Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Patru tineri care au deschis un aprozar pe Calea Moşilor din Bucureşti îşi transformă acum businessul şi livrează fructe şi legume la domiciliu

07.04.2020, 19:00 Autor: Alina-Elena Vasiliu

♦ Mihai Loghinescu, cofondator al Anavrin: În prima lună, când aveam doar aprozarul fizic deschis, făceam aproape 1.000 de lei pe zi. Acum facem spre 3.000 de lei zilnic, cu livrările.

Patru tineri începeau în primele săptămâni din 2020 să vândă fruc­te şi legume în aprozarul Anavrin, deschis pe Calea Moşilor din Bucureşti. Pandemia care s-a instalat rapid în România şi nevoia de izolare pe care a impus-o au redus treptat numărul de clienţi ai Anavrin, astfel că cei patru fondatori s-au reorientat rapid către li­vrări la domiciliu şi aşa vor să-şi continue mai de­parte afacerea, chiar şi când epidemia va tre­ce, transfor­mân­du-şi astfel complet businessul.

„Nu ne bazam iniţial pe livrare, nu eram pregătiţi pentru asta, dar ne-am adaptat şi a început foarte bine. Oamenii au fost foarte mulţumiţi şi ne-au recomandat mai departe, aşa am funcţionat, iar recent am făcut şi un site unde se pot plasa comenzi. În prima lună, când aveam doar aprozarul fizic deschis, făceam aproape 1.000 de lei pe zi. Acum facem spre 3.000 de lei zilnic, cu livrările“, a povestit Mihai Loghinescu, unul dintre cei patru fondatori ai Anavrin, la emisiunea online ZF Afaceri de la zero.

Ceilalţi parteneri în business sunt Mihai Popescu, George Hristea şi Dinu Emin. De li­vrări se ocupă ei personal, iar comenzile pla­sate până în ora 12 sunt onorate în aceeaşi zi, pentru cele de după prânz livrarea având loc în ziua următoare.

„Avem cam zece livrări pe zi, media unei co­menzi fiind de 100 de lei. Majoritatea clien­ţi­lor sunt oameni tineri, iar noi livrăm în toate cartierele din Bucureşti. Momentan, traficul e bun şi nu avem consum mare, timpii de livrare sunt scurţi, dar suntem conştienţi că atunci când lucrurile o să revină la normal, n-o să putem face livrările cu maşina, aşa că vrem să investim în câteva biciclete electrice cu care să facem livrările“, mai spune Mihai Loghinescu.

Fructele şi legumele de sezon sunt cum­părate de la agricultori români, în special din jurul Bucureştiul, dar şi din zona Sibiului, cum este cazul merelor. Produsele care nu se găsesc momentan în România, precum roşiile sau căpşunile, vin din import. Preţurile sunt mai ridicate decât cele din magazine, astfel că un kilogram de roşii ajunge să coste 15 lei, însă, spune Mihai Loghinescu, şi pro­du­sele sunt mai atent sortate. Un kilogram de mere costă 6 lei, unul de cartofi - 5 lei, unul de morcovi - 4 lei.

Pentru a pune pe picioare Anavrin, cei patru antreprenori au investit iniţial 10.000 de euro, sumă la care s-au mai adăugat circa 2.000 de euro pentru îmbunătăţirea amenajării spaţiului.

Pentru a pune pe picioare Anavrin, cei pa­tru antreprenori au investit iniţial 10.000 de euro, sumă la care s-au mai adăugat circa 2.000 de euro pentru îmbunătăţirea amenajării spa­ţiu­lui. În aprozarul Anavrin ei au doi angajaţi.

„Magazinul nostru este pe Calea Moşilor şi vrem să mai deschidem încă unul în curând pe Ştefan cel Mare, am găsit deja spaţiul. Va trebui să deschidem noi centre de depozitare, în diferite puncte ale oraşului, pentru a eficientiza livrările. Dacă nu am fi început livrările, azi nu am mai fi existat.“

Planul fondatorilor Anavrin este să transforme businessul într-o franciză şi să obişnuiască oamenii să mănânce fructe şi legume cumpărate din aprozarul lor sau comandate pe site. Astfel, ei pariază în continuare pe magazinele fizice, însă mai mult pentru a oferi o experienţă clienţilor care vor să vadă produsele înainte de a le cumpăra, focusul fiind acum pe livrări.

Cei patru fondatori au studii în domenii diverse, de la contabilitate şi politehnică la filosofie.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar și Banca Transilvania