Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Ovidiu Plutaşu a pariat pe PanFree, prima fabrică românească de pâine fără gluten, într-o piaţă de 300 mil. lei dominată de importuri

12.01.2025, 18:00 Autor: Mădălina Dediu Panaete

♦ Investiţia în fabrica din Oneşti (jud. Bacău) s-a ridicat la peste 4 milioane de lei ♦ În prezent, produsele PanFree se găsesc atât în magazinul online propriu, cât şi în reţeaua de magazine Carrefour.

Ovidiu Plutaşu a deschis o mică brutărie artizanală în 2019 şi pentru că tot mai mulţi oameni întrebau de pâine fără gluten, a avut ideea de a deschide o fabrică de produse fără gluten. Brandul PanFree, creat de antreprenor, a intrat în magazine anul trecut şi fabrica a fost pornită cu o investiţie totală de peste 4 milioane de lei, din care 1,4 milioane de lei din fonduri europene.

„Piaţa produselor fără gluten este una în creştere. Avansul este de 3-5% pe an, iar valoarea ajunge la puţin peste 300 de milioane de lei pe an. Ce-mi doresc este să ajung în 12 luni la o cotă de piaţă de 10%, iar în următorii trei ani să ajung la 20-25% cotă de piaţă”, a povestit Ovidiu Plutaşu în cadrul emisiunii ZF Afaceri de la Zero, un proiect susţinut de Banca Transilvania. Fabrica PanFree din Oneşti (jud. Bacău) a început să producă în urmă cu două luni şi primul parteneriat încheiat de către companie este cu Carrefour România, astfel că în prezent produsele se regăsesc în această reţea de magazine. De asemenea, produsele se găsesc şi în magazinul online al producătorului. Gama de produse a PanFree include atât pâine fără gluten, cât şi brioşe.

„Toate produsele fără gluten care ajung în magazine sunt din import, mai ales din Germania. Cred că în jur de 85% sunt produse din Germania,  undeva la 10% din Polonia şi restul Franţa. Cam astea sunt ţările din care vin cele mai multe produse şi atunci am zis că trebuie să avem şi noi cota noastră de piaţă. Trebuie să încercăm şi noi şi să vedem până la urmă care e produsul cel mai bun. şi eu chiar cred că c-am reuşit. Reţetele noastre chiar sunt cele mai gustoase”, a adăugat antreprenorul. Pâinea PanFree are un termen de valabilitate de 17 zile.  În prezent, fabrica are circa 17 angajaţi, iar Ovidiu Plutaşu mai vrea să recruteze oameni în următorul an şi să ajungă la o echipă formată din aproximativ 30 de oameni. Capacitatea fabricii este de circa 250.000 de produse pe lună, iar antreprenorul estimează că va ajunge să lucreze la capacitate maximă în mai puţin de un an şi jumătate.

„Avem cuptoare foarte performante, toată fabrica fiind dotată cu utilaje noi”.

Cât despre planurile de dezvoltare, antreprenorul vrea să listeze produsele în toate reţelele de supermarketurile din România, având discuţii şi cu Mega Image, BebeTei sau Kaufland. De asemenea, Ovidiu Plutaşu spune că vrea să facă şi cozonaci fără gluten pe care să îi pună pe piaţă de Paşte. „ Îmi doresc ca peste 3-4 ani PanFree să ajungă cel mai vândut produs fără gluten din ţară şi să încercăm să intrăm şi în ţările din jur”, a mai spus antreprenorul.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania