• Leu / EUR4.9419
  • Leu / GBP5.6702
  • Leu / USD4.9805
Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. O româncă stabilită în Elveţia vrea să cucerească lumea cu brandul de bijuterii modulare Carlette.

21.07.2022, 00:06 Autor: Mădălina Panaete

Investiţia în brandul Carlette Jewellery a depăşit 200.000 de euro.

Pentru Lavinia Lazăr inovaţia elveţiană nu a fost doar un lucru cu care se întâlnea zi de zi trăind pe meleagurile din ţara cantoanelor, ci şi o inspiraţie atunci când a decis să creeze propriul brand de bijuterii modulare. Carlette Jewellery a luat naştere în pandemie, perioadă în care antreprenoarea a reflectat asupra pasiunilor şi a asupra modului în care bijuteriile pot deveni funcţionale şi se pot adapta oricărei ţinute.

„Pasiunea pentru bijuterii o am din copilărie. Ulterior, am început să dezvolt această pasiune din nevoie aş putea spune, pentru că a trebuit să am tot timpul accesorii pentru fiecare moment al zilei, de la micul dejun luat cu familia sau prietenii până la întâlniri de business. Acest lucru m-a determinat să introduc puţin şi feminitatea în domeniul de business, iar accesoriile şi bijuteriile mi-au fost de ajutor să scot în evidenţă personalitatea mea şi m-au ajutat şi să-mi păstrez un stil pe care eu l-am determinat cu timpul“, povesteşte Lavinia Lazăr. Ea adaugă că nevoia de a avea tot timpul accesorii potrivite pentru orice moment al zilei a determinat-o să creeze Carlette Jewellery.

Acesta este un brand pentru femeile care au un stil de viaţă activ, dar nu numai, ci şi pentru cele care vor să-şi creeze propriul stil şi mai ales să devină propriul designer. „Carlette aduce un plus faţă de produsele competitorilor pentru că permite extinderea, ajustarea, reducerea, dar şi înlocuirea bijuteriilor şi a părţilor din bijuterii, conform personalităţii fiecăruia. Inovaţia noastră depăşeşte produsele în sine şi ajunge şi la business, pentru că adoptăm un nou model de afaceri de tipul business to business to consumer. Invităm clientul final să facă parte din procesul de creaţie al produsului final înainte de a-l purta“, a mai spus antreprenoarea.

Bijuteriile sunt structurate în trei colecţii, iar în funcţie de colecţie, unele piese sunt realizate în fabrici din Asia, iar altele în Europa. Portofoliul Carlette Jewellery include brăţări, coliere şi cercei, iar pe viitor Lavinia Lazăr îşi doreşte să creeze şi accesorii precum genţi, pantofi, gadgeturi şi ochelari. Mădălina Panaete

Bijuteriile sunt realizate din oţel inoxidabil, dar în funcţie de model, producătorul mai foloseşte şi rodiu, pietre sau aur roz. „Investiţia am început-o din surse proprii şi a depăşit până acum 200.000 de euro. Banii au mers în special în zonele de producţie, creaţie şi brand awareness atât în România şi Elveţia, cât şi în ţările în care noi am pornit dezvoltarea, ţări precum Germania, Belgia, Franţa“. Lavinia Lazăr adaugă că vrea să intre cu brandul Carlette şi pe pieţele nordice, pentru că ea consideră că bijuteriile se potrivesc şi nevoilor femeilor din ţări precum Suedia, Finlanda şi Norvegia. Deocamdată, cele mai multe comenzi vin din Elveţia şi România.

„Avem două depozite de livrare, unul în Elveţia pentru ţările non UE şi unul în Bucureşti pentru statele din Uniunea Europeană. Prezenţa celor două depozite determină şi cererea pe care clientela o are şi se reflectă şi în focusul nostru de investiţii în marketing şi în brand awareness“.

Pentru a se dezvolta şi pe alte pieţe din afara Uniunii Europene, antreprenoarea este în căutarea unui investitor care să susţină extinderea. Ea explică faptul că modelul de business pe care l-a creat se bazează şi pe parteneri dedicaţi ţării în care se doreşte dezvoltarea.

„Extinderea internaţională se va face în mai mulţi paşi, primul este dezvoltarea magazinului online Carlette. Al doilea pas se concretizează în prezenţa Carlette online, prin distribuitori virtuali de fashion. Există o creştere importantă a pieţei de fashion în online şi ne dorim plasarea produselor Carlette în aceste magazine. Pasul trei este ca produsele să fie prezente în magazine fizice, dar nu este intenţia noastră în prezent de a ne deschide propriile unităţi. Însă, partenerii cu care ne dorim să încheiem contracte pe viitor ne vor ajuta să avem produsele noastre şi în spaţii offline.“

Ea adaugă că piaţa bijuteriilor este una extrem de matură, competitivă, o piaţă unde sunt mulţi jucători cu o adevărată istorie în spate. Însă, consideră că modularitatea bijuteriilor va deveni un trend şi că acest concept pe care îl aduce timid în piaţă se va dezvolta puternic în următorii ani.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

⇒ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

⇒ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania și Vodafone