• Leu / EUR4.9090
  • Leu / GBP5.8036
  • Leu / USD4.7494
Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Narcisa Soare creează bijuterii din ceramică, decorate cu aur, într-un atelier din Bucureşti

30.06.2022, 00:05 Autor: Mădălina Panaete

 Antreprenoarea a investit iniţial 10.000 de euro în acest business, sumă care a inclus echipamentele necesare şi chiria spaţiului pe şase luni.

Narcisa Soare, originară din Râmnicu Vâlcea, a trăit o bună parte din viaţă printre olari şi obiec­tele care ieşeau din mâinile lor, iar după 20 de ani în care a fost angajată în învăţământ şi diferite ONG-uri a decis să transforme hobby-ul într-un business. Aşa a luat naştere Ceramica de Soare, brand sub care Narcisa creează bijuterii din ceramică, dar şi veselă şi obiecte decorative.

„În 2019, am făcut o schimbare radicală. Am renunţat la jobul pe care îl aveam atunci în învăţământ şi m-am decis să mă dedic 100% meseriei de ceramist. Am început să învăţ, am avut norocul să lucrez cu ceramişti foarte buni din Cairo, din Leeds - Anglia, şi aici m-a iniţiat Victoria Cojocariu (care a creat brandul Victoria Finală n.red.), una dintre cele mai bune ceramiste din ţară“, povesteşte Narcisa Soare, care a investit iniţial 10.000 de euro în acest business, sumă care a inclus primul cuptor, prima roată a olarului, calandrul (o masă specială folosită de ceramişti), dar şi chiria pe şase luni în spaţiul în care activa anterior.

„Mi-am dat un an să învăţ această meserie, care este una foarte grea. Este foarte greu să lucrezi cu boţ de lut sau porţelan şi să ajungi la un produs finit şi funcţional. SRL-ul l-am deschis în 2019 atunci când am avut primii clienţi“.

De altfel, primii clienţi au fost chiar foştii elevi şi părinţii lor. Narcisa Soare a început să facă ateliere mici în care le arăta şi altora ceea ce a învăţat la rândul ei de la alţi maeştri ceramişti.

Antreprenoarea încă mai organizează evenimente unde participanţii pot învăţa să-şi facă propriile obiecte.

Preţul minim al unui atelier este de 140 de lei /persoană, dar în funcţie de tema aleasă poate ajunge şi la 900 de lei/persoană.

Pe de altă parte, preţul bijuteriilor variază de la 59 de lei, cât costă o broşă Yuzu,320 de lei, cât costă o pereche de cercei Blanche Classic şi pot ajunge chiar şi la 890 de lei, cât costă un set cu inele FŽe, conform datelor de pe site-ul Ceramica de Soare. Produsele se găsesc în magazinul online propriu şi pe eMag, în magazinele Studio Distriqt, La Blouse Roumaine şi Real Foods. Ceramica de Soare are comenzi atât din România, cât şi din Austria, Elveţia şi Germania.

„Practic, în aceste vremuri, un artist trebuie să încerce să le facă pe toate. Am dezvoltat gama de bijuterii, gama de veselă veselă, sunt mici comenzi personalizate pe care le primesc de la diverşi clienţi şi, de asemenea, am căutat ca atelierul să fie primitor şi spaţios. Atelierul se află în zona Dorobanţi, într-o căsuţă veche, idilică“. Narcisa Soare îşi aminteşte că prima comandă importantă a primit-o de la Petras Bio, pentru care a realizat circa 200 de obiecte. Antreprenoarea vrea ca în viitor să găsească 2-3 colaboratori cu care să lucreze în atelier, dar subliniază că nu vrea să păstreze atelierul la nivel artizanal.

„Când am deschis acest atelier principiul meu a fost să fie un mod de viaţă. Practic nu merg la serviciu, ci locuiesc în serviciul meu. Atelierul este la parterul casei unde locuiesc şi aş vrea să rămână aşa. Eu nu fac producţie, ci serii limitate. Vreau să cresc ca business, dar n-aş vrea să schimb acest principiu“.

Acum, cu resursele pe care le are, Narcisa Soare nu poare face mai mult de 60 de bijuterii lunar.

„Planul este să mai iau 2-3 colaboratori şi încet încet să cresc producţia, dar să rămână la obiecte realizate în serie mică. Am obiecte dragi, care nu vreau să depăşească 100 de bucăţi. Însă, când e vorba de ateliere, dacă sunt mari, atunci am 2-3 colaboratori care mă ajută întotdeauna“.

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania și Vodafone