu pentru atelier, ci am preferat să lucrez cel mai mult în curtea casei de familie, la Sinaia, iar partea electrică sau anumite fineţuri le făceam acasă, în Bucureşti.“

Businessul Glom este încă la început, spune Mircea Struţeanu, dar planul său este să-l crească organic şi să se poată susţine din el.

„Lămpile Glom sunt nişte produse de nişă. Publicul e format din oameni cu deschidere mare pentru artă şi natură, care apreciază produsele unicat. Numele e împrumutat dintr-un dialect vechi scoţian şi defineşte partea finală a unui apus.“

Mircea Struţeanu lucrează cel mai mult pe comandă, însă face şi stocuri. Vânzările se fac atât pe site-ul propriu Glom, cât şi pe platforma Etsy, lămpile regăsindu-se şi în câteva cafenele şi restaurante din Bucureşti. Preţurile pornesc de la 70 de euro şi ajung la cel mult 400 de euro, în funcţie de tipul produsului - lampă de masă sau de birou, lampadar sau lampă de tavan şi chiar lustră.

„Am primit comenzi şi din afara ţării, de la români care locuiesc în străinătate. Mă văd susţinându-mă din această afacere, dar mi-ar fi greu să spun când se va întâmpla asta. Pentru mine, momentan, e o satisfacţie mai mult personală şi emo­ţională, decât financiară.“

În 2019, vânzările Glom au totalizat 32.000 de lei. Numărul comenzilor s-a menţinut constant în ultimele săptămâni, în ciuda pandemiei de coronavirus. Mircea Struţeanu spune că se apropie de lampa cu numărul 100 de la începerea afacerii şi până acum.

„M-am gândit să-mi formez o echipă. Aş avea nevoie de o persoană pentru marketing şi încă cineva cu care să împart munca efectivă. Am de gând să mă extind ca expunere în mai multe locuri publice, cum ar fi cafenele, restaurante, mai ales în Bucureşti.“

 

Preţurile pornesc de la 70 de euro şi ajung la cel mult 400 de euro, în funcţie de tipul produsului - lampă de masă sau de birou, lampadar sau lampă de tavan şi chiar lustră.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania