Afaceri de la zero
Cristian Urucu, fondator, Mima: „Oamenii nu mai merg atât de mult în locurile special destinate jucatului de board game-uri, iar cei care stau mai mult în case caută diverse moduri de a-şi petrece timpul şi jocurile de societate sunt unul dintre ele.”

Afaceri de la zero. O seară de distracţie cu prietenii a devenit idee de business pentru un antreprenor de 31 de ani

20.03.2022, 00:03 Autor: Alina-Elena Vasiliu

O seară de distracţie cu prietenii, când nucleul era jocul de mimă, a fost începutul unei idei care a prins contur mai târziu în mintea lui Cristian Urucu, un antreprenor de 31 de ani din Craiova, absolvent de marketing. A transformat această formă de distracţie într-un brand românesc, cel mai sugestiv posibil – Mima Board Game – la care a adăugat totuşi şi câteva elemente de noutate.

 

Un business tot în domeniul jocurilor, care a reinventat clasicele macao sau şeptică, l-a inspirat pe Cristian să aducă un twist şi celebrului joc de mimă, aşa că şi-a schiţat rapid ideile pe o foaie, a contactat doi parteneri – Raluca Rogoz şi Tea Tomescu, şi a transformat totul într-o afacere. „Am încercat să aduc elemente în plus, în aşa fel încât jocul să fie ceva mai complex şi diferit. De aceea, mima clasică pe care o ştim are acum o planşă de joc cu diferite reguli, în funcţie de poziţia pionilor pe aceasta, cartonaşe cu peste 1.500 de cuvinte cu trei grade de dificultate – uşor, mediu sau greu – dar şi unele cartonaşe goale, pe care jucătorii pot scrie propriile cuvinte”, povesteşte Cristian Urucu. Un creion, o clepsidră, un regulament şi două zaruri din lemn gravate sunt alte elemente care compun Mima Board Game. Unul dintre zaruri indică ce cuvânt de pe cartonaş trebuie mimat, iar celălalt arată în ce fel amuzant va trebui mimat acesta. „Deşi vine cu multe elemente noi, board game-ul rămâne în continuare uşor de jucat de oricine. Atât timp cât ai peste 10-12 ani, practic nu există nicio limită superioară de vârstă pentru a juca.

Mima nu se adresează doar pasionaţilor de jocuri de societate, ci şi celor amatori, tocmai pentru că se poate juca oriunde şi cu oricine. „Trebuie doar să fii pasionat de distracţie.” Jocul a intrat pe piaţă la finalul anului 2021, fiind gândit, desenat şi fabricat în România, la Craiova, iar Cristian Urucu spune că pandemia a ajutat cumva businessul să se dezvolte. „Oamenii nu mai merg atât de mult în locurile special destinate jucatului de board game-uri, iar cei care stau mai mult în case caută diverse moduri de a-şi petrece timpul şi jocurile de societate sunt unul dintre ele.” Deocamdată, Mima este prezent în mai multe locuri dedicate jocurilor de tip board game din Craiova, urmând să ajungă şi în Braşov şi Cluj-Napoca. Jocul se găseşte pe reţelele de socializare precum Facebook şi Instagram, unde este disponibil pentru achiziţie, dar şi în magazinul AlbAlb din Bucureşti, dedicat brandurilor româneşti din artă şi design. În prezent, preţul unui joc este de 147 de lei.

„Urmează un an 2022 extrem de interesant. Pe lângă contextul actual, cu inflaţia din ce în ce mai ridicată, mai este şi incertitudinea pandemiei. Trebuie să ne adaptăm din mers la schimbări. Pentru Mima, va fi o perioadă cu multe colaborări, cu prezenţă atât în magazinele fizice şi online de profil, cât şi pe site-ul propriu, aflat în lucru.” Cristian Urucu şi-a propus să ducă Mima în magazine specializate în vânzarea de cărţi şi cadouri, iar reţeaua de librării Cărtureşti se află în fruntea listei. „Va urma o perioadă importantă şi în ceea ce priveşte dezvoltarea portofoliului cu diferite variaţii ale jocului şi extensii de cuvinte.” Mai mult, antreprenorul îşi doreşte ca Mima să treacă şi peste hotare, iar jocul fabricat în România să se vândă la nivel internaţional.

Jocul se găseşte pe reţelele de socializare precum Facebook şi Instagram, unde este disponibil pentru achiziţie, dar şi în magazinul AlbAlb din Bucureşti, dedicat brandurilor româneşti din artă şi design. În prezent, preţul unui joc este de 147 de lei.



Cinci idei de afaceri de la zero

 

Izvorul ideilor de business nu seacă niciodată, iar asta o demonstrează atât noile, cât şi vechile generaţii de antreprenori. Ziarul Financiar a pornit în căutare de idei proaspete de afaceri, într-un proiect susţinut de Banca Transilvania, menit să pună în lumină spiritul antreprenorial al României de astăzi. Găsiţi mai jos o selecţie de businessuri pornite de la zero şi mai multe proiecte similare pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero.

Bona Planta – brand de fructe şi legume deshidratate (jud. Sălaj)

Fondatori: Janos şi Erika Katona

Investiţie iniţială: 30.000 de euro

Cifră de afaceri în primul an de activitate: 10.000 de euro

Prezenţă: naţională


Despachetăria Ono – magazin zero waste (Oradea)

Fondatoare: Ioana Tănase

Investiţii: 47.000 de euro

Cifră de afaceri în 2021: 286.000 de lei (57.200 de euro)

Prezenţă: Oradea


Brickmann Innovation – materiale de construcţii ecologice (Botoşani)

Fondator: Sorin Baciu

Investiţie iniţială: 44.000 de euro

Cifră de afaceri estimată pentru 2022: 100.000 de euro

Prezenţă: la distribuitori locali şi naţionali


Arbusto Coffee – cafenea (Râmnicu Vâlcea)

Fondatori: Daniel şi Andreea Turcan

Investiţie iniţială: 60.000 de euro

Prezenţă: Râmnicu Vâlcea


Beer Wall Cafe – local cu bere artizanală (Cluj-Napoca)

Fondator: Alin Deac

Investiţie iniţială: 38.000 de euro

Cifră de afaceri în 2020: 162.000 de lei (32.400 de euro)

Prezenţă: Cluj-Napoca



ZF, Banca Transilvania şi Vodafone  au lansat PROIECTUL AFACERI DE LA ZERO, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.
În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania