♦ Primele farfurii le-a creat împreună cu o prietenă ilustratoare, care s-a ocupat de grafică. Oana Titică a conceput mesajele şi a postat primele produse pe Facebook.
Oana Titică a creat brandul Chicineta în 2011, când şi-a denumit astfel blogul culinar unde scria despre experienţele ei în bucătărie. Numele l-a ales pentru că obişnuia să gătească într-o chicinetă, acolo unde se întâmplau toate reuşitele, dar şi eşecurile gastronomice. Patru ani mai târziu, brandul a fost pus pe o colecţie de farfurii personalizate.
„Povestea cu farfuriile a venit la finalul lui 2015, când mi-am dat seama că nu găseam farfurii cu mesaje amuzante. Îmi plăcea foarte mult mâncarea şi am vrut să fac farfurii care să ilustreze acest lucru, îndrăzneţe, din care să-mi placă şi mie să mănânc. Blogul culinar există în continuare“, a povestit Oana Titică în emisiunea online ZF Afaceri de la zero.
Iniţial, Chicineta a fost o joacă, nu un business. Primele farfurii le-a creat împreună cu o prietenă ilustratoare, care s-a ocupat de grafică. Oana Titică a conceput mesajele şi a postat primele produse pe Facebook. Reacţiile pe care le-a primit acolo au făcut-o să se gândească serios să transforme această activitate într-o afacere.
„Farfuriile sunt produse în fabrici exclusiv din România, din Alba Iulia, Sighişoara şi Baia Mare. Totul se face în aceste fabrici, noi trimitem grafica, iar ele ne livrează seturile de farfurii când sunt gata.“
Prima investiţie făcută de Oana Titică a fost de 1.000 de euro, bani care au fost folosiţi pentru ambalaje, stocuri de farfurii, costuri de curierat. Erau toate economiile ei de la momentul respectiv. Pe măsură ce vindea câte un lot de farfurii, comanda altul la fabrică. Pe termen lung, Oana Titică îşi doreşte o fabrică proprie, dar şi un magazin sub numele Chicineta.
„Anul trecut am început să mă extind şi cu căni cu mesaje amuzante, la cererea clienţilor. Publicul nostru este format în principal din femei cu vârste cuprinse între 23 şi 50 de ani. Am primit multe cereri de la oameni din diaspora, care lucrează în Spania, Italia, Germania. Cei mai mulţi dintre cei care cumpără oferă mai departe farfuriile cadou“, mai spune Oana Titică.
În 2019, veniturile din Chicineta au ajuns la 300.000 de lei, în creştere cu 5% faţă de 2018. Vânzările se fac prin intermediul site-ului propriu, dar şi într-un pop-up store din Bucureşti Mall, deschis în decembrie 2019. O farfurie Chicineta cu mesaj costă între 45 şi 49 de lei, la vânzare fiind disponibilă şi o linie de farfurii lucrate în ceramică, fără mesaje.
„În 2020, îmi doresc lansarea site-ului internaţional şi deschiderea unui al doilea magazin într-un mall.“
Oana Titică a încheiat parteneriate şi cu câteva localuri din Bucureşti până acum, astfel că farfuriile ei se găsesc la Cooperativa FruFru, dar şi în bistroul Frank Dessert Bar.
ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă.
♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.
♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE