• Leu / EUR4.9454
  • Leu / GBP5.7525
  • Leu / USD4.7424
Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Ovidiu Teofănescu trimite în peste 80 de ţări bicicletele şi panourile publicitare pe roţi pe care le produce în Neamţ, sub numele BizzOnWheels. Opt din zece comenzi vin din SUA

14.12.2021, 00:07 Autor: Alina-Elena Vasiliu

♦ Până acum, investiţiile sale au depăşit 500.000 de euro, iar cifra de afaceri a ajuns la 350.000-400.000 de euro în 2020. Investiţiile au fost făcute atât cu ajutorul creditelor, cât şi prin fonduri europene.

Ideea unei afaceri cu panouri publicitare pe roţi i-a venit lui Ovidiu Teofănescu în urmă cu 15 ani, pe vremea când era încă student. Se simţea atras de antreprenoriat, era în căutare de idei de business şi i-a atras atenţia o imagine de pe internet cu nişte panouri publicitare pe roţi, biciclete cu rol comercial, utilitar.

„În 2007, am creat un astfel de prototip de bicicletă cu scopul de publicitate mobilă. Apoi, o vreme am lăsat totul la o parte, dar în mintea mea am păstrat provocarea şi viziunea potrivit căreia bicicleta ar putea avea sarcini comerciale. Aşa a luat naştere ideea, iniţial doar în mintea mea“, a povestit Ovidiu Teofănescu, fondatorul BizzOnWheels, la emisiunea online ZF Afaceri de la zero.

Pentru prototip a primit ajutorul unui coleg al tatălui său, de profesie inginer. Ovidiu nu ştia nimic pe atunci despre producţia acestor tipuri de biciclete şi s-a dus doar cu o schiţă. Ulterior, a mai făcut câteva modele similare la Trifeşti, lângă Roman, unde are şi acum atelierul, şi a plecat cu ele în Bucureşti. Businessul a pornit practic în 2010, cu scopul de a oferi o modalitate mobilă de promovare pentru afaceri.

„Am constatat însă că este dificil să faci reclamă prin oraş, e nevoie de autorizaţie de la primărie. De aceea, m-am focusat de la început doar pe export. În România nu am simţit potenţial, nu ai voie să mergi cu astfel de biciclete şi nu sunt nici piste adecvate. Între timp însă, a început să-mi crească încrederea şi în România, pentru că au apărut în ultimii ani foarte multe festivaluri şi eve­nimente, unde se pretează bicicletele noastre.“

Astăzi, BizzOnWheels numără în portofoliu peste 80 de ţări în care a trimis panouri publicitare mobile, triciclete şi carturi cu diverse utilităţi – de la gelaterie, la loc pentru vânzarea hot-dogilor, a cafelei, a clătitelor. Cele mai multe solicitări vin din America, iar clienţi sunt firmele de curierat sau cele care activează în HoReCa. Vehiculele au ajuns însă şi în Canada, Emiratele Arabe Unite, Australia, Germania, Franţa, Belgia, Marea Britanie. „Nu exportăm foarte mult ca număr de unităţi, dar am ajuns în multe locuri din lume cu câte un cart pentru o gelaterie sau un panou publicitar. Am vândut cam 3.000 de panouri publicitare în total până acum, iar carturi vindem cam 100-200 pe an. Producţia are loc în Trifeşti, lângă Roman. Totul este fabricat de la zero, cu materiale din România“, mai spune Ovidiu Teofănescu.

Tocmai pentru că cererea foarte mare vine din Statele Unite ale Americii, antreprenorul se gândeşte să dezvolte acolo un depozit sau să deschidă o subsidiară, pentru că, din datele de până acum, circa opt solicitări din zece vin din SUA, iar transportul e dificil şi costisitor.

În acelaşi timp, el vrea să dezvolte reţeaua de distribuţie şi în Europa.

Un panou publicitar începe, ca preţ, de la 500 de euro, iar un cart pentru o gelaterie porneşte de la 4.000 de euro şi poate ajunge la 7.000 de euro. Diferenţa o fac accesoriile.

„Carturile sunt gândite să fie independente energetic, să ofere libertatea de a merge oriunde cu ele. Au panouri solare montate şi îşi produc singure energia.“

În producţia carturilor BizzOnWheels, sunt implicaţi opt oameni, însă planul lui Ovidiu Teofănescu este să automatizeze cât mai mult posibil activităţile, pentru a trece de la producţia artizanală la cea de serie. Până acum, investiţiile sale au depăşit 500.000 de euro, iar cifra de afaceri a ajuns la 350.000-400.000 de euro în 2020. Investiţiile au fost făcute atât cu ajutorul creditelor, cât şi prin fonduri europene.

„Văd sistemul de producţie ca pe o fabrică în care roboţii lucrează umăr la umăr cu oamenii.“

Ovidiu Teofănescu a urmat studii în Economia turismului, iar singura lui experienţă tehnică datează, spune el, de când îşi repara singura bicicleta, în copilărie.

 

Un panou publicitar începe, ca preţ, de la 500 de euro, iar un cart pentru o gelaterie porneşte de la 4.000 de euro şi poate ajunge la 7.000 de euro. Diferenţa o fac accesoriile.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania și Vodafone