Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Miruna Iliescu şi Ioana Rînea au adunat pe platforma online EştiVerde produse sustenabile de îngrijire personală şi a casei şi vor să deschidă şi un magazin fizic

05.05.2021, 00:07 Autor: Alina-Elena Vasiliu

♦ Pe platforma online, se găsesc produse fără ambalaje din plastic, fabricate în Europa sau România.

Miruna Iliescu şi Ioana Rînea sunt două prietene care s-au cunoscut făcând voluntariat, ocazie cu care şi-au dat seama că împart aceeaşi pasiune pentru produsele sustenabile. Îşi petreceau timpul liber analizând şi desluşind etichetele produselor de pe piaţă din dorinţa de a lua cele mai sustenabile decizii de cumpărare.

Au hotărât să adune într-un singur loc produsele care le plac şi care respectă principiul sustenabilităţii şi aşa a apărut EştiVerde, un magazin online cu obiecte de igienă şi îngrijire din ingrediente naturale.

„Am deschis firma la finalul lui 2019, apoi a venit valul pandemiei, motiv pentru care am lansat site-ul abia în noiembrie 2020. Am plecat de la produsele de îngrijire, dar pe parcurs ne-am adaptat la cererile şi la feedbackul clienţilor şi am extins gama de produse. Oamenii îşi doresc să găsească într-un loc nu doar produse pentru îngrijirea personală, ci şi produse pentru casă sustenabile“, a povestit Miruna Iliescu la emisiunea online ZF Afaceri de la zero.

Din portofoliul de produse EştiVerde fac parte obiecte cu certificări în spate, fabricate de persoane care sunt de asemenea interesate de protejarea naturii. Gama include săpunuri, deodorante, balsam de păr, pastă de dinţi şi altele. Până şi ambalajele trebuie să fie sustenabile. „Am început cu branduri străine, iar pe parcurs am adus şi un brand românesc, din Braşov. Suntem în discuţii şi cu alţi producători români. Ne dorim să extindem gamele şi pe viitor chiar să fabricăm produsele pe care observăm că nu le găsim. Momentan vrem să vedem unde există cerere neacoperită.“ Alina-Elena Vasiliu

Cele două tinere antreprenoare iau în calcul şi un magazin fizic cu numele EştiVerde în viitor, unde să reunească produsele pe care le selectează. Miruna şi Ioana lucrează amândouă în industria IT, iar acest business este o pasiune pentru ele.

„Am investit şi încă reinvestim tot profitul în extinderea gamelor şi aducerea a cât mai multe branduri sustenabile în România. Ne dorim ca românii interesaţi de protecţia mediului, dar şi a propriului corp să poată alege dintre produse cât mai diferite. Am investit până acum în dezvoltarea materialelor de promovare, achiziţionare de stocuri, promovare.“

Clienţii EştiVerde acoperă o paletă vastă de tipologii, sunt atât femei, cât şi bărbaţi, cu vârste variate, persoane care se orientează spre branduri sustenabile, cu certificări eco.

Pe platforma online, se găsesc produse fără ambalaje din plastic, fabricate în Europa sau România. Deşi au găsit branduri interesante şi în America sau Asia, cele două tinere spun că amprenta de carbon ar fi prea mare pentru transport.

„Avem produse cu preţuri mici sau medii, foarte asemănătoare cu cele ale brandurilor comercializate în supermarket-uri“, spune Miruna Iliescu.

Pandemia le-a pus celor două tinere probleme în ceea ce priveşte transporturile, stocurile şi modalităţile de promovare pe care şi le propuseseră, însă au reuşit să le depăşească şi s-au adaptat. Deşi îşi doreau deschiderea unui magazin fizic încă din 2019, au renunţat momentan, dar numai până se stabilizează contextul, pentru a putea duce planul mai departe.

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF  şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania