Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Natalia Popa realizează picturi pe haine şi a lansat propriul brand, NATA, cu care merge la târguri din toată ţara

04.10.2024, 00:06 Autor: Mădălina Dediu Panaete

Iniţial, Natalia Popa putea să meargă la un târg cu 10-12 obiecte vestimentare, dar în prezent poate să aducă în atenţia publicului şi peste 50 de astfel de produse.

Natalia Popa a redescoperit talentul pentru pictură atunci când era însărcinată cu al doilea copil, iar de la crearea de rochii personalizate pentru perioada sarcinii, a început treptat să creeze şi pentru prietene rochii personalizate şi mai apoi a creat şi propriul brand, NATA.

În prezent, produsele NATA sunt disponibile la târguri la care fondatoarea merge, dar şi pe platforma Breslo. „Începutul a fost timid. Mergeam la târguri cu probabil 10-12 produse de care eu eram oricum extrem de mândră. Iar acum reuşesc să merg la târguri cu 50-60 de produse, ceea ce pentru mine este foarte bine. Pe toate le fac singură”, a povestit Natalia Popa în cadrul emisiunii Afaceri de la Zero, un proiect susţinut de Banca Transilvania. Din 2013, pasiunea a devenit o mică afacere şi tot de atunci a crescut cu paşi mici, după cum povesteşte. 

„Eu mi-am dorit întotdeauna ca acest business să fie un business care să-mi asigure un salariu, un salariu foarte bun care să mă ajute să trăiesc atât eu, cât şi cele două fete pe care le am. N-a fost uşor. Paşii în dezvoltare au fost destul de mici pentru că în momentul în care începi cu bani puţini, nu poţi creşte rapid. Însă, eu sunt mulţumită de cum am evoluat”, mai spune ea.

Jumătate din hainele pe care ulterior le pictează sunt şi croite de ea, iar celelalte provin tot de la producători locali care lucrează serii mici.  „În general, folosesc materiale pe care mi-aş dori eu să le port şi în care să mă simt bine. De unde mă inspir? În primul rând văd materialul şi apoi mă inspiră ce văd în jur. Acum este toamnă, dar este culoare, deşi într-adevăr plouă mult. Mă uit pur şi simplu la material şi îmi vine ideea. Încerc să folosesc multă culoare tocmai pentru ca produsul respectiv cumpărat să fie purtat cu mare drag şi să aducă un plus de valoare ţinutei”, a menţionat Natalia Popa.

Atelierul ei este format practic din două maşini de cusut, iar antreprenoarea foloseşte multe culori şi pensule atunci când pictează. Dincolo de creaţia propriu zisă a lucrurilor, ea trebuie să se ocupe şi de împachetare, de promovare etc. Ea îşi doreşte să găsească o persoană care să o ajute la treburile administrative astfel încât să se ocupe mai mult de creaţie, dar şi de creşterea vizibilităţii.

„Ideal pentru mine este să particip la un târg odată la 2-3 săptămâni ca să pot să creez. Lucrurile nu se creează atât de uşor. Însă am participat la târguri, pe mine m-a ajutat foarte mult în acest business un târg din Sinaia. Sunt recunoscătoare şi pentru promovarea şe care mi-a fost făcută prin acest târg”, a mai povestit Natalia Popa.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.