• Leu / EUR4.9429
  • Leu / GBP5.8083
  • Leu / USD4.6098
Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Otilia Scutaru se inspiră din poveşti pentru a realiza jucării croşetate. Magazinul online i-a deschis calea spre zeci de comenzi lunar

20.01.2022, 00:06 Autor: Alexandra Matei

Preţul jucăriilor porneşte de la 100 de lei şi poate ajunge până la 250 de lei, în funcţie de complexitatea produsului.

Otilia Scutaru a avut întotdeauna o pasiune pentru meşteşugărit, iar prima dată când s-a întâlnit cu acest domeniu a fost acum cincisprezece ani, atunci când a fost impresionată de o jucărie croşetată. A început, atunci, să realizeze şi ea produse similare, însă pentru o perioadă a pus în aşteptare această activitate, până în urmă cu patru ani, când s-a reapucat de croşetat. În martie 2021, ea a deschis un magazin online, unde s-au strâns până acum zeci de jucării croşetate.

„Croşetatul e o pasiune mai veche. Am avut întotdeauna o pasiune pentru meşteşugărit şi acum cincisprezece ani am văzut pe internet o jucărie croşetată. Ştiam cam ce presupune croşetatul şi împletitul, apoi m-am uitat la tutoriale şi am încercat să o fac şi eu - era un lup. În timp, am mai făcut câteva jucării, dar pentru că se făceau destul de greu, iar eu aveam alte priorităţi atunci, am renunţat. M-am reapucat acum vreo patru ani, eram în concediu de maternitate şi mi-au revenit în minte jucăriile croşetate. În martie 2021 am făcut un magazin online. De acum patru ani, de când am început afacerea, am tot experimentat, cu diferite tipuri de aţă, numere de croşetă şi mi-am îmbunătăţit tehnica. Acum sunt câteva zeci de produse create de mine”.

Odată deschisă uşa atelierului de jucării croşetate, spune Otilia Scutaru, se pot vedea croşete de diferite mărimi, foarte multe fire colorate, doar din bumbac, ace sau bolduri. Ea spune că nu a fost vorba despre o investiţie majoră la deschiderea acestui business, întrucât avea deja materialele. A existat însă o investiţie pentru partea de deschidere legală şi pentru promovarea afacerii. Materia primă pentru realizarea jucăriilor este luată de la furnizori din România, de pe site-urile de profil, după cum spune antreprenoarea. Într-o lună, ea poate realiza până la 20 de jucării croşetate, care ajung la clienţii din toată ţara. „Mamele sunt cele care cumpără cel mai mult. Clienţii sunt din toată ţara, iar pe viitor mi-ar plăcea să am şi clienţi din străinătate”.

Otilia Scutaru realizează produse de la zero, gândite de ea, însă sunt şi clienţi care vin cu propunerile lor, astfel că antreprenoarea creează şi produse făcute la cererea clientului. Câteva dintre cele mai cerute jucării sunt lama, un personaj dintr-o carte şi iepurii sau urşii croşetaţi. Preţul jucăriilor porneşte de la 100 de lei şi poate ajunge până la 250 de lei, în funcţie de complexitatea produsului. Antreprenoarea spune că preţul jucăriilor croşetate este încă o barieră în România.  Pentru businessul său, spune aceasta, cele mai aglomerate perioade din perspectiva vânzărilor sunt Crăciunul, Paştele sau Ziua Copilului. Jucăriile croşetate rămân produsele de bază, însă antreprenoarea are în plan să realizeze şi obiecte de decor pentru camera copilului sau pentru camere obişnuite.

Totodată, aceasta îşi propune să meargă mai departe, în zona de tipare, şi să realizeze prototipuri de produs. „Aşa cum eu am cumpărat de la alţii tipare după care am lucrat, aşa pot crea şi eu tipare şi le pot vinde. Practic, le pun pe hârtie, într-un PDF, astfel încât să fie reproduse”.  Un astfel de tipar costă între 5 şi 10 euro.  În prezent, Otilia Scutaru îşi petrece câteva ore pe zi în atelier, întrucât se împarte între pasiunea ei, care s-a transformat într-un business şi jobul full time de mamă.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

⇒ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

⇒ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania și Vodafone