Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Paul Marinescu, un antreprenor cu o firmă de evenimente, a organizat în 2020 prima nuntă peste graniţe, în Grecia: „Vrem să avem anual măcar un eveniment în străinătate“

15.04.2021, 00:07 Autor: Alina-Elena Vasiliu

Chiar şi în condiţiile pandemiei, cifra de afaceri a Dichis Events s-a apropiat de un milion de lei în 2020.

Paul Marinescu s-a văzut anul tre­cut în situaţia de a anula sau amâna aproximativ 90 de eve­ni­mente programate prin afa­ce­rea sa Dichis Events, atunci când pan­demia a schimbat regulile privind orga­nizarea petrecerilor. Tot ce fusese stabilit pentru perioada mai-noiembrie a fost con­tra­mandat, iar antreprenorul a ales să mute busi­nessul în mediul online pentru o pe­rioa­dă, livrând buchete şi aran­jamente florale.

„Acum se simte o re­ve­nire. Nu va fi cum a fost până în 2019, dar toate eve­ni­mentele repro­gra­mate de anul trecut sunt încă în picioare. Suntem optimişti şi sper că în 2022 vom fi pe creştere. Anul tre­cut am realizat cam 20% din cifra de afaceri pe care ne-o propusesem, dar acum lumea resimte nevoia de a se vedea cu prietenii, de a participa la evenimente, aşa că avem speranţe“, a povestit Paul Marinescu la emisiunea online ZF Afaceri de la zero.

Anul trecut a fost totuşi o ocazie pentru el de a ieşi peste graniţe cu businessul său şi astfel a ajuns să orga­nize­ze o nuntă pe plajă în Grecia. Chiar şi în condiţiile pan­de­miei, cifra de afaceri a Dichis Events s-a apro­piat de un milion de lei în 2020.

„Mi-ar plăcea să avem în fiecare an măcar un eveniment în străinătate. Acum suntem în discuţii pentru o nuntă în Italia şi una în Franţa.“

Businessul Dichis Events a început cu o investiţie de 20.000 de euro în logistică şi decoruri şi şi-a dus brandul peste tot în România, Paul Marinescu organizând petreceri de la câteva persoane până la peste 1.000. În timp, investiţiile au ajuns să numere 250.000 de euro.

„De la început am ales să reinvestim tot profitul. Echipa numără 11 oameni. În perioada verii, ajungem şi la 25 de oameni, pentru că atunci este un alt ritm de lucru.“

Totul a început de fapt din joacă, cu o lumânare de botez pe care Paul Marinescu a împodobit-o cu flori pentru o prietenă.

A fost, iniţial, o idee romantică, un business axat pe evenimente private şi sub o altă denumire, pentru ca apoi să devină jobul visurilor sale.

La bază, Paul Marinescu este jurist, dar nu a profesat niciodată. A lucrat o perioadă în vânzări, a luat parte la organizarea unor evenimente şi a fost atras de ceea ce se întâmplă „în culise“. A ajuns, în timp, să organizeze evenimente memorabile pentru clienţi privaţi, în special cupluri tinere din medii profesionale diverse, dar şi pentru clienţi corporate, din industria de cosmetice, hoteluri, restaurante, organizatori de festivaluri sau de expoziţii. Clienţii sunt, în general, oameni cu venituri peste medie.

„Bussinesul nostru oferă soluţii complete cu privire la organizarea şi implementarea evenimentelor atât private, cât şi corporate. Începând cu etapa de planning şi design şi până la închirierea de logistică, producţie de decor, iluminat de atmosferă şi aranjamente florale high-end gândite şi create special pentru fiecare eveniment în parte. Totodată, am dezvoltat ramura de vânzări online prin intermediul Flower Shop-ului nostru de buchete şi aranjamente premium, flori proaspete pentru acasă şi pentru birouri, livrate rapid prin curieri proprii.“

Dezvoltarea magazinului online de flori se află şi pe lista de planuri din 2021, mai ales că anul trecut Paul Marinescu a avut mai mult timp să dedice acestui proiect.

Businessul Dichis Events a început cu o investiţie de 20.000 de euro în logistică şi decoruri şi şi-a răspândit ideile peste tot în România, organizând petreceri de la câteva persoane până la peste 1.000.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania