Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. O familie de antreprenori din Ardeal a pornit Nonna's Tiramisu şi livrează săptămânal deserturi în Cluj-Napoca

19.03.2025, 00:06 Autor: Georgiana Mihalache

„Sperăm ca în următorii doi-trei ani să discutăm tot de o extindere. Ne dorim să ajungem în cât mai multe zone ale ţării“.

Diana Şchiau, alături de soţul ei, au pornit în vara lui 2024 un nou proiect în antreprenoriat, în completarea pensiunii cu restaurant pe care o au în judeţul Sibiu. Astfel a luat naştere Nonna's Tiramisu, după ce clienţii din restaurant întrebau de acest desert pentru a-l comanda. Din laboratorul de producţie din Sibiu pleacă săptămânal, în fiecare vineri, tiramisu cu diverse arome către Cluj-Napoca, oraşul în care cei doi antreprenori au locuit aproape 20 de ani. Iar planurile urmăresc deschiderea unui punct de vânzare, iniţial în Cluj-Napoca, dar pe urmă şi în alte oraşe mari din ţară.

„Proiectul Nonna’s Tiramisu este o extensie a unui business pe care noi deja îl avem, şi anume o pensiune turistică şi un restaurant în judeţul Sibiu. Faptul că aveam această pensiune ne-a permis să experimentăm pe zona de deserturi. Şi am început să oferim clienţilor noştri tot mai des tiramisu. Am obţinut un feedback foarte bun, mulţi ne sunau să întrebe dacă avem în meniu sau dacă pot comanda“, a spus Diana Şchiau.

Pentru că laboratorul deja exista şi era funcţional, investiţia în noua linie de business a fost de circa 10.000 de euro. Pentru proiectul punctului de vânzare fix din Cluj-Napoca, antreprenoarea estimează o investiţie de 30.000 de euro.

Ea a lucrat anterior în domeniul distribuţiei energiei electrice, în managementul performanţei şi audit intern, însă soţul său a avut mai multe businessuri, astfel că a fost familiarizată cu lumea antreprenoriatului.

Portofoliul de produse include tiramisu clasic, dar şi cel cu arome, de la fistic, lime, amaretto, zmeură.

„Pe partea de arome, de exemplu zmeura o luăm de la un furnizor local. Un prieten de al nostru are o mică plantaţie de zmeură şi i-am cumpărat deja toată producţia anul trecut“, a mai spus antreprenoarea.

În Cluj-Napoca, tiramisu Nonna’s ajunge doar pe bază de comenzi, însă antreprenoarea vede că acestea cresc de la o săptămână la alta, pe măsură ce oamenii încep să cunoască brandul.

„Ne dorim să atingem şi zona de corporate şi zona de evenimente private, cu atât mai mult cu cât genul de ambalaj pe care îl folosim la produsul nostru este unul perfect personalizabil“, a mai spus ea.

Ţinta pentru prima jumătate a lui 2025 este deschiderea unui punct de vânzare în Cluj-Napoca, dar până la final de an antreprenoarea se uită şi spre alte oraşe, Timişoara sau chiar Bucureşti fiind posibile ţinte.

„„A fost un an destul de greu, fiindcă trebuie să ne concentrăm deja pe două, dar am noroc să lucrez cu o echipă foarte bine studată. Suntem şase oameni care lucrăm de la început, am reuşit să ne împărţim în aşa fel încât să facem faţă la toate provocările de anul trecut şi să reuşim să dăm drumul şi acestui mic proiect“, a mai spus Diana Şchiau.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

⇔ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

⇔ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania