Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Paul Călin, Silviu Dragomir şi Monica Călin fac afaceri de 50.000 de euro din organizarea de excursii în România şi în străinătate

29.10.2019, 00:08 Autor: Alina-Elena Vasiliu

Majoritatea clienţilor sunt oameni cu vârste cuprinse între 28-30 de ani şi 50-54 de ani, oameni angajaţi, din care mai mult de jumătate sunt corporatişti. Ceilalţi vin din diferite domenii – ONG-işti, freelanceri, antreprenori.

Paul Călin, Silviu Dragomir şi Monica Călin au început să orga­nizeze expediţii în ţară şi în străi­nă­tate pentru clienţi persoa­ne fizice în urmă cu şase ani, iar de apro­xi­mativ un an lucrează şi cu firme ai căror angajaţi decid să plece împreună în călătorii.

Sub numele Wild Thing, antreprenorii planifică circa 10-12 călătorii pe an, iar veniturile lor anuale se situează la circa 50.000 de euro.

„În fiecare lună, cam o săptămână şi ju­mătate-două săptămâni sunt plecat fie în ţară, fie în străinătate. Excursiile în afara ţării sunt un pic mai lungi“, spune Paul Călin, fon­datorul Wild Thing.

În octombrie 2013, din dorinţa de a combina dezvoltarea personală cu „un strop de aventură“, el începea să se ocupe de organizarea unor excursii pentru cei care aleg să plece împreună cu un grup, şi nu pe cont propriu. Fiecare astfel de călătorie are o gazdă-explorator, sportiv sau orice persoană cu experienţă într-un anumit domeniu, care poate ghida călătorii şi le poate oferi mai multe informaţii despre locurile pe care aceştia le văd sau despre experienţele pe care le pot trăi şi care nu ar trebui ratate pe traseu.

„Gazda cu care organizăm o experienţă trebuie să se potrivească bine cu locul în care mergem. De exemplu, împreună cu Cristian Lascu – unul dintre cei mai cunoscuţi speologi români contemporani – mergem în peşterile din Mehedinţi. Sunt peşteri neame­najate, dar uşor de parcurs, pentru că ideea este ca oricine să poată duce o astfel de experienţă de la început până la sfârşit“, spune Paul Călin.

În 90% din cazuri, cazarea se face la cort. Organizarea unei ex­cur­sii, care cade în sarcina Wild Thing, presupune găsirea unei gaz­de, identificarea traseului, a expe­rien­ţelor care merită încercate, contactarea unei echipe de sprijin formate din oameni ai locului, care dau sfaturi legate de zonă şi de potenţialele pericole.

„Ne asigurăm că oamenii care vin cu noi au corturi, saci de dor­mit, haine adecvate, iar dacă nu au, le aducem noi.“

Pentru o astfel de excur­sie, un călător plăteşte între 600 şi 800 de lei dacă este vor­ba despre o destinaţie din România şi între 700 şi 2.000 de euro pentru una în străi­nă­tate. La aceas­tă sumă se adaugă biletele de avion, pe care le cumpără clienţii pe baza sfaturilor furnizate de Wild Thing legate de orar şi de tarife.

„În medie, vin circa 10-11 oameni într-o excursie. Mai mult de 15 nu luăm, pentru că nu se creează aceeaşi relaţie, nu putem sta toţi în jurul focului sau al mesei. Vrem să fim cât mai liberi, departe de agitaţia oraşelor, să stăm cât mai mult posibil în natură, în sălbăticie“, spune Paul Călin.

Experienţa lui este în domeniul resur­selor umane şi al managementului, Silviu Dragomir are experienţă în limbi străine, iar Monica Călin în producţie publicitară şi employer branding.

De-a lungul anilor, investiţia lor a fost de circa 20.000 de euro. În şase ani, ei au organizat între 40 şi 50 de astfel de excursii, iar cu firmele lucrează de aproximativ un an. Afacerile anuale ajung la 50.000 de euro, număr aproximativ constant, ţinând cont că numărul plecărilor este similar în fiecare an.

„E un business mic şi va rămâne aşa. Nu avem angajaţi, ci doar colaborăm cu furnizori când e cazul. E o afacere vie, care evoluează de la an la an, fie că apar experienţe noi, fie că vin oameni noi.“

Următoarea plecare planificată de Paul Călin este la sfârşitul lunii decembrie, de revelion, când va merge pentru şase zile în deşertul Sahara. Experienţa cuprinde o tură de trekking, dormit la cort, mers pe jos cam cinci ore pe zi. Pentru această plecare, clientul plăteşte 1.450 de euro către Wild Thing, plus biletele de avion, care costă minimum 380 de euro.

Majoritatea clienţilor sunt oameni cu vârste cuprinse între 28-30 de ani şi 50-54 de ani, oameni angajaţi, din care mai mult de jumătate sunt corporatişti. Ceilalţi vin din diferite domenii – ONG-işti, freelanceri, antreprenori.

„Circa 60-70% din clienţi au mers în mai multe experienţe cu noi, unii au venit chiar şi de patru ori în aceeaşi destinaţie, pentru că le place foarte mult.“

De la începutul anului până acum, Paul Călin a mers în Patagonia (America de Sud), Munţii Atlas (Maroc), Insulele Feroe, peşterile din Mehedinţi, Delta Dunării, Bâlea Lac, Munţii Iezer-Păpuşa.

O dată sau de două ori pe an, Wild Thing organizează experienţe destinate familiilor, pentru ca părinţii şi copiii să petreacă mai mult timp împreună.

„Îmi place să văd cum oamenii se schimbă după o astfel de experienţă“, spune Paul Călin.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania